Gå til innhold

Flere med samme navn i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var frekt av barnehagen du 😁

Anonymkode: 6d54f...c94

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Trynefaktor skrev:

Haha, dette blir hardt i årene fremover du. 
Broren min hadde fire Kenneth i klassen på 80-tallet 😝

Mine fire nærmeste venninner heter Kristine🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c505a...588

• Liker 3
Skrevet

Vi var 7 med samme navn i trinnet mitt. Funket greit det og, men alle het hele navnet sitt da 😂 

Anonymkode: 81d3d...f21

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine fire nærmeste venninner heter Kristine🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c505a...588

Tre av mine Elisabeth 😇

Anonymkode: 1f6e8...11c

• Liker 2
Skrevet

Kristoffer eller Christopher på 90-tallet.var vel tre stk i hver klasse. Gikk fint😊 

Navn blir nok ikke tatt hensyn til når barn plasseres i klasser eller avdelinger. Jeg jobber som lærer og skulle nesten ønske det. Når det går fem elever på et trinn med samme navn, så kunne de gått i hver sin klasse, men blir stort sett 2-3 i samme klasse og noen klasser uten. 

Anonymkode: eec3c...728

• Liker 1
Skrevet

OMG, er dette en problemstilling? Du burde jo visst at barnet ditt kom til å møte andre barn med samme navn?? Og hva er så farlig med å kalle et barn med navn + første bokstav i etternavn? Mitt ene barn skjedde det samme med (hadde et sjeldent navn). I tillegg er han og det andre barnet den dag i dag bestekompiser, slik at vi som foreldre også sier navnet med etternavnet etterpå. Tro meg; barnet ditt lider ingen nød, og kommer til å møte mye større utfordringer enn dette ;)

Anonymkode: 2dde1...341

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristoffer eller Christopher på 90-tallet.var vel tre stk i hver klasse. Gikk fint😊 

Navn blir nok ikke tatt hensyn til når barn plasseres i klasser eller avdelinger. Jeg jobber som lærer og skulle nesten ønske det. Når det går fem elever på et trinn med samme navn, så kunne de gått i hver sin klasse, men blir stort sett 2-3 i samme klasse og noen klasser uten. 

Anonymkode: eec3c...728

I hver sin klasse??? De fleste skoler har ikke nok elever på hvert klassetrinn til å dele inn i 5 klasser..... 

Og mener du at barn som kanskje ønsker å være i klasse med en bestevenn fra barnehagen, skal måtte skilles fra denne pga en annen med samme navn?? 

På jobben min er vi 4 stk som heter Anita. Skal 3 av oss sparkes?? Er det beste løsningen? 

Da jeg gikk på vgs, var vi 3 med samme navn; burde 2 av oss gått over på en annen utdannelse/sluttet på skolen?? 

Dette kan du som lærer løse enkelt ved å kalle elevene dine Krisoffer S, osv. Kjipt tenker noen liksomglupinger, men barna tar ikke skade av det! 

Anonymkode: 2dde1...341

• Liker 4
Skrevet

På skolen her og det tre pr med samme navn og de hr valgt og ikke putte noen med likt navn i samme klasse😅 Jeg hadde faktisk synes det hadde vært litt kjipt om det hadde kommet en med samme navn, men ikke møtt på noen hverken i barnehage eller skole med samme navn - enda

Anonymkode: 38fe6...469

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjennom hele oppveksten min vært "Kari H", ble folk av meg også! 

Og det er altid en risiko for dette, min sønn har et navn som rundt 3000 i Norge heter, og som ikke er på noe toppliste, men tror du ikke en gutt på samme avdeling het det samme! 

Anonymkode: 2f1d8...bfe

Jeg også - men jeg må innrømme at jeg syntes det var litt kjipt. Ikke fordi jeg ikke følte meg "spesiell" nok eller noe av det tullet der, men fordi det hadde vært fint å bare bli kalt sitt eget navn og ikke noe mer, slik de fleste andre ble. I tillegg likte jeg ikke etternavnet mitt, så det var ekstra kjipt å alltid ha det "på slep". 

Tror ikke foreldrene mine brydde seg da :P 

Anonymkode: aca0e...e55

Skrevet (endret)

Jeg var en av to med samme navn både i barnehagen og barneskolen, ikke noe problem for meg :) Tenker ikke over det nå heller når jeg hører at det er andre barn som har samme navn som mitt barn.

Endret av Emet
Skrevet

Derfor ga jeg ungene dobbeltnavn slik at de kan tilpasse med det ene eller andre eller begge i slike situasjoner. Slik at de aldri vil aldri bli Ola A eller Kari B....

Anonymkode: 4fe69...b00

Skrevet

Det er virkelig ikke noe problem.

Anonymkode: 3496d...5af

Skrevet

Det blir artig den dagen alle Mohammed-mødrene begynner å kreve ny klasse til poden :) 

• Liker 7
Skrevet

Da jeg begynte høyere utdanning var det 7 gutter med samme fornavn på et kull med 80 stk.... 

Sånn er det. Vil man ikke risikere det, må man velge et upopulært navn, enten skikkelig sært, eller bare skikkelig ut. 

Anonymkode: 2581a...e0c

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Derfor du må finne opp ditt eget navn! Chrisoluf er det garantert ingen andre som heter!

Skrevet

I klassen til min datter plasserte de: 3 x 2 gutter med samme navn, og 2 x 2 jenter med samme, ingen med disse navnene i de andre to klassene på trinnet. Så dette blir IKKE tatt hensyn til i klassesammensetning (jentenavnene er til og med relativt sjeldne, så det skal godt gjøres, typisk to Vanessa og to Solbjørg). Så 10 av 25 elever har ikke "unikt" navn og omtales med "bokstav bak". Ingen av 50 andre på trinnet gjør det. Helt uproblematisk. 

Anonymkode: 231ab...cb8

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg begynte høyere utdanning var det 7 gutter med samme fornavn på et kull med 80 stk.... 

Sånn er det. Vil man ikke risikere det, må man velge et upopulært navn, enten skikkelig sært, eller bare skikkelig ut. 

Anonymkode: 2581a...e0c

Tja i barnehagen til mine barn var det de første to årene kun to barn som hadde samme navn. Det var et veldig spesielt navn, langt unna noen toppliste. Barna var i tillegg av ulikt kjønn.. 

Anonymkode: 751e1...4d8

Skrevet

Wow, dette er ganske vilt å bli lei seg for...

Skrevet

Tre Lindaer i klassen min på ungdomsskolen. 

Det går bra.

Synes du at de som faktisk har topp 10-navn bare kan ha det så godt? 
Dette er ikke noe barnehage, skole eller jobb kan ta hensyn til. Virkelig et i-landsproblem. 

Skrevet

Her vet jeg at de unngår det, om mulig. Var egentlig to med samme navn som skulle på samme avdeling men den ene ble  flyttet pga det. Før de startet, da. Men kan jo hende det var fordi foreldrene sa ifra at de ikke ville det. 

Anonymkode: 63a5a...0b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...