Gå til innhold

Når får dine barn gå ut om morgenen i helger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lettere sjokkert over når naboene slapp ut barna sine i dag, lurer jeg på når dere syns det er innafor å sende barn ut for å roame fritt rundt på morgenen i helger? 

Er det forskjell på om dere har egen hage eller om de må gå til lekeplass? Får de gå for seg selv eller gå å ringe på hos venner, eventuelt når tid? Og hvor gamle er barna deres?

Her slapp de ut halv ti en søndags morgen, løp fritt rundt i nabolaget og ringte på dører hos kompiser (igjen, nabo) som ikke var hverken påkledd eller hadde spist frokost. Det er for tidlig syns jeg! Dagen er ikke startet før 10 (egentlig 11) på en søndag mener jeg. Uavhengig av barn! 

Anonymkode: 58195...4e2

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kl 10

Uansett om det er hage eller lekeplass

Anonymkode: 37867...8c9

• Liker 4
Skrevet

I 9-tiden

Anonymkode: 9db15...c98

• Liker 8
Skrevet

Eg går ut sammen med barnet etter frukost. Alder er relevant da. Landlig eller i ein by? Ganske masse som gjer det vanskelig å vurdera. Fleste småbarnsforeldre er oppe 7-8 uansett, og ikkje alle barn bråker masse når dei leike. Mi kan sitta rolig i sandkassa og bygga konsentrert.

• Liker 1
Skrevet

Mellom 9 og 10 på terrassen eller i hagen. Vi har ikke naboer tett på oss, så ingen som får forstyrret søvn eller morgenkaffe. 

Lekeplassen får de gå til etter kl 10, men den har heller ikke så mange hus nært seg og de som bor nærmest har unger som står opp før fuglene fiser uansett.

Anonymkode: 4fa60...2bd

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jo senere naboen holder meg våken med festbråk, jo tidligere får ungene dra på lekeplassen utenfor huset morgenen etter. 😏

Anonymkode: 1069f...07f

haha XD

Skrevet
5 minutter siden, mammahjarte skrev:

Eg går ut sammen med barnet etter frukost. Alder er relevant da. Landlig eller i ein by? Ganske masse som gjer det vanskelig å vurdera. Fleste småbarnsforeldre er oppe 7-8 uansett, og ikkje alle barn bråker masse når dei leike. Mi kan sitta rolig i sandkassa og bygga konsentrert.

Antar de er skolebarn utifra skolesekken jeg har sett i det siste, minste er nok førsteklassing. Vet ikke den eldste. Kanskje femte. 

Nabolag altså, ikke bygd. 

Anonymkode: 58195...4e2

Skrevet

Her har vi kl ti på lørdag og 11 på søndag. Bor i rekkehusfelt

Anonymkode: c21d6...aa1

Skrevet

Vi går ut i kl 9-10 tiden. Men ikke høylydt lek og støy og ringer selvsagt ikke på hos andre. Leker bare rolig på lekeplassen eller sykler en tur i nabolaget. 

Anonymkode: c191e...bff

Skrevet

I dag var de ute og lekte rundt ni, da hadde dagen allerede vært i gang et par timer og de var rastløse. De lekte i hagen. Vi bor i rekkehus, med naboer på begge sider og over oss. 

Anonymkode: 5a2d7...7dd

• Liker 1
Skrevet

Rundt ni, ti, sjeldent vi kommer oss ut før siden hun liker å ta det med ro om morgenen 😊 men hun liker å være ute. Om noen blir forstyrret av at hun prater kan de ta seg en bolle. 

Anonymkode: 6af91...5b1

• Liker 3
Skrevet

Ikke ofte vi går ut og leker tidlig, men 9-10 er innafor synes jeg. Bor i rekkehus. Mine bråker ikke så veldig ute da, er snakk om vanlig prat. 

Ringe på hos andre ville jeg ikke tillatt før tidligst 10, kanskje 1030? 

Skrevet

Kan bli så tidlig som 9 ja, da kan vi ha vært oppe 3 timer allerede. Og hvis det er finvær må vi ut og få ut litt energi👍🏻 naboene har ikke noe de skulle ha sagt på det uansett. I et nabolag har man naboer, og det blir litt forskjellig bråk og sånt uansett. Naboen vår skjærer hekk kl 10 om kvelden vegg i vegg med 2-åringen vår, vi sier ikke noe på det vi heller. Hver sin gang med små og store barn etc. 

Anonymkode: 0b36d...21d

• Liker 7
Skrevet

Får da gå ut og sykle, gå en tue, leke etc når hun vil. Dette er et hjem, ikke et fengsel.  Ringe på hos andre gjør hun ikke uten å spørre meg først uansett. Men når det skulle bli et issue ville det kommet an på hvem hun ringer på hos. Familien til bestevennen hennes er A mennesker og er oppe senest 7, uansett. Vi er derimot ofte ikke oppe før 9 i helgene.

Anonymkode: 5a6f8...a88

• Liker 2
Skrevet

Da ungen var mindre gikk vi ut når det passet oss.  Da han ble stor nok til å gå ut alene og ringe på til kompiser,  måtte han vente til 11:00. Nå er han 9 og vi sover lenge om morgenen.  Ser helst at folk ikke ringer på døra før kl 12:00, men blir ikke sur om det skjer.

Anonymkode: b41bf...3c5

• Liker 4
Skrevet

Alt etter kl 9 er innafor. Vi pleier å drøye til kl 10

Anonymkode: b6a39...97a

• Liker 5
Skrevet

Nå er ikke line barn så små lenger, så de sover vel til 9 og vi spiser frokost rundt 10.

Vi bor i et borettslag med rekkehus og en lekeplass på tunet i midten. Mitt soveromsvindu vender mot lekeplassen. Det bor mange familier her med mindre barn og jeg skjønner at de må ut, men i dag ble jeg vekket av hyling og høylytt lek kl 8.00.

Det synes jeg er veldig tidlig på en søndag. Kjente på irritasjonen.

Mine barn ber jeg ta hensyn på kvelden for ikke å forstyrre mindre barn som skal sove. Føler man bør vente med høylytt lek på en lekeplass midt i et borettslag til tidligst kl 9 i helger.

Anonymkode: d3648...857

• Liker 8
Skrevet

Da mine var små fikk de ikke gå ut før etter klokken 10. Vi bodde i en studentby der det var masse barn. Jeg hørte barn ute fra 08-tiden. 

Skrevet

Får gå ut kl 9, men ikke ringe på til noen før 11. Vet flere av naboene her sover kl 9, men barna deres støyer utenfor vinduet til vårt barn lenge etter han har lagt seg, og 9 er godt innenfor reglene, så de har ikke noe de skulle ha sagt. (Og ikke gjør de det heller altså.)

Anonymkode: e4547...6ce

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...