Gjest Anonym Bruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 (endret) Ein vert oppmodet om å nytte munnbind i forskjellige samanhenger, men de fleste munnbind er lite egnet for dem som også nytter briller. De fleste masker er utstyrt med en binders som klemmes over nesen. Ufordringen ligg i at denne binders / ståltråden som ligg i øvre del av de fleste slike masker ikkje har tilstrekkeleg klemeffekt. Under masken dannes oftest kondens som forplanter / siver ut , og legge seg over brilleglassene , og ansamling av fukt. Ein er bekymra for at denne fuktsamlingen kan vera eit trekkplaster for smitte. når ein går m/ maske og briller. Vet ikkje hvilken ærfaring andre m/ briller har i kombinasjon med masker, men har alltid hatt problem dugg m briller , værnemaske. ? Brilllene er de fleste avhengi av, men dei fleste masker er ikkje særleg egnet saman med briller. Endret 23. august 2020 av Anonym Bruker
Gjest Albbas Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Stusser på dette også, jeg har bare brukt munnbind to ganger og det dugget hele tiden. Må da finnes noen triks?
lisla Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Det kan se litt dust ut i lengden, men funker greit når det bare er på bussturer o.l. Men ta munnbindet litt lengre opp på nesa enn vanlig (så det nesten går opp i øynene liksom), også sett brillene litt lenger ned (altså utenpå munnbindet). Det funker for meg! 2
Den Sagnomsuste Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 (endret) 21 minutter siden, Albbas skrev: Stusser på dette også, jeg har bare brukt munnbind to ganger og det dugget hele tiden. Må da finnes noen triks? Ja! Bruk medisinsk teip over neseryggen og toppen av munnbindet. Sørg for at det er helt tett og kun siver ut luft på sidene på toppen. Dersom du gjør dette vil dugget reduseres betraktelig! Endret 23. august 2020 av Den Sagnsomsuste
Konungr Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Akkurat nå, Den Sagnsomsuste skrev: Ja! Bruk medisinsk teip over neseryggen og toppen av munnbindet. Sørg for at det er helt tett og kun siver ut luft på sidene på toppen. Dersom du gjør dette vil dugget minimaliseres betraktelig! Sportsteip går vel greit?
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 Jobber i helsevesenet og fikk samme problem. Gikk over til munnbind som knyttes og problem løst. Prøv. Anonymkode: d08f5...5d6
Den Sagnomsuste Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 1 time siden, Konungr skrev: Sportsteip går vel greit? Jaja, null problem 👍
Bloodflowers Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 Jeg har brukt munnbind med knyting bak. Ingen problemer med dugg i det hele tatt. Jeg la det opp mot brillen, slik at den nederste delen av brillen gikk litt over munnbindet. Jeg kunne ikke skjønne at noen hadde problemer med dugg, da jeg prøvde. Men kanskje det er forskjell på munnbindene? Det skal vel heller ikke komme så mye luft fra toppen av munnbindet sånn egentlig? 🤷♀️ 1
reiseglad Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 Du må klemme munnbindet hardt over neseryggen, da minimerer du luftlekkasjer opp mot brillene. Og tipset om å dra det litt høyere enn brillen er, slik at brillen hviler over kanten på munnbindet, funker også.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 4 timer siden, Bloodflowers skrev: Jeg har brukt munnbind med knyting bak. Ingen problemer med dugg i det hele tatt. Jeg la det opp mot brillen, slik at den nederste delen av brillen gikk litt over munnbindet. Jeg kunne ikke skjønne at noen hadde problemer med dugg, da jeg prøvde. Men kanskje det er forskjell på munnbindene? Det skal vel heller ikke komme så mye luft fra toppen av munnbindet sånn egentlig? 🤷♀️ Det er forskjeller. Noen er dårlige på der man skal feste over nesen, i tillegg er det forskjellige størrelser så enkelte kan bli for små. Anonymkode: 48ab4...9c6
Anbefalte innlegg