Gå til innhold

Tror dere det blir regjeringsskifte neste år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hvertfall overbevist. Innen året er over vil de aller fleste innse hvilken enorm overreaksjon og skandale denne håndteringen av korona har vært. 

Anonymkode: 617fe...c86

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle politikere ville håndtert dette på samme måte. 

Anonymkode: 1b2e4...b01

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle politikere ville håndtert dette på samme måte. 

Det blir bare synsing, det er slett ikke sikkert. Bare se til nabolandet vårt som har hatt en mye mer edruelig håndtering av situasjonen. Ingen panikk å spore hos svenskene. 

• Liker 2
Skrevet

Er du samme person som lager alle disse trådene om myndighetenes overreaksjon? 

Jeg tror Erna blir sittende, hun gjør en god jobb. 

Da landet ble stengt ned sa Høie at dette er en tap/tap situasjon for regjeringen. Om vi ikke gjør noe og mange dør vil folket bli sinna fordi mange døde og vi gjorde ingen ting. Om nedstengingen fungerer og få blir syke og dør vil folket hevde det var en overreaksjon og unødvendig nedstengingen siden ingen døde. 

Anonymkode: a365f...002

• Liker 9
Skrevet

Hadde det vært under Aktuelle saker og politikk skulle jeg svart, men når man begynner griningen på dette under Koronavirus så blir det for dumt.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir bare synsing, det er slett ikke sikkert. Bare se til nabolandet vårt som har hatt en mye mer edruelig håndtering av situasjonen. Ingen panikk å spore hos svenskene. 

Det har ikke vært så mye piping fra opposisjonen, har det vel? 

Vi hadde hatt tilnærmet nøyaktig samme hendelsesforløp med en AP ledet regjering. 

Jeg tipper Erna blir sittende, jeg. Selv skulle jeg gjerne sett et skifte, men det blåser en høyrevind gjennom samfunnet for tida. Det er ikke bare her, det er overalt. Stadig større fokus på nasjonale interesser og en sånn "oss og dem" holdning. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg vært i regjeringens sko så hadde jeg latet som det fortsatt var krise. Sagt at vi fortsatt må ta viruset alvorlig osv.

Hadde jeg vært politiker nå:

Over nyttår kan jeg som politiker slå meg på brystet og si at jeg har klart å lose Norge trygt og sikkert gjennom den største krisen siden krigen. For litt etter nyttår kommer vaksinen, og da kan jeg slippe opp tiltakene. Inntil vaksinen kommer kan jeg ikke slippe opp tiltakene. For da vil folket gjennomskue meg når innlagte og døde ikke øker særlig.

Men inne i meg selv vet jeg at jeg kunne droppet nesten alle tiltakene i vår, og det ville ikke gjort særlig forskjell. Men da hadde jeg måttet stå til ansvar for mitt livs største feil når jeg ble med på å stenge ned landet, sende hundretusenvis ut i arbeidslediget/permisjon osv.

Jeg som politiker har taklet dette smart. Smart for meg selv og mine kolleger i regjeringen i det minste 🙂 

Anonymkode: 37e57...6bc

• Liker 3
Skrevet

Nei

Anonymkode: 3709e...c9b

Skrevet

Norge må uansett følge de internasjonale avtalene vi har undertegnet. I praksis er det WHO og EU som bestemmer tiltakene som blir igangsatt. Hvem som har regjeringsmakt her har ingenting å si. 

Anonymkode: b14d9...bce

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Norge må uansett følge de internasjonale avtalene vi har undertegnet. I praksis er det WHO og EU som bestemmer tiltakene som blir igangsatt. Hvem som har regjeringsmakt her har ingenting å si. 

Anonymkode: b14d9...bce

Det tror jeg er feil. Sverige er mer med i EU enn vi er. Og de har ikke samme tiltak som Norge har...

Anonymkode: 37e57...6bc

Skrevet

Nei. Erna og co har håndtert korona-situasjonen bra, og kommer styrket ut av det hele i forhold til neste valg.

Anonymkode: 1ac0c...c08

• Liker 3
Skrevet

Det er vel ingen partier som har kommet med noen betydelige alternative løsniger, så jeg tviler på at koronahåmdteringen gir opposisjonen noen særlige fordeler ved neste valg.
Det jeg imidlertid er redd for, noe avhengig av hvordan koronasituasjonen er om et år, er at det kan dukke opp et nytt parti som går til valg på å gjennomføre alle de autoritære og grunnlovsstridige forslagene som folk kommer med bl.a her på KG. Slik stemningen er i dag er det fare for at et slikt parti kan få stor nok oppslutning til å få reell makt.

Anonymkode: a9aa8...409

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror dessverre det blir regjeringsskifte ved neste valg. Håpet er imidlertid at det blir en flertallsregjering bestående av Høyre og Frp. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du samme person som lager alle disse trådene om myndighetenes overreaksjon? 

Jeg tror Erna blir sittende, hun gjør en god jobb. 

Da landet ble stengt ned sa Høie at dette er en tap/tap situasjon for regjeringen. Om vi ikke gjør noe og mange dør vil folket bli sinna fordi mange døde og vi gjorde ingen ting. Om nedstengingen fungerer og få blir syke og dør vil folket hevde det var en overreaksjon og unødvendig nedstengingen siden ingen døde. 

Anonymkode: a365f...002

Nei, jeg har ikke laget noen tråder om dette tidligere? Ser av antall liker- klikk på kritikk av tiltakene at jeg nok ikke er alene om å mene at det er en overreaksjon. 

Smart sagt av Høie, da eliminerer han der tredje alternativet: at like få hadde dødd uten særlig tiltak. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ingen høyretilhenger, men når det kommer til håndteringen av korona så synes jeg regjeringen har gjort en god jobb. 

Anonymkode: 3c04f...4e2

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke vært så mye piping fra opposisjonen, har det vel? 

Vi hadde hatt tilnærmet nøyaktig samme hendelsesforløp med en AP ledet regjering. 

Jeg tipper Erna blir sittende, jeg. Selv skulle jeg gjerne sett et skifte, men det blåser en høyrevind gjennom samfunnet for tida. Det er ikke bare her, det er overalt. Stadig større fokus på nasjonale interesser og en sånn "oss og dem" holdning. 

Opposisjonen har kritisert at breddeidretten fremdeles er stengt. De har kritisert vinglete håndtering av reiserådene osv. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper det, men vet ikke. Uansett hvem som styrer syntes jeg 8 år i regjering er nok, og det skulle også her vært en regel om at et majoritetsparti ikke kunne hatt en sentral posisjon i regjering med viktige poster som statsminister, finansminister osv.  i mer enn 8 år på rad (altså mer enn 2 valg etter hverandre). 

Anonymkode: ad10b...722

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, M71 skrev:

Hadde det vært under Aktuelle saker og politikk skulle jeg svart, men når man begynner griningen på dette under Koronavirus så blir det for dumt.

Om du mener at koronaen ikke har påvirket politikken så lurer jeg på hvilken planet du har vært på det siste året..

Skrevet (endret)

Ja, Jonas Gahr Støre blir statsminister - ikke det at jeg bryr meg nevneverdig! Fint for han og kvasi sosialistene i Ap. Som gammelsosialist savner jeg en ærlig sosialistisk regjering som tør å ta tak i problemer som opptar vanlige folk. Ikke mer ideologisk tullball med LGBT og sånt dritt, men arbeidsplasser til folket! 

Det finnes ingen slike partier igjen i Norge idag dessverre. Alle er fortapt i klimaideologi, multikulturalisme og homoideologi dessverre! Når det gjelder koronaviruset har regjeringen vært på gjennomsnittet, men ikke bedre! De stengte landet hvilket var bra på daværende tidspunkt. Man åpnet dessverre ikke for idretten enda smitten var lav, og man nektet folk å gå på fotballkamp på arenaer med plass til tusenvis av mennesker, 200 stk er en spøk! Midt oppi disse absurde restriksjonene tillot man at Black Panthers demonstrere i Oslo og man åpnet for utenlandsreiser! 

På vegne av idretten er jeg svært skuffet over regjeringens håndtering. Abid Raja har tidvis fremstått svært arrogant og provoserende, faktisk til en slik grad at jeg forstår Guri Melbys forhold til han. Er han slik bestandig må han være en sykt slitsom kollega! 

Regjeringsslitasje og splid på borgerlig fløy gir kvasi sosialistene seirer nær sagt uansett hva de selv foretar seg.

Endret av Den Sagnsomsuste
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Edruelig håndtering å ofre 6000 av egne borgere?

• Liker 1
  • Opprett ny...