Mrst Skrevet 26. august 2020 Forfatter #41 Del Skrevet 26. august 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Spis deg fri er ypperlig for oss som mangler viljestyrke. Klarer du å spise ketogent uten å skeie ut er det jo supert! jeg elsker SDF, men jeg scorer veldig høyt på den avhengighetsskalaen. blir helt matt av de som tror kaloriunderskudd er eneste vei, og at det er så enkelt som å spise mindre enn man forbruker. Det er jo masse kjemi involvert, hormoner og genetikk og ikke minst egenstøy i hodet! Grete Roede for meg var konstant sult, måtte ligge på 1100kcal for å gå ned maks en halv kg i uken (med høyintensiv trening hver dag). Men jeg tenkte jo ikke på annet enn mat, ble helt besatt av neste måltid. SDF gir meg ro og støyen i hodet er helt borte. Nå begynner spisemønster å bli automatisk. Veiingen er styrete, men det er mest i begynnelsen. har også spist keto før og det var helt nydelig for kroppen det også. Men der ble det vanskelig å være striks i lengden. snakk m legen om SDF. Bli m i Facebookgruppen og hør andres erfaringer rundt diabetes. Følg noen av instakontoene som poster måltider og oppskrifter. Lykke til 😊 Anonymkode: 50889...6cb Takk for svar! Du skjønner virkelig hva jeg mener. Kalorier er ikke bare kalorier på en måte. Gå ned i vekt er mye annet som påvirkes. Ja jeg er på min 12 uke på keto og det går strålende uten å skeie ut. Jeg har vært på det flere ganger før, og det har gått fint, men har mistet motivasjonen fordi jeg ikke går ned i vekt. Går ikke ned av Grete Roede heller.. Liker tankene i SDF med tanke på avhengighet. Jeg er avhengig av sukker og karbohydrater. Hva gjorde at du sprakk på keto? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrst Skrevet 26. august 2020 Forfatter #42 Del Skrevet 26. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært tilfelle så hadde du ikke trengt å henvise deg til kvinneguiden for hjelp. Anonymkode: 5dea9...012 Jeg spurte vel egentlig ikke om hjelp her heller, jeg spurte om Spis deg fri opplegget i forhold til hvordan man veier maten fordi jeg forstod det ikke. Jeg har svart på spørsmål folk har hatt og jeg har fått råd som jeg tar med meg videre til legen og skal teste. Om han er enig eller ikke i rådene vet jeg ikke enda, men jeg er veldig delaktig i behandlingen min og prøver å forske litt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #43 Del Skrevet 26. august 2020 Du bør nok ikke øke karbohydratene med diabetes 1... Du sier du spiser godt med fett og det er godt å høre. Men hva slags fett? Anonymkode: f575d...04c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #44 Del Skrevet 26. august 2020 1 time siden, Mrst skrev: Ja men den legen( endikronolog)og det teamet som følger meg opp syntes jeg er «unik»,derfor blir jeg fulgt opp flere ganger i uka. Jeg blir et slags forsknings prosjekt for de. Isåfall hadde du IHVERTFALL ikke trengt å spørre på KG hvis du hadde et helt forskningsteam bak deg 😂 og ingen i hele verden hadde satt igang at forskningsteam på en påstand om at "jo men jeg lover at jeg ikke spiser mer enn jeg sier assa!". Anonymkode: 5dea9...012 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #45 Del Skrevet 26. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Spis deg fri er ypperlig for oss som mangler viljestyrke. Klarer du å spise ketogent uten å skeie ut er det jo supert! jeg elsker SDF, men jeg scorer veldig høyt på den avhengighetsskalaen. blir helt matt av de som tror kaloriunderskudd er eneste vei, og at det er så enkelt som å spise mindre enn man forbruker. Det er jo masse kjemi involvert, hormoner og genetikk og ikke minst egenstøy i hodet! Grete Roede for meg var konstant sult, måtte ligge på 1100kcal for å gå ned maks en halv kg i uken (med høyintensiv trening hver dag). Men jeg tenkte jo ikke på annet enn mat, ble helt besatt av neste måltid. SDF gir meg ro og støyen i hodet er helt borte. Nå begynner spisemønster å bli automatisk. Veiingen er styrete, men det er mest i begynnelsen. har også spist keto før og det var helt nydelig for kroppen det også. Men der ble det vanskelig å være striks i lengden. snakk m legen om SDF. Bli m i Facebookgruppen og hør andres erfaringer rundt diabetes. Følg noen av instakontoene som poster måltider og oppskrifter. Lykke til 