Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har PCOS og sliter med å finne eggløsning, og om jeg i det hele tatt har det. Har blitt gravid og mistet, så vet at jeg har det av og til. Temper i tillegg, men syns jeg har litt tvetydige tempendringer, sist fikk jeg en økning på ca 0,2 grader ca 5 dager etter jeg hadde litt EL slim. Trodde man skulle få en større økning. Fikk ikke utslag på EL testene, kun en svak strek alle dagene jeg testa. Bruker de fra babyplan. Noen som har erfaring med andre tester?

Anonymkode: dd476...a7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har PCOS og sliter med å finne eggløsning, og om jeg i det hele tatt har det. Har blitt gravid og mistet, så vet at jeg har det av og til. Temper i tillegg, men syns jeg har litt tvetydige tempendringer, sist fikk jeg en økning på ca 0,2 grader ca 5 dager etter jeg hadde litt EL slim. Trodde man skulle få en større økning. Fikk ikke utslag på EL testene, kun en svak strek alle dagene jeg testa. Bruker de fra babyplan. Noen som har erfaring med andre tester?

Anonymkode: dd476...a7a

El tester vil gi uriktig svar for oss med pcos.  Clear blue har skrevet om dette på sine sider. 

Anonymkode: 60506...24b

Skrevet

Jeg har pcos. Når jeg ikke går på letrozol eller metformin, så slår mine ut nesten positive hele syklusen. Når jeg står på behandling, så stemmer eggløsningstestene på meg. Jeg bruker clear blue advance da.

Anonymkode: 07c2e...a80

Skrevet

https://no.clearblue.com/hvordan-bli-gravid/fertilitetsproblemer/pcos

fant linken. Som du ser skal ikke vi med PCOS bruke slike tester, da det vil gi misvisende resultat 😕

jeg tro til gynekolog som kunne fortelle meg at jeg ikke fikk el av meg selv, og måtte derfor ta letrozol. 

funket på andre forsøk, og nå starter vi Prøvingen på nr 2 :) 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://no.clearblue.com/hvordan-bli-gravid/fertilitetsproblemer/pcos

fant linken. Som du ser skal ikke vi med PCOS bruke slike tester, da det vil gi misvisende resultat 😕

jeg tro til gynekolog som kunne fortelle meg at jeg ikke fikk el av meg selv, og måtte derfor ta letrozol. 

funket på andre forsøk, og nå starter vi Prøvingen på nr 2 :) 

vi skal også starte prøving på nr. 2, måtte du til gynekolog igjen for å få letrozol eller hvordan gjorde du det? :)

Skrevet
1 time siden, Aryamili skrev:

vi skal også starte prøving på nr. 2, måtte du til gynekolog igjen for å få letrozol eller hvordan gjorde du det? :)

Jeg fikk aldri menstruasjon tilbake igjen, selv om jeg hadde sluttet å amme. Så jeg dro til gynekologen for å sjekke status, da jeg har hørt at noen kan bli bedre av pcos etter et svangerskap (vet ikke om det er fakta eller ikke). Den forrige letrozol-pakken var gått ut på dato, så måtte uansett på ny time for å få nye tabletter. Da så han at jeg fortsatt ikke kom til å få el av meg selv, og at jeg burde ta dobbel dose første runden for å kick-starte. Er i dpo-land nå, og hadde tydelige smerter rundt el, så tablettene virket! 

Skrevet

Jeg har pcos og bruker clearblue sin fertilitetsmonitor. Den viser riktig på meg, både med og uten letrozol om jeg har eggløsning. Gyn sier at cb skriver dette på sin side som en sikkerhet. Den er i alle fall nøyaktig for meg. 

Anonymkode: 8bff5...e57

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har pcos. Når jeg ikke går på letrozol eller metformin, så slår mine ut nesten positive hele syklusen. Når jeg står på behandling, så stemmer eggløsningstestene på meg. Jeg bruker clear blue advance da.

Anonymkode: 07c2e...a80

Signerer denne. 

Anonymkode: 94cd9...3db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...