Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har to som ringer meg jevnlig, som regel for å kjefte om alt og alle. kollegaer, naboer, sjefer, venner, dama i kassen på rema etc. er bare negativ energi. jeg nekter å tro at alle rundt dem er gale. jeg blir helt matt og orker sjelden å ta tlf lenger. sliter med helse og lite energi, men har aldri blitt så tappet av jobb som av sånne mennesker. kan ikke ta det opp; blir bare bråk. men er så ufattelig lei😏måtte bare få det ut!🤭

Anonymkode: a3022...e54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Kanskje du egentlig vare skal kutte dem ut av livet ditt.😇

Skrevet
38 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Skjønner deg veldig godt. Kanskje du egentlig vare skal kutte dem ut av livet ditt.😇

mulig, men har kjent desse menneskene hele livet. de var ikke sånn før(i så stor grad). har prøvd å minimere kontakt, men de presser på😏blir ofte dårlig av dette. men tenker at jeg sikkert er for sensitiv😬blir ikke sånn av folk generelt; men desse her...så stress

Skrevet
På 23.8.2020 den 22.37, AnonymBruker skrev:

jeg har to som ringer meg jevnlig, som regel for å kjefte om alt og alle. kollegaer, naboer, sjefer, venner, dama i kassen på rema etc. er bare negativ energi. jeg nekter å tro at alle rundt dem er gale. jeg blir helt matt og orker sjelden å ta tlf lenger. sliter med helse og lite energi, men har aldri blitt så tappet av jobb som av sånne mennesker. kan ikke ta det opp; blir bare bråk. men er så ufattelig lei😏måtte bare få det ut!🤭

Skjønner det veldig godt.Noen mennesker er veldig negative,og selv den blideste personen kan bli sur om man må være i lag med sutrete menn eller damer veldig mye.Det er bare menneskelig. Noen ganger jobber man også sammen med dem og da er det i alle fall ikke enkelt. En ting man kan gjøre er kanskje å si "Nei, nå snakker vi om noe positivt!"

😂😂 Galgenhumor hjelper også.

Men noen ganger hjelper det å klage til noen som kanskje ikke kjenner klageren personlig, det hjelper å bare få blåst ut litt:) 

Skrevet

ja må blåse ut litt her😂har ikke ork til å oppsøke profesjonell hjelp for å lære å takle folk🙈men uff er så leeeei😩

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidder du egentlig å svare i telefonen, når du legger merke til hvem som ringer til deg? 

Anonymkode: f76af...ec1

nær familie og dårlig samvittighet

Skrevet

Fins dem som bare har negativ energi. Du får bare tilført negativt og ikke noe posivivt tilbake, og etter lang tid kan en bli sliten og dårlig av det psykisk. Kjenner til slike folk. Er ikke noe godt. Får ha minst mulig kontakt da hvis du ikke vil kutte dem ut.

Anonymkode: 2967f...cf6

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nær familie og dårlig samvittighet

Tips: jobb med å komme over den dårlige samvittigheten og slutt å ta telefonen.

Anonymkode: cd804...aba

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tips: jobb med å komme over den dårlige samvittigheten og slutt å ta telefonen.

Anonymkode: cd804...aba

prøver, og klarer det i perioder. men blir mer eller mindre «tvunget» tilbake. er psykisk dårlig av dette. på toppen av store helseproblemer ellers. jeg er konfliktsky, og takler dårlig andre sitt sinne mot meg når jeg setter grenser.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

prøver, og klarer det i perioder. men blir mer eller mindre «tvunget» tilbake. er psykisk dårlig av dette. på toppen av store helseproblemer ellers. jeg er konfliktsky, og takler dårlig andre sitt sinne mot meg når jeg setter grenser.

Du må s; vet du; nå er jeg sliten, og dette må vi ta en annen gang, vi har snakket om dette før, og jeg kan ikke hjelpe deg med dette, og om det bare er dette du vil snakke om, er jeg ikke rette personen akkurat dessverre, men hvis du vil snakke om noe annet og nytt så kan jeg prøve.

F.eks..........🤷‍♀️

Anonymkode: 60a22...c3d

Skrevet

Herregud.. folk liker å klage litt.. ikke lag en stor greie ut av det. Ser du får svar som - kutt de ut.. dette er selv mennesker som kutter ut folk over en lav sko og ikke har evne til p sette seg inn i relasjoner. Men ekser som er ensomme og som lever livet sitt på KG. 
skjerp deg og tål at andre klager litt. Eller di fra. Verre er det ikke 

Anonymkode: d5849...9fa

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud.. folk liker å klage litt.. ikke lag en stor greie ut av det. Ser du får svar som - kutt de ut.. dette er selv mennesker som kutter ut folk over en lav sko og ikke har evne til p sette seg inn i relasjoner. Men ekser som er ensomme og som lever livet sitt på KG. 
skjerp deg og tål at andre klager litt. Eller di fra. Verre er det ikke 

Anonymkode: d5849...9fa

🙄 Man skal ikke tåle noe fra folk. Det er ikke en menneskerett å pålegge andre sin dritt på andre!!!!!!!

Anonymkode: 60a22...c3d

Skrevet

ts her; jeg tror jeg har tålt litt for mye. har generelt ikke vanskelig for å snakke om andres problemer. og er åpen og utadvendt. men når du føler alt blir terror, chatter som aldri stopper, meldinger etter du har lagt deg, før du står opp. innkommende tlf SELV om du har gitt beskjed at du trenger å hvile hodet litt nå.

beskjed om å kutte ut andre veninner, så du har mer overskudd til vedkommende. gråting, evig analysering av seg selv(opp og ned i mente). nei, dette er mer enn litt klaging. det er psykisk terror.kan ikke være normalt å holde på sånn.

Skrevet (endret)
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts her; jeg tror jeg har tålt litt for mye. har generelt ikke vanskelig for å snakke om andres problemer. og er åpen og utadvendt. men når du føler alt blir terror, chatter som aldri stopper, meldinger etter du har lagt deg, før du står opp. innkommende tlf SELV om du har gitt beskjed at du trenger å hvile hodet litt nå.

beskjed om å kutte ut andre veninner, så du har mer overskudd til vedkommende. gråting, evig analysering av seg selv(opp og ned i mente). nei, dette er mer enn litt klaging. det er psykisk terror.kan ikke være normalt å holde på sånn.

Det høres ut som du blir brukt som en emosjonell søppelbøtte for vedkommende. Det er sikkert fint for denne personen å ha noen å legge bekymringer og tanker hos, det kan oppleves som at man blir litt «fri» sin egen bør, når andre bærer litt av byrden for en, via å lytte.

Du sier du har kjent vedkommende lenge, da er det vanlig at man åpner seg for sine nærmeste om man føler at livet butter i mot. Sånn sett er det jo et kompliment, at vedkommende støtter seg på deg.

Kanskje har du på et tidspunkt i livet vært den som støttet deg på henne? Og kanskje har du pratet om «dine ting» og hun har vært den støttende? Kan du huske at det har skjedd? 

Du bør se på venneskapet og relasjonen mellom dere i en større kontekst, om hun har «vært der» for deg så er det rimelig å forvente at du kan være der for henne, om det stemmer at livet butter imot. Det er hva venner gjør. De stikker ikke av fordi samtalen ble for tung og deprimerende. Venner lytter, og forsøker å gi litt av seg selv. 

Noe som er veldig viktig i vennskap er dog balanse. Det skal være en form for likevekt mellom dere. Nå høres det ut som at det ikke er tilfellet her. Du har fått tildelt en «rolle» hvor du skal være lytter og omsorgsperson, og din venninne er den som «tar» fra deg, uten å se ut til å gi tilbake. Da er det lov til å revurdere hele vennskapet, selv om det er gammelt og langvarig. Å beholde en langvarig venn Og forbli i en sosial situasjon hvor man føler seg brukt og mistrives, utelukkende på bakgrunn av felles fortid, er lite hensiktsmessig. 

Du må begynne å ta et oppgjør med deg selv først og fremst; hva vil du?

Vil du gi venninna di en sjanse og se om det går seg til av seg selv? - Forsøk å ta litt mer plass i vennskapet, fortell om dine ting og se om hun klarer å være den som lytter og er omsorgsperson. Det er den mildeste formen for intervensjon.

Det neste steg er at du setter ord på hva du føler til henne: at du opplever at hun har mye problemer som du ikke kan løse, og at det kan bli voldsomt å skulle høre på og ta inn alt, og at du føler deg ikke sett og hørt i vennskapet. Da gir du henne tydelig beskjed om hva du trenger for at vennskapet skal bevares, også er det opp til henne.

Det tredje alternativet er at du rett og slett sier ifra om at du ikke ønsker å være uvenn men heller ikke nære venn lenger. Du vil derfor ha tid for deg selv, og ønsker ikke at hun skal kontakte deg mer. 

Det er helt opp til deg hva du gjør, men det beste er at du står inne for det, og gjennomfører det. Ikke sender blandede signaler.

Jeg har vært i litt samme situasjon som deg, hvor en nære venn til slutt ble så selvopptatt at min rolle i vennskapet ble nesten bare å være «publikum».

Jeg sa ifra, og vedkommende forsto rett og slett ikke hva jeg snakket om. Da valgte jeg å bryte. Jeg har ikke angret et sekund, tvert i mot så var det en lettelse. Jeg har ikke noe uoppgjort med vedkommende, og har fått noen meldinger i ettertid som jeg enten har svart kort på eller unnlatt å svare på. Dette var en «langvarig venn», men vennskapet endret seg, og ble til slutt bare en stor belastning. Jeg forsøkte å gi en sjanse til endring, men den ble ikke tatt. Da var det bedre med et «ryddig brudd», enn å forbli i «vennskapet» men samtidig forsøke å unngå vedkommende, og dermed være utydelig. 

Lykke til :) 

Endret av Raven.Writingdesk
Skrevet

En gammel indianer satt en kveld og snakket med sin sønnesønn om den kampen som pågår på innsiden av menneskene.

"Gutten min," sa han "kampen pågår mellom to ulver på innsiden av oss alle.  

Den ene er ond - det er sinne, misunnelse, sjalusi, sorg, anger, grådighet, arroganse, selvmedlidenhet, skyld, bitterhet, underlegenhet, løgner, falsk stolthet, overlegenhet og ego.

Den andre er god - det er glede, fred, kjærlighet, håp, klarhet, ydmykhet, vennlighet, velvilje, empati, gavmildhet, sannhet, medfølelse og tro."

Sønnesønnen funderte på det han hørte en stund, og så spurte han bestefaren: "Hvilken ulv  er det som vinner?"

474536_wolfs.jpg
Den gamle indianeren svarte enkelt: "Den du mater."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...