Gå til innhold

Komplexer m / bruk av munnbind og briller !

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Ein vert oppmodet om å nytte munnbind i forskjellige samanhenger, men de fleste munnbind er lite egnet for dem som også  nytter briller.    De fleste  masker er utstyrt med en binders som klemmes over nesen.    Ufordringen ligg i at denne binders / ståltråden som ligg i øvre del av de fleste slike masker ikkje har tilstrekkeleg klemeffekt.     Under masken dannes  oftest kondens  som forplanter / siver ut , og legge seg over brilleglassene , og ansamling av fukt.   Ein er bekymra for at denne fuktsamlingen   kan vera  eit trekkplaster for smitte. når ein går m/ maske og briller.

Vet ikkje hvilken ærfaring andre m/ briller har i kombinasjon  med masker, men har alltid hatt problem dugg m briller ,  værnemaske. ?   Brilllene er de fleste avhengi av, men dei fleste masker er ikkje særleg egnet saman med briller.   

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stusser på dette også, jeg har bare brukt munnbind to ganger og det dugget hele tiden. Må da finnes noen triks? 

Skrevet

Det kan se litt dust ut i lengden, men funker greit når det bare er på bussturer o.l. Men ta munnbindet litt lengre opp på nesa enn vanlig (så det nesten går opp i øynene liksom), også sett brillene litt lenger ned (altså utenpå munnbindet). Det funker for meg! 

• Liker 2
Skrevet (endret)
21 minutter siden, Albbas skrev:

Stusser på dette også, jeg har bare brukt munnbind to ganger og det dugget hele tiden. Må da finnes noen triks? 

Ja! Bruk medisinsk teip over neseryggen og toppen av munnbindet. Sørg for at det er helt tett og kun siver ut luft på sidene på toppen. Dersom du gjør dette vil dugget reduseres betraktelig! 

Endret av Den Sagnsomsuste
Skrevet
Akkurat nå, Den Sagnsomsuste skrev:

Ja! Bruk medisinsk teip over neseryggen og toppen av munnbindet. Sørg for at det er helt tett og kun siver ut luft på sidene på toppen. Dersom du gjør dette vil dugget minimaliseres betraktelig! 

Sportsteip går vel greit? 

Skrevet

Jobber i helsevesenet og fikk samme problem. Gikk over til munnbind som knyttes og problem løst. Prøv.

Anonymkode: d08f5...5d6

Skrevet
1 time siden, Konungr skrev:

Sportsteip går vel greit? 

Jaja, null problem 👍

Skrevet

Jeg har brukt munnbind med knyting bak. Ingen problemer med dugg i det hele tatt. Jeg la det opp mot brillen, slik at den nederste delen av brillen gikk litt over munnbindet. Jeg kunne ikke skjønne at noen hadde problemer med dugg, da jeg prøvde. Men kanskje det er forskjell på munnbindene? Det skal vel heller ikke komme så mye luft fra toppen av munnbindet sånn egentlig? 🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Du må klemme munnbindet hardt over neseryggen, da minimerer du luftlekkasjer opp mot brillene. Og tipset om å dra det litt høyere enn brillen er, slik at brillen hviler over kanten på munnbindet, funker også. 

Skrevet
4 timer siden, Bloodflowers skrev:

Jeg har brukt munnbind med knyting bak. Ingen problemer med dugg i det hele tatt. Jeg la det opp mot brillen, slik at den nederste delen av brillen gikk litt over munnbindet. Jeg kunne ikke skjønne at noen hadde problemer med dugg, da jeg prøvde. Men kanskje det er forskjell på munnbindene? Det skal vel heller ikke komme så mye luft fra toppen av munnbindet sånn egentlig? 🤷‍♀️

Det er forskjeller. Noen er dårlige på der man skal feste over nesen, i tillegg er det forskjellige størrelser så enkelte kan bli for små.

Anonymkode: 48ab4...9c6

• Opprett ny...