Gå til innhold

Pappaen spiser opp smågodtet som barna har spart..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, føles nesten litt smålig å dele dette men samboer mener jeg er teit som reagerer på dette. Har sagt i fra flere ganger om at jeg syntes det er dårlig gjort at han etter leggetid spiser opp godteri fra lørdagen eller bursdagsselskap gutten på 5 år har vært på etter leggetid. Gutten sier spesifikt at han vil spare. Han får ikke unormalt mye lørdagsgodt eller at det er mye i en bursdagspose, men dersom mannen ser godteriet blir det borte etter at gutten har lagt seg. mannen min er mye borte så ikke alltid han får med seg at gutten sier det, men det er ganske tydelig at det tilhører gutten da det ligger i skål eller godteripose fra bursdag. I dag igjen spiste han opp godteriet mens jeg la gutten. Og jeg gruer meg til å fortelle at sjokoladegullmynten er borte... Jeg har sagt i fra nå mange ganger og begynner å bli litt irritert....er jeg smålig? 

Anonymkode: 93b82...bfa

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Kerrs Pink
Skrevet

I alle dager... hvor lenge skal han spare det da? Til neste lørdag? Da kan jo far rekke å kjøpe nytt hver gang hvis det er så om å gjøre å ete andres snop. Dere bestemmer jo om det er greit at han sparer eller at dere hiver restene, eller tar de selv, men kan ikke den voksne mannen kjøpe sitt eget godteri, med sine egne penger og ikke smugspise fra en 5 åring? Gud jeg hadde blitt drittsur hvis min mann gjorde sånn, også må du si det til gutten? Nei, han kan vel si fra selv.. 

Skrevet

Holder med snop en gang i uka for barn!

Anonymkode: 332c6...014

• Liker 6
Skrevet

Han får kjøpe nytt godteri før guttungen merker at det er borte . Det gjør jeg 😅

Anonymkode: 9e1ef...5f5

• Liker 17
Skrevet

Gutten må oppbevare det på rommet.

Anonymkode: 9e911...24b

Skrevet

Syns far selv bør fortelle gutten hva som har skjedd med godteriet når gutten spør. Og syns ikke du overdriver. 

• Liker 35
Skrevet
3 minutter siden, Kerrs Pink skrev:

I alle dager... hvor lenge skal han spare det da? Til neste lørdag? Da kan jo far rekke å kjøpe nytt hver gang hvis det er så om å gjøre å ete andres snop. Dere bestemmer jo om det er greit at han sparer eller at dere hiver restene, eller tar de selv, men kan ikke den voksne mannen kjøpe sitt eget godteri, med sine egne penger og ikke smugspise fra en 5 åring? Gud jeg hadde blitt drittsur hvis min mann gjorde sånn, også må du si det til gutten? Nei, han kan vel si fra selv.. 

Så det man lærer barna  er at man blir straffet for å være flink til å spare? Pappa kommer og tar resten?

• Liker 46
Skrevet

Jeg lar han spare til søndagsmorgen for er som regel lite igjen. Så blir det en ekstra kosestund på morgningen. Er det bursdagspose blir det som regel spist opp dagen etter. Men er ikke alltid det er rester. Er bare så lei av å minne han på det. Skulle tro han hadde lært. Samt at gullmynten alltid er stas og ikke noe vi til vanlig har. Så den svir nok litt...

• Liker 12
Gjest Kerrs Pink
Skrevet
Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Så det man lærer barna  er at man blir straffet for å være flink til å spare? Pappa kommer og tar resten?

Hvordan får du det jeg skrev til å bli dette...? 

Skrevet

Hva skal han spare det til da? 

Jeg vil ikke at ungen min skal spare godteri. Da har de fått for mye. Tenker du at ungen skal spise det neste dag? At han skal spise det når som helst i løpet av uka? Spare det til neste lørdag? Hva med når han har spart opp en kilo godteri, skal han da få spise seg syk på det? 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Kerrs Pink skrev:

Hvordan får du det jeg skrev til å bli dette...? 

I alle dager... hvor lenge skal han spare det da? Til neste lørdag? Da kan jo far rekke å kjøpe nytt hver gang hvis det er så om å gjøre å ete andres snop. Dere bestemmer jo om det er greit at han sparer eller at dere hiver restene

rett og slett respektløst ovenfor barnet 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lar han spare til søndagsmorgen for er som regel lite igjen. Så blir det en ekstra kosestund på morgningen. Er det bursdagspose blir det som regel spist opp dagen etter. Men er ikke alltid det er rester. Er bare så lei av å minne han på det. Skulle tro han hadde lært. Samt at gullmynten alltid er stas og ikke noe vi til vanlig har. Så den svir nok litt...

Men er det ikke søndag i dag?

Uansett: la far få si det, så kanskje han lærer når han ser hvor lei seg gutten blir.

Skrevet (endret)

Anbefaler denne låsbar boks, holder mattyver (ektemenn og grådige unger unna godsakene)!

s-l640.jpg

Endret av Anciol
  • Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så... han får spise godteri både lørdag og søndag. Og i tillegg godteri hver gang det er barnebursdag, pluss dagen etter det. Lurer på hvordan tannhelsen til dette barnet blir etterhvert...

• Liker 1
Gjest Kerrs Pink
Skrevet
Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

I alle dager... hvor lenge skal han spare det da? Til neste lørdag? Da kan jo far rekke å kjøpe nytt hver gang hvis det er så om å gjøre å ete andres snop. Dere bestemmer jo om det er greit at han sparer eller at dere hiver restene

rett og slett respektløst ovenfor barnet 

Jaha... og da leser du ikke resten? Og jo, foreldre bestemmer over sine barn, men hva barna synes om bestemmelsen er jo en helt annen diskusjon og overhode ikke poenget mitt. Slapp av.. 

Skrevet
Akkurat nå, Kerrs Pink skrev:

Jaha... og da leser du ikke resten? Og jo, foreldre bestemmer over sine barn, men hva barna synes om bestemmelsen er jo en helt annen diskusjon og overhode ikke poenget mitt. Slapp av.. 

Slapp av? Hallo, tar det helt med ro jeg. 

Å bestemme at barna MÅ spise opp alt lørdagsgodtet, ellers blir det kastet, er jo helt på trynet. Maktmisbruk

• Liker 34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...