AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Han har en periode nå hvor rommet hans er veldig skummelt sted å sove, og han har sovet i senga vår med oss. Vi har prøvd å lete etter disse monstrene og farlige dyrene som påstås å ha tilhold der inne uten å finne noen. Det hjelper lite når det er natta-tid og han kommer inn til oss. Nå har vi byttet på å sove inne på soverommet hans hvor enten jeg eller pappa ligger på madrass inntil senga hans, men i løpet av natta kommer han over på madrassen fordi det er skummelt på rommet. Hva gjør vi nå? 🤪 Han har vært veldig flink til å sove på rommet sitt før dette! Anonymkode: 4317a...836
forkjølajente Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 (endret) Ta en sprayflaske med vann,og fortell sønnen at det er monsterskremmevann. Spray rundt i rommet før leggetid for å fjerne alle skumle vesen. Funket fint for alle tanteungene mine 😊 Endret 23. august 2020 av forkjølajente 12
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Ta et par dråper lavendelolje på puten hans og si at det er magiske dråper som holder alt det skumle unna! Lavendel roer han og så får han forhåpentligvis sove med gode og søte drømmer! Anonymkode: 608d3...910 5
absinthia Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 Bare til opplysning, så er alle monstre livende redd for kosebamser. 😉 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Just now, absinthia said: Bare til opplysning, så er alle monstre livende redd for kosebamser. 😉 Haha jaa, vi har forsøkt oss på den! Det var også en bamse som han var litt skeptisk til og som han mente var ugrei på natta. Den arresterte vi og "satte i fengsel" på soverommet vårt uten at ble noe bedre. Monsterspray og lavendel var gode tips! Takk! Anonymkode: 4317a...836 4
Hulderen Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 Alle troll og monstre sprekker i lys. Har dere en liten lampe som kan være på inne hos ham om natta? Eventuelt la ham få et bilde av en engel som passer på et sovende barn. Det siste hadde jeg som barn, og det var alltid så trygt å se på det bildet når jeg skulle sovne. 6
cattleya Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 19 minutter siden, forkjølajente skrev: Ta en sprayflaske med vann,og fortell sønnen at det er monsterskremmevann. Spray rundt i rommet før leggetid for å fjerne alle skumle vesen. Funket fint for alle tanteungene mine 😊 Dette! Ikke prøv å overbevis han/henne om at det ikke finnes farlige ting, det blir bare en drakamp. Gi han/henne et verktøy til å takle det. Vi har hatt magiske sverd mot farlige bjørner i flere år🤣 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 4 minutter siden, Hulderen skrev: Alle troll og monstre sprekker i lys. Har dere en liten lampe som kan være på inne hos ham om natta? Eventuelt la ham få et bilde av en engel som passer på et sovende barn. Det siste hadde jeg som barn, og det var alltid så trygt å se på det bildet når jeg skulle sovne. Beklager, men det bildet var kjempe creepy 😅 Barnet er redd for at monstre skal ta ham mens han sover. Da hjelper ikke et bilde av en person som står over et sovende barn. Det er jo det han er redd for stakkar 😅 Sprayflaske med antimonster er en god ide 😀 vær bestemte på at antimonster sprayen varer hele natta. Kanskje dere kunne ha laget en lapp med et stort rødt kryss over et monster (kanskje et bilde fra Monster tegnefilmer?) og teipa på sprayflaska også? 😊 Anonymkode: fbe29...f53 9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 Ha nattlys. Finnes mange søte nattlamper for barn. Og det er jo naturlig at små barn er redde om natten. Egentlig skal jo familien sove i samlet med tanke på rovdyr etc fra evolusjonen. Dette slår inn så små barn ikke skal vandre vekk. Jeg var mørkredd og det var forferdelig skummelt! Bare la han sove med dere hvis han er veldig redd. Ellers vil denne redselen sitte i han hele livet. Det er en veldig skremmende følelse. Anonymkode: 389fa...c72 1
Trolltunge Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 Caspar, det vennlige spøkelset, Monsterfabrikken og Hotell Transylvania. Monster og spøkelser er ikke lenger skumle når man liker dem, fant jeg ut da mine var mindre. 😊 2
Hulderen Skrevet 23. august 2020 #11 Skrevet 23. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men det bildet var kjempe creepy 😅 Barnet er redd for at monstre skal ta ham mens han sover. Da hjelper ikke et bilde av en person som står over et sovende barn. Det er jo det han er redd for stakkar 😅 Sprayflaske med antimonster er en god ide 😀 vær bestemte på at antimonster sprayen varer hele natta. Kanskje dere kunne ha laget en lapp med et stort rødt kryss over et monster (kanskje et bilde fra Monster tegnefilmer?) og teipa på sprayflaska også? 😊 Anonymkode: fbe29...f53 Uenig. Gutten er redd for monstre, ikke personer. Forøvrig var dette bildet bare et eksempel, det finnes mengder av bilder av engler som passer på barn. 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #12 Skrevet 23. august 2020 Sprayflaske bekrefter jo bare at monstre finnes.. 🙄 Jeg har sagt til treåringen at monstre ikke finnes, de er bare på tv. Spøkelse og reven (som hun er redd for) kommer ikke inn til oss. Reven er redd for folk 😊 Anonymkode: fcd1b...1a8 1
Mango Skrevet 23. august 2020 #13 Skrevet 23. august 2020 Det hjelper ikke med å la døren stå på gløtt, sånn at han hører dere + nattlampe? Husker det hjalp meg som barn, var veldig mørkeredd. Event kanskje lydbok kan hjelpe på.
Gjest Blondie65 Skrevet 23. august 2020 #14 Skrevet 23. august 2020 Nattlampe er tingen. Jeg likte veldig godt monsterspray ideen også.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #15 Skrevet 23. august 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men det bildet var kjempe creepy 😅 Barnet er redd for at monstre skal ta ham mens han sover. Da hjelper ikke et bilde av en person som står over et sovende barn. Det er jo det han er redd for stakkar 😅 Sprayflaske med antimonster er en god ide 😀 vær bestemte på at antimonster sprayen varer hele natta. Kanskje dere kunne ha laget en lapp med et stort rødt kryss over et monster (kanskje et bilde fra Monster tegnefilmer?) og teipa på sprayflaska også? 😊 Anonymkode: fbe29...f53 Hadde et bilde som nesten er likt. Kjenner flere som vokste opp med englebilder nettopp pga mønstre. Anonymkode: a39e2...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #16 Skrevet 23. august 2020 Jeg hadde englebilde, det hadde jeg glemt. Min 4-åring har to lamper som står på om natta. LED-lys. Monsterspray var fin ide 😍 Anonymkode: d836f...c38 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #17 Skrevet 23. august 2020 Jeg spør først om det er snille eller slemme troll (vi huser flest troll og løver her i gården) som regel er det den skumle varianten. så sjekker vi under senga Eller der de nå måtte ha lagt seg. så tar mamma frem dyrlegestemmen og spør om trollet er redd eller har vondt noen steder Siden det gjemmer seg. Som regel har de gått seg bort. Eller de visste ikke at de så så skumle ut at andre ble redde. Da forteller vi hvordan de kan reise hjem til mammaen sin og få kveldsmaten tannpuss der istede. For vi har ikke tannkoster til troll og tigre. noen tigre må forøvrig ha dyrlegehjelp og har gjemt seg fordi de er redde for monstre troll de også. Så da forteller vi at de ikke tre her å være redde for vi er snille her hos oss. også har vi en hund da. Og han jager vekk alt som kan. være skummelt 😅 Anonymkode: 941ca...5b7 5
Kenelz Skrevet 23. august 2020 #18 Skrevet 23. august 2020 Da min stebarn var 3-4 fortalte vi at det bare var eventyr og det ikke fantes i virkeligheten. Påpekte ofte det bare var tull, osv. Kjøpte også en nattlampe (ble ikke ofte brukt) og har ikke hatt problemer siden da. Men borte hos barnemor så kan barnet finne på mye tull om dette, drøye det, bli kjempe redd/hysterisk, osv. Barnemor later som hun leter etter monstre og alt det andre. Tenker det bare å vær ærlig rundt om det og ikke gå rundt å «let» etter monsterene fordi det virker mye mer ekte.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #19 Skrevet 24. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Sprayflaske bekrefter jo bare at monstre finnes.. 🙄 Jeg har sagt til treåringen at monstre ikke finnes, de er bare på tv. Spøkelse og reven (som hun er redd for) kommer ikke inn til oss. Reven er redd for folk 😊 Anonymkode: fcd1b...1a8 Fireåringen her bare fortsetter å insistere på at hun er redd for tigre, krokodiller og rever, uansett hvor mye vi sier at reven er redd for folk og at krokodiller og tigre ikke finnes her i landet(bortsett fra i dyreparken). Jeg kan være så rasjonell som bare det, og hun tviholder på at hun er redd for dem. Så hva gjør man da? Jeg er redd edderkopper selv, og ikke allverdens fakta om at "de er ikke farlige", "den er mye reddere for meg" blablabla roer meg ned hvis jeg først har sett en i senga, f.eks. Anonymkode: 2217d...4e5 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #20 Skrevet 24. august 2020 3-åringen her sier hun er redd for spøkelser og løver. At de kommer og tar henne. Det handler ikke om reell frykt for disse tingene, men at hun rett og slett ikke vil være alene. Og det behovet klarer hun ikke uttrykke på noen annen måte. Det er en fase, nå sitter vi der inne til hun sovner og hun kommer over i vår seng om natten. Det vil ikke vare for alltid. Anonymkode: 79132...46a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå