AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Jobbet 6 år i et snevert felt innen økonomi. ( kreditanalytiker) Er utdannet bredere og har en master innen økonomi. Føler i grunn at jeg har havnet inn i en smal blindvei, for tanken var aldri å bli det. Jeg liker jobben og den gjør også at jeg kan tjene godt videre fordi jeg er såpass spesialisert nå. Jeg tjener ganske middels der jeg er, men har en veldig bra arbeidsgiver. Der er mange ansatte og statlig. Det er ansatte fra mitt studie der også. Snart går en gravid medarbeider ut i perm, og jeg kan være vikar. Da vil jeg få erfaring med en ny gren, og det vil være bra på cv'en. Vil bygge litt bredde som gjør at jeg på sikt kan bytte beite internt ( kanskje) og deretter komme meg ut med to ulike hester å spille på. Men, jeg har lang reisevei i dag, og ligger 150 k under potensiell lønn.Nå har jeg fått tilbud om en jobb 1 km fra der jeg bor innen det jeg jobber med i dag. Lønnen fikk jeg opp 100 000. Pensjonsordning ca lik. Det er en privat virksomhet og litt mer ansvar i stillingen. Det er ikke mange slike muligheter. Det er nok ikke like mange mulugheter internt som der jeg i dag er. Jeg vurderer å få barn om 1-2 år. Å bytte skremmer meg fordi jeg har det trygt der jeg er og vikariatet vil ha en verdi.Det er ikke for mye press og stress. Men, lønnen er ikke bra, og jeg bruker mye av dagen på reisevei. Dessuten er jeg ganske lei fordi jeg i liten grad utvikler meg. Er lovet delansvar for et større prosjekt, men det er kun ord. Hva gjør jeg? Anonymkode: f6954...824
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Du tar opp jobbtilbudet med din nåværende arbeidsgiver og hører om det er muligheter for andre arbeidsoppgaver og høyere lønn. Det kan hende de er gira på å beholde deg hvis du er dyktig. Be om bekreftelse på delansvar på det prosjektet så kan du veie litt for og imot. Hvis det private firmaet er solid økonomisk og med flinke folk så er det jo en bonus at du har høyere lønn, kortere reisevei og andre arbeidsoppgaver, samme pensjon osv. Jeg vil anta at du vil oppleve en annen dynamikk og arbeidspress i det private. Det er en faktor å ta med i bildet, særlig dersom du planlegger barn i nær fremtid. Å jobbe statlig er gull når du har små barn, fordi statlige foretak følger alle rettigheter og regler, er lite snarveier, og du har mange andre goder. Men som sagt prøv å få din nåværende arbeidsgiver i tale angående fremtiden din. Da har du et bedre vurderingsgrunnlag. Anonymkode: dbcc3...730 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå