Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår ikke om jeg skal ta et kurs i noe eller høyere utdanning eller hva jeg skal gjøre med livet

har utdanning som helsesekretær, og forstår ikke hvorfor jeg ikke får jobb som det. Har erfaring, har gode referanser og har alt som skal trrngs

Jeg gir nesten opp, noen ganger tenker jeg at jeg kunne trives å jobbe i klesbutikker som karriere mens andre ganger tenker jeg det ikke er en god nok jobb.. og føler det er flaut å fortelle andre dette til folk da alle skal se ned på meg. I tilegg tjener jo man 150 kr i timen noe som er litt dårlig betalt. 

jeg ser ikke andre muligheter enn å jobbe i klesbutikk (jeg liker klær og mote) derfor velger jeg akkuratt dette.

utdanningen min som helsesekretær er jeg heller ikke så super interesert i da dette er moren min som veiledet meg til denne retningen og jeg ikke har så super mye interesse her. er ikke en jobb jeg dør for akkuratt

Anonymkode: 6b1d7...ba2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobb deg opp som butikksjef i en finere klesbutikk i det minste. Ta noen emner innen ledelse, så har du litt å bygge på. Det kan du ta over nett. 

Anonymkode: 22eaa...518

Skrevet

hvis du liker klær og mote er det bare å jobbe i butikk☺️jeg hadde elsket det, men har for store utfordringer til at det hadde gått. og kombinere med litt ledelse/økonomi/innkjøp-studier. tenk å være innkjøper i høyer😍🤩oh.

jeg ser ihvertfall ikke ned på en klesbutikkjobb; ser heller mer med misunnelse på det å få jobbe med klær og mote☺️ville satset på det jeg likte, og heller stilet mot høyre lønn innenfor yrket. type butikksjef, innkjøper etc. kanskje HR-studier eller noe markedsføring også kan være relevant??

Anonymkode: 925f8...bd4

Skrevet

Mitt forslag er at du prøver å få deg en butikkjobb først og så kan du se om du synes det er greit å jobbe med. Du trenger ikke mer utdannelse for å bli butikksjef, du må bare jobbe deg oppover. De fleste ledere i feltet har ikke utdannelse, men heller lang erfaring. 

Anonymkode: 839fd...d05

Skrevet

Jeg er utdannet medisinsk sekretær,og jeg får ikke jobb. Sliter skikkelig. Kunne ikke gå helsesekretær pga. jeg hadde fullført en annen linje på vgs og høyskole, så da hadde jeg ikke rett til å gå vgs igjen. Men tok det privat, derfor ble det medisinsk sekretær.

Jeg kjenner flere som jobber i klesbutikk, og jeg synes det virker som en kjempefin jobb! Ikke noe negativt med det. Kunne tenke meg det selv også.Finnes mye verre jobber enn butikkansatt. Søk i vei! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...