AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Det her har det nok blitt spurt om før her, men finner ei. Pek meg gjerne i riktig retning til en tråd. Greia er jeg er singel og har ikke bil. Få jeg kjenner har bil. Der jeg bor er masse buss. Men... om jeg tror jeg er smittet skal jeg vel ikke ta buss? Og taxiselskapene vil jo ikke « ha meg» om jeg tror jeg er smittet. Så hvordan kommer jeg meg hjemmefra til der jeg skal testes om det blir aktuelt ? Anonymkode: 7871c...267 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Dette lurer jeg også på. "Hold deg hjemme når du er syk", hvordan skal man da få tester seg? Anonymkode: 30147...24e 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Du må gå og holde avstand Anonymkode: 24e9f...f50 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må gå og holde avstand Anonymkode: 24e9f...f50 Er tre timer å gå til nærmeste lege. Er ufør og orker ikke det dessverre Anonymkode: 7871c...267 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 I min kommune kommer de hjem til deg. Jeg sto opp bare i yttergangen da de tok prøven. Anonymkode: 67825...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 Sykkel? Låne sykkel? Låne bil av noen og la den stå i karantene etterpå et par dager? Sjekk for muligheten til at noen kan komme hjem til deg for å teste? Kjenner du noen som har hatt korona som kan kjøre deg? Anonymkode: f45dd...b58
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 Da holder du deg bare hjemme til du er frisk. Om du er ufør har du jo ingen jobb du må holde deg unna uansett. Blir du så dårlig at du trenger legehjelp, så ringer du etter hjelp. Det spiller jo ærlig talt ingen rolle om det er korona eller ikke? Mest sannsynlig er du frisk om er par- tre dager. Anonymkode: 971c4...5a8 7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 Hallo, sykle og gå? Hun skal vel teste seg fordi hun er syk. Uansett om det er Corona eller forkjølelse er det neppe bra å være i så mye fysisk aktivitet og anstrenge seg. Anonymkode: 2fca4...9b4 6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 I min kommune skriver de følgende på infosiden for testing: "[...] dersom det helt unntaksvis er behov for offentlig transport, må du overholde krav til smittevern under transporten: holde avstand, dekke nese og munn og ha god håndhygiene". Så, hvis du ikke har andre muligheter, så kan du bruke offentlig transport, men da med munnbind, antibac og GOD avstand. Sikkert smart å unngå rushtids-bussene. Du kan også ringe din lokale korona-telefon og høre hva de tenker. Kanskje de har noe tilbud hvor testerne kommer hjem til de som ikke har mulighet til å reise til teststedet? Anonymkode: b5e52...aae 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I min kommune skriver de følgende på infosiden for testing: "[...] dersom det helt unntaksvis er behov for offentlig transport, må du overholde krav til smittevern under transporten: holde avstand, dekke nese og munn og ha god håndhygiene". Så, hvis du ikke har andre muligheter, så kan du bruke offentlig transport, men da med munnbind, antibac og GOD avstand. Sikkert smart å unngå rushtids-bussene. Du kan også ringe din lokale korona-telefon og høre hva de tenker. Kanskje de har noe tilbud hvor testerne kommer hjem til de som ikke har mulighet til å reise til teststedet? Anonymkode: b5e52...aae Kjempe smart å utsette folk for smitte fordi DU MÅ vite om nettopp du er smittet. Altså ærlig talt, hold deg heller hjemme. Anonymkode: 971c4...5a8 4
GammelKaktus Skrevet 23. august 2020 #11 Skrevet 23. august 2020 Jeg har forstått det slik at de kommer hjem til deg i hvis du ikke har mulighet til å kjøre selv, men har ikke sett spor av det på nettsidene, men har en del venner på sykehuset som sier så... Men du får ringe corona telefonen å høre.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #12 Skrevet 23. august 2020 Sykkel eller låne/leie bil? Spørre fastlege/testsenter om hjemmebesøk? Anonymkode: 35af0...6b8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #13 Skrevet 23. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjempe smart å utsette folk for smitte fordi DU MÅ vite om nettopp du er smittet. Altså ærlig talt, hold deg heller hjemme. Anonymkode: 971c4...5a8 Hvis man har vært i kontakt med andre mennesker så er det jo fint å vite om disse bør få beskjed om å gå i karantene som nærkontakter. Ingen tester bare for gøy. Anonymkode: b5e52...aae 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #14 Skrevet 23. august 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da holder du deg bare hjemme til du er frisk. Om du er ufør har du jo ingen jobb du må holde deg unna uansett. Blir du så dårlig at du trenger legehjelp, så ringer du etter hjelp. Det spiller jo ærlig talt ingen rolle om det er korona eller ikke? Mest sannsynlig er du frisk om er par- tre dager. Anonymkode: 971c4...5a8 Og hva med de av oss som har samboer som jobber? Eller de som er i risikosonen? Man må jo vite. Anonymkode: 646d0...e61
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #15 Skrevet 23. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man har vært i kontakt med andre mennesker så er det jo fint å vite om disse bør få beskjed om å gå i karantene som nærkontakter. Ingen tester bare for gøy. Anonymkode: b5e52...aae Men da får hun jo heller be de om å gå og teste seg, istedet for å sette andre i fare for å bli smittet på bussen. Ser du ikke hvor totalt idiotisk det er? Eller skal hun si ifra til alle på bussen at dere må kanskje gå i karantene etterpå fordi hun er nødt til å vite om hun har korona eller forkjølelse? Anonymkode: 971c4...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #16 Skrevet 23. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva med de av oss som har samboer som jobber? Eller de som er i risikosonen? Man må jo vite. Anonymkode: 646d0...e61 Så lenge du ikke er alvorlig syk, må du da ikke vite? Det er ikke sånn at man automatisk er døden nær om man får korona selv om man er i risikosonen. Om du har en samboer som heller ikke har bil, så får vel han leie en bil å kjøre deg da? Anonymkode: 971c4...5a8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #17 Skrevet 23. august 2020 Ts her. Jeg har ikke lappen og kan ikke sykle faktisk😳 Hm. Er ikke syk nå så dette spørsmålet var for å være i forkant. Det er sant att som ufør så kan jeg jo gå i karantene uten å måtte få det bekreftet om jeg er smittet eller ei. Det som glipper da er jo det at de som har vært sammen mex meg ikke får vite om de har vært nær en smittet eller ei. Så vil det være forsvarlig sånn sett at jeg dropper å teste meg? ( men sa altså likevel går i karantene) Anonymkode: 7871c...267
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #18 Skrevet 23. august 2020 Ingen samboer. Singel. Anonymkode: 7871c...267
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #19 Skrevet 23. august 2020 I min by finnes ambulant team som kjører hjem for testing, til de som ikke kommer seg dit.. Anonymkode: 1068e...758 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #20 Skrevet 23. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I min by finnes ambulant team som kjører hjem for testing, til de som ikke kommer seg dit.. Anonymkode: 1068e...758 Hvordan kontakter man i tilfelle dem? Anonymkode: 7871c...267
Anbefalte innlegg