Gå til innhold

Hva skjedde med forholden når vi ble foreldre...:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er snart 3 år. Jeg trodde disse uenigheten, kranglingen og knuffingen oss i mellom skulle gå over...at det var en slags overgangsfase i denne store omveltningen i livet. Men det har skapt så stor avstand mellom oss. Vi er ikke nær hverandre som vi var. Vi har sjelden sex. Vi er utslitt av søvnmangel. Vi misforstår hverandre og svarer hverandre frekt daglig. Jeg vil ikke ha det sånn. Jeg mister håpet på at denvi hadde skal komme tilbake...:( 

Anonymkode: 0ab7b...0df

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er snart 3 år. Jeg trodde disse uenigheten, kranglingen og knuffingen oss i mellom skulle gå over...at det var en slags overgangsfase i denne store omveltningen i livet. Men det har skapt så stor avstand mellom oss. Vi er ikke nær hverandre som vi var. Vi har sjelden sex. Vi er utslitt av søvnmangel. Vi misforstår hverandre og svarer hverandre frekt daglig. Jeg vil ikke ha det sånn. Jeg mister håpet på at denvi hadde skal komme tilbake...:( 

Helt vanlig. Sett av tid til hverandre i hverdagen. Få barnevakt, treff da venner, spis ute, fra på turer til utlandet bare dere. 

Anonymkode: 74d56...e62

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt vanlig. Sett av tid til hverandre i hverdagen. Få barnevakt, treff da venner, spis ute, fra på turer til utlandet bare dere. 

Anonymkode: 74d56...e62

Nei, det er ikke så vanlig. Enkelte får barn uten å kjenne hverandre godt nok, da skjer slikt. 

Anonymkode: d9387...2b0

Skrevet

Uff det høres ikke kjekt ut. Dere må nok prøve å finne mer tid til hverandre. Ikke gi opp ❤️ 

Anonymkode: 15a3e...682

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke så vanlig. Enkelte får barn uten å kjenne hverandre godt nok, da skjer slikt. 

Anonymkode: d9387...2b0

Vi kjente hverandre godt. Vært sammen i 10 år og gift i 2 år da vi fikk dette barnet...

Skrevet

Vi har gått på samlivskurs og i parterapi i regi av familievernkontoret og det har hjulpet oss masse. Kurset var et kurs for par som har vært sammen lenge slik som dere. Vi er nå nybakte foreldre (har ditt og mitt barn fra før av som er eldre). Vi har ikke kranglet eller diskutert en eneste gang etter kursene og terapien, og har det veldig bra sammen, selv som slitne og trøtte foreldre. 

Høres ut som dette kunne vært noe for dere også? 

Anonymkode: 47d85...41d

• Liker 2
Skrevet

Prioriter hverandre! Få barnepass til barnet, eller bare det å ha en finere middag og kos hjemme etter barnet er lagt. Gjør noe helt annet enn det dere gjør til vanlig i helgene, kanskje en aktivitet? 

Anonymkode: 1448b...bc5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjente hverandre godt. Vært sammen i 10 år og gift i 2 år da vi fikk dette barnet...

Ca det samme hadde jeg og mannen min vært sammen da vi fikk første barn. Da oppdaget jeg at vi egentlig aldri har ordentlig samarbeidet. Vi er så like og levde like liv før barn så det vi ønsket oss var ofte det samme. Etter barn var den ene mer sliten enn den andre og trengte å sove, en var lei av å leke og ville heller ta oppvask, jeg ville oppbevare diverse kremer et sted og han et annet sted. Masse småting som vi plutselig måtte begynne å prate om. Vi fikk god hjelp av parterapi for å forstå dens andre sitt behov, se hverandre og løse ting på en god måte. Fort å bli sliten og havne i negativ spiral. Og så ser man bare feilene ved den andre og er lite motivert til å gjøre en egeninnsats til å være løsningsorientert når den andre er så «vrang». Og så sitter man der, to stykk sure og vrange som bare ønsker å bli sett av partneren sin og såre for den vonde situasjonen. Anbefaler parterapi for å få løst opp den fastlåste dynamikken:) 

Anonymkode: 82524...91b

• Liker 1
Skrevet

Barnevakt og kjærestetur! Ja det er normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...