😊 Anonymkode: 50889...6cb Jeg blir helt matt av folk som tror at alle som sier at kaloriunderskudd er eneste vei til vektnedgang, sier at det er det eneste man trenger å tenke på. Enkelt = ukomplisert. Lett = uanstrengt. Alt pratet om kjemi, hormoner og genetikk - jeg ser du glemte tarmbakterier og fatshaming - er ikke å tenke mer avansert, det er bare overkomplisering. Avansert betyr "høyt utviklet", og det kan være veldig enkelt. Ingen mangler viljestyrke. De som lykkes (feks med vektmestring) gjør seg bare uavhengig av den. De legger ikke opp til et komplisert og strengt regime som de er dømt til å mislykkes med. De setter klare, men fleksible, grenser for seg selv. Det er det som fjerner "støyen i hodet". Så klart du blir besatt av neste måltid, om du prøver å spise 1100 kalorier per dag. Det går jo ikke særlig lenge. Anonymkode: cd409...f66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #46 Del Skrevet 26. august 2020 På 25.8.2020 den 9.32, Mrst skrev: Tusen takk for mange gode råd. Jeg skal teste dette! Glemte forresten å ønske lykke til med å spise 120-160 g protein på en 1500 kaloriers diett, som jeg ikke ser hvordan du skal kunne "få til", uten 400 kalorier i form av proteinpulver oppå det lille du sier du spiser idag. Anonymkode: cd409...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #47 Del Skrevet 26. august 2020 1 time siden, Mrst skrev: Jeg spurte vel egentlig ikke om hjelp her heller, jeg spurte om Spis deg fri opplegget i forhold til hvordan man veier maten fordi jeg forstod det ikke. Jeg har svart på spørsmål folk har hatt og jeg har fått råd som jeg tar med meg videre til legen og skal teste. Om han er enig eller ikke i rådene vet jeg ikke enda, men jeg er veldig delaktig i behandlingen min og prøver å forske litt selv. Du stiller feil spørsmål, og fokuserer på feil ting, og noen av oss prøver å lede deg i riktig retning. Anonymkode: cd409...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #48 Del Skrevet 26. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir helt matt av folk som tror at alle som sier at kaloriunderskudd er eneste vei til vektnedgang, sier at det er det eneste man trenger å tenke på. Enkelt = ukomplisert. Lett = uanstrengt. Alt pratet om kjemi, hormoner og genetikk - jeg ser du glemte tarmbakterier og fatshaming - er ikke å tenke mer avansert, det er bare overkomplisering. Avansert betyr "høyt utviklet", og det kan være veldig enkelt. Ingen mangler viljestyrke. De som lykkes (feks med vektmestring) gjør seg bare uavhengig av den. De legger ikke opp til et komplisert og strengt regime som de er dømt til å mislykkes med. De setter klare, men fleksible, grenser for seg selv. Det er det som fjerner "støyen i hodet". Så klart du blir besatt av neste måltid, om du prøver å spise 1100 kalorier per dag. Det går jo ikke særlig lenge. Anonymkode: cd409...f66 Ingen mangler viljestyrke? Kødder du nå, eller? Man blir ikke fysisk avhengig av gambling eller sex heller. Eller adrenalin, for den saks skyld. Likevel setter folk økonomi, familie og liv på spill. Kan vi bare kunne ut behandling, da, og be avhengige om å ta seg sammen? Jeg har som sagt brukt SDF for å gå ned et betydelig antall kilo. Jeg har gått ned før også, ved hjelp av kaloriunderskudd. For meg gikk jeg kanskje ikke ned mer, eller raskere, med SDF, men motivasjonen var lettere å holde oppe fordi jeg gikk ned jevnt. Ingen svingninger, ingen platåer, som tok motet fra meg. Og bonusen er at jeg har holdt på spisemønsteret jeg lærte meg. Jeg spiser fremdeles havregrøt, kjøtt og masse grønnsaker. Og jeg har hatt ganske stabil vekt i to år etter at jeg sluttet med selve slankingen. (Mye grilling og festlige lag i sommer har gitt meg noen ekstra kilo, men jeg vet de går av). Jeg har aldri prøvd keto, men jeg har som sagt hatt kaloriunderskudd. Jeg har irritabel tarm, som har plaget meg veldig. Jeg har også skadet reflux, som gjør at jeg må gå på medisiner i perioder hvor svelget blir ødelagt. Med SDF ble jeg MYE bedre. Det er en av grunnene til at jeg holder på dette spisemønsteret. En annen er at jeg ikke har viljestyrke nok til å ta bare ett kakestykke, eller ett glass brus. da er det bedre å kutte ut alt. Man sliutter å tenke på det etter et par uten, faktisk. Anonymkode: 80588...ddf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #49 Del Skrevet 26. