Gå til innhold

Royal Canin

Anbefalte innlegg

Gjest Darcy
Skrevet

En kollega mente jeg burde styre unna dette fòret, fordi det ikke var avklart hva som var de virkelige ingrediensene ?

Videoannonse
Annonse
Gjest feliscatus
Skrevet

hmm, kanskje man ikke skal høre på alt hva man hører?

Da er det snart ikke flere for man kan velge mellom, siden alle forene nå har et elelr annet dårlig rykte. Iams//eukanuba skal man visstnok styre unna pga dyreforsøkene de driver med. Hvis de driver med dette, så tror jeg de andre produsentene gjør det. Og nå dette om RC....

Ville heller styrt unna dagligvareforet, siden jeg har inntrykk at kvalitetn på råvarene kan være mer varierende hos disse. Detet fordi de gjerne kjøper billig dumpingkjøtt. Dessuten er det altfor mye salter i dagligvareforet: dette liker kattene, men det kan særlig hos kastrerte hannkatter føre til FLUTD (tilstoppet urinrør).

Synes du bare skal fortsette med det foret som katten din liker og fungerer bra på. Imorgen er det kanskje Hills som er svartelista :forvirret:

:)

Skrevet

Enig i at det sies mye rart.

Velg et godt fôr for katten din med de riktige næringsstoffene, det er det viktigste.

Spør hos veterinæren eller i dyrebutikk. Jeg bruker Specific (kjøpes hos veterinær) og er storfornøyd med det. Og kattene mine liker det. ;)

Skrevet

Jeg mener at man selv bør finne ut hva som er bra for akkurat sitt dyr. Jeg er selv storforbruker av fôr og bruker Royal Canin og er veldig fornøyd. Hundene mine har fin og blank pels, ingen problemer med avføring og fungerer utmerket i alle sammenhenger. Jeg har to hunder, og begge drives med høyt tempo på hvert sitt område.

Hadde også en gammel tispe som fikk problemer med psyken når hun ble gammel. Brukte dette fôret på henne, og hun var kjempebra så lenge hun gikk på det!!! Med en gang jeg sluttet ble hun "rar" igjen. Når hun fikk fôret igjen så fungerte hun bra igjen. Derfor har jeg også stor tiltro til dette fôret, for jeg har sett hva det kan gjøre.

Når jeg skulle kjøpe fôr gikk jeg til dyrelegen som sa at jeg skulle bruke Hills. Hills er jo et dyrelege fôr, så de anbefaler selvsagt dette. Gikk i dyrebutikken for å kjøpe dette, men hun som sto der anbefalte meg det absolutt ikke, og sa at hun brukte kun Royal Canin til sine hunder, og kom ikke til å bytte. Hun sa at det var et mye bedre fôr. Og hun hadde begge deler, samt Eucanuba og alle de andre store. Da tenkte jeg at hun kunne jo anbefalt et hvilket som helst av alle disse siden hun solgte alle sammen, men anbefalte meg dette, jeg prøver. Og det har jeg ikke angret på iallefall, synes at dette er et veldig, veldig bra fôr.

Ikke hør så mye på hva folk sier er bra og ikke bra, finn ut hvilket fôr som passer ditt dyr, og så bruker du det.

Lykke til.

Gjest Darcy
Skrevet (endret)

Jada, dette var bare noe hun hadde hørt, uten å vite noe mer spesifikt om, derfor var det jo greit å finne ut om det var noe i det.

Men, dyrebutikkene selger da fortsatt Royal Canin, så ikke vet jeg.

Det var forholdsvis billig, hvis jeg husker rett.

Iams lå rett etter, mens Eukanuba var av de dyrere.

Pusen min er glad i Iams, men om det er testa på dyr så ser jeg meg nok heller om etter noe annet neste gang.

Endret av Darcy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...