AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Jeg var i en kort periode sammen med ei to barns-mor, hvor jeg fort oppdaget at hun drakk foran ungene. Noen eksempler er at vi spilte brettspill sammen, hvor hun tok noen glass med vin. Etterhvert kverulerte hun på spillereglene, og det endte med krangel fordi sønnen ble sur av at hun var helt bortreist og ikke fulgte med på spillet. Han gikk oppå rommet sitt, og hun jeg var sammen med begynte å gråte og si "sønnen min hater meg!". Det er flere historier, men dette var en av dem. Dessuten våknet jeg en gang midt på natta etter at hun hadde drukket, av at bilen hennes var borte. Hun hadde da dratt på fest, og kjørt i beruset tilstand. Ikke lange veien, men allikevel! Tenk om hun hadde kjørt på noen! (Denne natta var barna hos faren). Det som gjorde at jeg fikk dråpen var da jeg våknet opp på morningen av at moren drakk restene fra kvelden før, og at hun åpenbart var full - ved siden av sin datter på 6 år. Jeg fikk kjempedårlig samvittighet over at jeg ikke tok kontakt med barnevernet med en gang, fordi jeg er redd for at hun kommer til å hevne seg, og evt. dikte opp historier om meg slik at det slår tilbake på meg (hun er veldig manipulerende). I helgen var jeg ute på byen. Møtte noen folk, som tilfeldigvis skulle ha nach hos henne (hun hadde fest hjemme med noen venner). Senere på kvelden får jeg vite at ungene ligger og sover, mens moren (og eksen min) da sitter på stua og drikker, samt spiller høy musikk. Nå har jeg fått nok. Jeg klarer ikke å se på at dette fortsetter. Jeg har ikke samvittighet til å la dette gå noe lenger. Jeg er bare veldig redd for at hun skal hevne seg på meg, og si at jeg melder falsk bekymring (og dette er faktisk reelt, for jeg er ikke så slem at jeg melder inn falsk bekymring). Hun kommer garantert til å vite at det er jeg som har sendt bekymringsmeldingen, selv om jeg sender det anonymt. For hun kommer til å kjenne igjen historien. Hun kommer selvfølgelig til å nekte, og si at bekymringsmeldingen er falsk fordi jeg er en eks som ønsker å hevne meg. Dette er ikke for å hevne meg på noen som helst måte, men jeg er rett og slett bekymret for barna. Kommer barnevernet til å vise henne alt som er skrevet når jeg sender inn anonymt? For jeg vil fortelle alt jeg har opplevd, men da føler jeg at det ikke blir anonymt lenger. Med vennlig hilsen bekymret mann. Anonymkode: 2dc2b...2f3 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Mor (eksen din) har rett til å få en kopi av bekymringsmeldingen og må få kjenne innholdet i den. Du kan selvfølgelig velge å melde anonymt, men dersom du er sikker på at hun kommer til å vite at det er deg, kan du like gjerne melde med fullt navn. Det er opp til deg! Du kan også gi deg til kjenne hos bv, men si at du vil melde anonymt. De tilbakeholden da navnet ditt, og frigir dette BARE dersom det er nødvendig for saken. Du kan så klart ikke vite utfallet av hva som skjer dersom du melder og hvilke følger det får for deg (feks i fht eksen din), men om du er genuint bekymret for barna - så synes jeg du skal melde. Barna fortjener at voksne rundt dem forsøker å hjelpe dem, dersom de har det vondt. Kanskje eksen din bare trenger hjelp til å forstå at atferden hennes feks skremmer barna? Det er altfor mange som vet hva som foregår hjemme hos andre, UTEN å melde i fra. Det er disse barna som vokser opp med åpne sår og mangler tillit til omgivelsene, siden «alle» visste, men ingen gjorde noe. Uansett hva du gjør, håper jeg barna har det/får det bra. Det fortjener de! Anonymkode: 50a50...edb 6
Snabeltann Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Du er voksen...du tåler evt hevnaksjoner, barna derimot er ikke voksne, og fortjener ikke dette. Her hadde jeg ikke nølt! Kan jo også nevne for BV at du er engstelig for hevn, så de får et forvarsel, men dette er for alvorlig til å se igjennom fingrene på. 13
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 Du kan melde anonymt. Neste gang du får vite at hun drikker med barna til stede ringer du barnevernsvakten eller politiet med en gang slik at de kan ta henne på fersken. Anonymkode: 1ef4e...aac 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Her må du bare ofre seg selv for de stakkars barna! Det er det eneste riktige å gjøre, selv om det kan bli tøft. Dette er horrible historier. Om ikke blir det enda vanskeligere å leve med deg selv og at du ikke handlet. Ofte går det bedre enn man frykter ❤️ Anonymkode: 4fe64...180 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 Kontakt barnevernet i morgen tidlig - Men, om du kan gjøre litt resarch på om hun drikker i kveld med barna til stede, så kontakt barnevernsbakta i kveld så tar de en tur innom. Ganske så alvorlig å være full på morningen foran ungene sine. Er selv oppvokst med det, og det er tragedie at ingen gjorde noe tidligere så jeg kunne ungått ptsd . Anonymkode: bd09f...e53 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 Meld ifra! Tenk at du kan være den ene voksne disse barna trenger for å få trygghet i livet sitt. Mor bør selv vite at det er galt å drikke foran barna, og alle vet at dette er grunn til å sende bekymringsmelding. Du gjør jo bare det riktige. Anonymkode: 6ad09...5e5 1
Vera Vinge Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 Jeg mener du bare må tåle det som evt måtte komme. Så kan du vite med deg selv at du gjorde det du kunne for de barna som høres ut til å vokse opp med alt for mye alkohol rundt seg. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 Det høres ut som om du ikke har barn selv? Da har hun mindre muligheter for hevn.. Jeg synes også du skal melde. Anonymkode: 4a322...6b6 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 Du er en mann... Ta ansvar Anonymkode: 912ff...239
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #11 Skrevet 23. august 2020 Ta det med henne først. Sjekk ut AA de har tilbud om hjelp i mange kommuner. Hjelper ikke dette eller at hun ikke vil så må du gå videre, men vær mann nok til å fortelle henne det. Anonymkode: dfdaa...7d0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå