Gå til innhold

Vil ha en intellektuelt stimulerende jobb, hvor man kan utvikle seg faglig og ha gode, artige kolleger som ikke tar seg så høytidelig..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å bli lærer/lektor, undervise på vgs eller voksenopplæring. Får jeg den type kolleger der, og den type stimuli som jeg søker?😄

Anonymkode: bb8b8...881

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så tittelen og tenkte med en gang at du burde søke deg til skole! 

Jobber selv i vgs og synes jeg har utrolig mange gode og spennende kolleger. Med rundt 100 lærere, i flere ulike fagfelt (utover "vanlige" skolefag så finnes jo også andre linjer inkl. yrkesfaglige) så blir det et mye mer sammensatt kollegiet enn jeg tror man vil finne i de fleste jobber. 

Allikevel så kan jeg advare mot at det virker som det blir mer og mer press fra "oven" i skolesammenheng. Har jobbet i bare 7 år, men på de årene har det blitt betydelig mer byråkrati (spesielt konktaktlærerjobben er veldig preget av dette), og også flere krav om at alt skal følge samme type mal. Ser jo hensikten med det, men det gjør også at det legges noen begrensninger som gjør noe av jobben mindre gøy. 

Men hvis du er glad i folk og et (eller helst flere) fag som undervises i videregående opplæring, så kan det godt være en jobb som passer deg!

Anonymkode: 71009...fb5

Skrevet

Ja! Jeg har en bistilling innen undervisning - og elsker det! Faglige diskusjoner, utfordringer, morsomme, - spøkefulle og intelligente mennesker! Ellers jobber jeg innen helse, og der er det totalt motsatt. 🤭 Ville satset på det Ts! 👌

Anonymkode: bdccb...04a

Skrevet

Takk for svarene, så bra det var slik jeg håpet på!😊 har vært litt vikar på en barneskole og følte meg hjemme i miljøet der, men tror kanskje jeg vil jobbe med eldre ungdommer eller voksne.

Til deg nederst; jeg jobber og innen helse og ja, der er det virkelig stikk motsatt, null humor eller selvironi 😂 føler det faktisk tyder på litt lav intelligens. (Jobber ikke blant leger) Ikke for å være frekk mot noen, men det hjelper aldri å ta ting dødsens alvorlig dagen lang..

Anonymkode: bb8b8...881

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...