Gå til innhold

Beste debetkort fra DNB, for studenter eller for ungdom?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har lenge hatt et kort fra DNB som de selger som "Hvitt kort" og som kommer opp som "Student" i nettbanken. Jeg byttet en gang til dette kortet fra et Electron-kort i den lokale sparebanken pga. at det kostet skjorta i bruk kontra dette.

Det var vel og bra så langt, men nå er det snart slutt på studiene mine. Jeg lurer derfor på om jeg kan beholde dette kortet selv om jeg ikke er student?

Dette står på deres sider:

"De Hvite kortene er for deg mellom 18-33 år, og er dermed det perfekte valget for deg som studerer, er lærling eller er i førstegangstjeneste. "

Men, hvis jeg går inn i oversikten over "Våre kort" står det "Bankkort for deg som er student, lærling eller i førstegangstjenesten."

Jeg forstår derfor ikke om det holder å være mellom 18-33 år, eller om jeg må være student for å kunne fortsette med dette kortet? Jeg finner ikke frem noen konkrete vilkår heller. Er det noen av dere andre som har dette kortet uten å være student? Evt. kan dette anbefale meg en annen bank?

Helt fra dagen jeg var i utlandet og de satt opp valutapåslag til 1.99% har jeg egentlig hatt litt lyst til å bytte, og hvis jeg mister reiseforsikringen kan jeg like godt kjøpe både forsikring og kort fra en annen bank. Det har egentlig også vært et ganske så stygt kort da sølv-lakket fort slites bort og kortet i seg selv i starten var "for tynn" til å passe i terminalene... Ikke at jeg bryr meg så mye om utseende, men det må da holde i to år uten at sølvfargen er helt slitt til den hvite plastikken.

Jeg har også lignende Mastercard fra dem men synes både renten og vilkårene er relativt dårlige kontra det vennene mine har fått andre steder, bl.a. Nordea Premium Next.

Anonymkode: 3719e...022

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...