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen mangler viljestyrke? Kødder du nå, eller? Man blir ikke fysisk avhengig av gambling eller sex heller. Eller adrenalin, for den saks skyld. Likevel setter folk økonomi, familie og liv på spill. Kan vi bare kunne ut behandling, da, og be avhengige om å ta seg sammen? Jeg har som sagt brukt SDF for å gå ned et betydelig antall kilo. Jeg har gått ned før også, ved hjelp av kaloriunderskudd. For meg gikk jeg kanskje ikke ned mer, eller raskere, med SDF, men motivasjonen var lettere å holde oppe fordi jeg gikk ned jevnt. Ingen svingninger, ingen platåer, som tok motet fra meg. Og bonusen er at jeg har holdt på spisemønsteret jeg lærte meg. Jeg spiser fremdeles havregrøt, kjøtt og masse grønnsaker. Og jeg har hatt ganske stabil vekt i to år etter at jeg sluttet med selve slankingen. (Mye grilling og festlige lag i sommer har gitt meg noen ekstra kilo, men jeg vet de går av). Jeg har aldri prøvd keto, men jeg har som sagt hatt kaloriunderskudd. Jeg har irritabel tarm, som har plaget meg veldig. Jeg har også skadet reflux, som gjør at jeg må gå på medisiner i perioder hvor svelget blir ødelagt. Med SDF ble jeg MYE bedre. Det er en av grunnene til at jeg holder på dette spisemønsteret. En annen er at jeg ikke har viljestyrke nok til å ta bare ett kakestykke, eller ett glass brus. da er det bedre å kutte ut alt. Man sliutter å tenke på det etter et par uten, faktisk. Anonymkode: 80588...ddf Nei jeg vet ikke, kødder du? Du har åpenbart viljestyrke, samt selvinnsikt, nok til å takle kake og brus på en måte som fungerer for deg. Anonymkode: cd409...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrst Skrevet 26. august 2020 Forfatter #50 Del Skrevet 26. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Isåfall hadde du IHVERTFALL ikke trengt å spørre på KG hvis du hadde et helt forskningsteam bak deg 😂 og ingen i hele verden hadde satt igang at forskningsteam på en påstand om at "jo men jeg lover at jeg ikke spiser mer enn jeg sier assa!". Anonymkode: 5dea9...012 Du kan tro hva du vil. Og syntes du er ganske frekk som antar at et annet voksent menneske lyver. Men kan tydeligvis ikke forvente mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrst Skrevet 26. august 2020 Forfatter #51 Del Skrevet 26. august 2020 Folkens! Jeg kommer ikke til å svare noe mer på denne tråden her, selv om jeg ser at noen har spurt mere spørsmål😊 Lite visste jeg at det kom til å bli så mange meninger og ufine svar om et spørsmål om hvordan SDF veier mat. Jeg har fått svaret jeg var ute etter ved å høre boka i en podkast. Så takk for det tipset og takk til dere som ville gi meg råd👍🏼Noe av det tar jeg med videre til legen jeg skal ha time hos i morgen👍🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #52 Del Skrevet 26. august 2020 Jeg vet ikke om TS har latt seg avskrekke helt, eller om hun fortsatt leser her. Jeg har et siste tips angående SDF: Jeg er i utgangspunktet mest glad i mager mat. På SDF forholder de seg kun til proteiner, fett og mangel på sukker. Så et måltid med 4oz protein og 1oz fett, kan like gjerne være oksekjøtt og fløte, som kylling og ekstra lett rømme. Siden jeg valgte magrere alternativ fikk jeg i meg altfor lite kalorier en periode, før jeg tok meg bryet med å regne det ut. Så selv om man følger «oppskriften» slavisk, kan det lønne seg å telle kalorier i tillegg. Anonymkode: 80588...ddf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 27. august 2020 #53 Del Skrevet 27. august 2020 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer (inntak av mindre enn 1500 kcal daglig) og avsporinger. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smookiekins Skrevet 9. oktober 2020 #54 Del Skrevet 9. oktober 2020 WOW! Blir helt matt jeg av alle svarene her. Hvis du ikke har gitt opp tråden helt, eller har funnet det ut selv: https://www.spisdegfri.no/wp-content/uploads/2019/06/Vedlegg_lydbok_SDF_v1.0.pdf Her står det alle kilder til protein, fett osv. Holder på å lytte til podcasten selv nå og må si at jeg er ganske skeptisk. Mange gode poenger, men virker som et unødvendig strengt regime å holde seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå