Lillesøster Skrevet 18. juli 2005 #1 Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg er en fersk hageeier og vet lite. Det meste av ripsen ser bra ut, dvs. rød, men noen er ikke det. Når kan man ta den, er det en spesielt tid for det eller skal det tas når de er modne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smarties - ikke innlogget Skrevet 19. juli 2005 #2 Del Skrevet 19. juli 2005 Hei! Smak på dem! (De røde, altså - de andre er ikke modne.) Er de skrekkelig sure, venter du litt Vet ikke om det er noen spesiell tid når rips er modne, men jeg ville som sagt smakt på dem.. Rips er jo litt surt, men de skal jo være nokså søte når du plukker dem. Trenger jo ikke å plukke alle på en gang heller. Vet ikke om du ble så mye klokere, men... (Kan forøvrig sterkt anbefale nyplukkede rips (rør dem litt sammen så de "sprekker litt") med vaniljesaus på!! Mmmmmm ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 19. juli 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 19. juli 2005 I will. Takker. :storfot: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. juli 2005 #4 Del Skrevet 20. juli 2005 Kommer veldig an på hvor du bor i landet også, da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 25. juli 2005 #5 Del Skrevet 25. juli 2005 ....Og om du har "tidligrips" eller "seinrips"! Vi har den tidlige varianten og de er klare nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 25. juli 2005 Halvparten av ripsen er plukket, renset og fryst. Takk for tips. :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 25. juli 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 25. juli 2005 Og denne kaken skal jeg snart lage. http://www.lofot1.com/livet_i_hagen/rips.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå