Gå til innhold

Sår hals hjemme fra skolen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

6.klassingen har litt sår hals, uten hoste, snørr og feber, normal almentilstand. Hjemme fra skolen ?

Anonymkode: 55cff...9ca

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Sår hals er ett av de symptomene man skal være ekstra oppmerksom på, da corona ofte starter med nettopp det. 

Anonymkode: 42a4f...6bb

• Liker 2
Skrevet

Hvis det har oppstått i dag: ja, for å se ann om det er starten på en luftveisinfeksjon, evt korona.

Nei, hvis det har vart i et par dager uten å bli verre.

Nakstad sa dette: https://www.tv2.no/a/11598496/

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Selvfølgelig. Sender ikke barn med symptomer på skolen.

Endret av Warrior
Skrevet

Ingen skal møte på skolen hvis de er syke. Dette gjelder både grønt, gult og rødt nivå.

Symptomer på covid-19 kan være milde og vanskelige å skille fra andre luftveis­infeksjoner. Covid-19 smitter hovedsakelig via dråpe- og kontaktsmitte. Det er først og fremst personer med symptomer som er smittsomme, og smittsomheten er størst idet symptomene oppstår.

De hyppigst beskrevne symptomer på covid-19 er i starten halsvondt, forkjølelse og lett hoste, i tillegg til sykdomsfølelse, hodepine og muskelsmerter. Magesmerter kan også forekomme.

https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/smittevern-i-ungdomsskole-og-videregaende-skole-covid-19/smitteforebyggende-tiltak/syke-personer-skal-ikke-vaere-pa-skolen

Anonymkode: 42a4f...6bb

• Liker 2
Skrevet

corona eller ei, folk får holde seg hjemme uansett om corona hadde vært tilstede eller ikke. Kjedelig å måtte bli smitta av andre. 

Anonymkode: 18501...235

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig! Hvorfor er det i det hele tatt noe å lure på?!:kjefte:

Anonymkode: 1b66d...9d6

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

6.klassingen har litt sår hals, uten hoste, snørr og feber, normal almentilstand. Hjemme fra skolen ?

Selvfølgelig! Bli hjemme. 

Anonymkode: adbc6...a87

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Normalt ville jeg sagt nei, i år og fram til alle er vaksinert er det ja.

Skrevet

Sår hals er verre enn rennende nese, så ja. Her var yngste med rennende nese mot slutten av uka og jeg måtte være hjemme. Disse omsorgsdagene blir brukt opp på null og niks. Forrige vinter var det greit å ha litt rennende nese så lenge almentilstanden var bra, men i år er det nok for å bli sent hjem.

Jeg kan ikke si at jeg gleder meg til høst og vinter. 

Skrevet

Her blir det nok og et par hjemmedager denne uka, normalt sett hadde jeg sendt avgårde men nå blir det nå slik på grunn av corona situasjonen. Det blir nok en del slike dette skoleåret, men sånn er det.

• Opprett ny...