Gå til innhold

Nabo kjører stor motorsykkel med barnebarna. Hver ettermiddag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en stille gate med lite trafikk. 

Men: Omtrent hver ettermiddag i helgene setter en av naboene seg opp på en stor motorsykkel, og tar med seg sine to barnebarn på motorsykkelen. Barnebarna er mellom 5 og 8 år. Den minste sitter foran bestefaren, og den største sitter bak. Ingen bruker hjelm. 

Ok, han kjører kun frem og tilbake i den lille, stille gata vår. Og akselererer til vill jubel fra barna. 

Jeg ser at barna har det veldig gøy, men er likevel litt betenkt. Det hender - ikke ofte, men... - at det kommer biler i forholdsvis høy fart inn i gata vår. Farlige situasjoner i trafikk oppstår ofte ganske raskt, og med to helt ubeskyttede små barn tenker jeg at det kan gå galt. 

Mannen min mener jeg ikke skal bry meg: "Barna har det moro. La dem nå få kose seg". 

Ville dere ringt politiet? 

Anonymkode: b6ac1...ba8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke ha gjort. La nå barna få kose seg!

• Liker 5
Skrevet

Ringt politiet??

Hva med å snakke med naboen først? 

Syns barna burde bruke hjelm, men jeg hadde ikke en gang vurdert å ringe politiet  

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville ringt politiet. Han kan risikere å skade dem for livet hvis han ikke skaffer hjelm til den.

Anonymkode: 3d4c3...bb5

Skrevet

Ja ring politiet,det er ikke lov enkelt å greit 

Anonymkode: 30d80...a84

• Liker 3
Skrevet

Nei. Herregud ikke Ring politiet for dette. 

Anonymkode: d4645...f2f

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville snakket med naboen før jeg sendte politiet på han.  Man er jo den gode naboen man ønsker at de andre naboene skal være...

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ringt politiet. Han kan risikere å skade dem for livet hvis han ikke skaffer hjelm til den.

Det er så mye man gjør som kan skade barna for livet. Dette er ikke blant de mer sannsynlige. Kutt heller ut koking, stekeovn, fryseboks og trapper!

Anonymkode: 30e94...d57

Skrevet

Det må da være mulig å snakke med folk, og ikke blande politiet opp i alt? Hvorfor ikke tilfeldigvis være ute når de kjører, så kan du jo nevne det for dem (motorsyklister er ofte lette å snakke med)? Har ungene en far eller mor du kan snakke med?

Selv kjører jeg ikke sykkelen ut av innkjørselen uten hjelm og ryggskinne, og ingen av mine barn ville drømt om å kjøre uten heller. Det er som å ta på sikkerhetsbeltet, føler seg naken uten når vanen er der. 

Skrevet
28 minutter siden, Tiuren skrev:

Det må da være mulig å snakke med folk, og ikke blande politiet opp i alt? Hvorfor ikke tilfeldigvis være ute når de kjører, så kan du jo nevne det for dem (motorsyklister er ofte lette å snakke med)? Har ungene en far eller mor du kan snakke med?

Selv kjører jeg ikke sykkelen ut av innkjørselen uten hjelm og ryggskinne, og ingen av mine barn ville drømt om å kjøre uten heller. Det er som å ta på sikkerhetsbeltet, føler seg naken uten når vanen er der. 

Du har helt rett i at mange motorsyklister er lette å snakke med. Mange er veldig fine folk. Treffer på mange av dem i jobben min. Folk som kjører store HD-sykler. Har sjeldent truffet andre som er mer opptatt av sikkerhet enn dem. 

Men dette er annerledes. 

Føler at jeg ødelegger "helgemoroa" for barnebarna dersom jeg blander meg inn. Det er jo ikke mine barnebarn. 

Så ok, jeg lar ham holde på. 

Men er litt stresset på at dersom det skulle skje noe, er jeg også på en måte ansvarlig. Fordi jeg ikke sa i fra. 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mye man gjør som kan skade barna for livet. Dette er ikke blant de mer sannsynlige. Kutt heller ut koking, stekeovn, fryseboks og trapper!

Det er påbudt med hjelm.

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh dette er ulovlig 

Anonymkode: 30d80...a84

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har helt rett i at mange motorsyklister er lette å snakke med. Mange er veldig fine folk. Treffer på mange av dem i jobben min. Folk som kjører store HD-sykler. Har sjeldent truffet andre som er mer opptatt av sikkerhet enn dem. 

Men dette er annerledes. 

Føler at jeg ødelegger "helgemoroa" for barnebarna dersom jeg blander meg inn. Det er jo ikke mine barnebarn. 

Så ok, jeg lar ham holde på. 

Men er litt stresset på at dersom det skulle skje noe, er jeg også på en måte ansvarlig. Fordi jeg ikke sa i fra. 

Det er nettopp det du kommer til å gjøre! La barna ha det gøy! Bestefar har allerede gjort seg sine tanker og tatt sine forhåndsregler, i og med at han bare kjører i gata og i lav fart. Den dagen han tar de med ut på motorvei, riksvei o.l kan du ringe politiet. 

Anonymkode: 4493e...ee1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...