AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Hadde dere andre symptomer enn høyt blodtrykk og protein i urinen? Var dere hovne? Mistenkte dere noe eller kom det som et sjokk? Hvordan var forløpet fra det ble oppdaget og frem til fødsel? Måtte dere på sykehus med en gang? Tett oppfølging? Medisiner? Er i uke 34 og har fått en slags angst/redsel mot svangerskapsforgiftning.. har kjøpt meg urinsticks så tester i ny og ne for å se etter proteiner.. med en gang jeg blir kvalm/får hodepine blir jeg livredd. Er så redd for å bare dø om natten, spesielt når samboer er på nattevakt (helt tullete - jeg vet..) Har ikke fått utslag på proteiner og er heller ikke spesielt hoven.. har hele tiden hatt litt høyt blodtrykk, men har vært jevnt siden første kontroll.. Anonymkode: 650cc...949
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Første gang jeg fikk det hadde jeg ingen andre symptomer. Møtte opp på kontroll og ble sendt rett på føden etter sjekk av blodtrykk og proteiner i urinen. Var i fin form helt til jeg ble satt i gang, etter 10 dager på føden. Andre gang ble det oppdaget vekstavvik i uke 19. Fikk hodepine i uke 22-23. Blodtrykket økte gradvis, og til slutt var det over grensa rundt uke 27. Da ga det også utslag på proteiner i urinprøva. Så var veldig forberedt den gangen. Anonymkode: d2515...557
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Hadde ingen symptomer. Kom ikke som et sjokk, vi "visste" jeg ville få det, så hadde tett oppfølging. Fikk det ikke før i uke 35, og fikk gå helt til 38+4. Anonymkode: eb072...a4c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 Jeg hadde en del ødemer, men ikke mer enn hva man kan få som gravid. Det ble mer etterhvert da. Fikk hodepine etter noen dager etter det ble påvist. Jeg ble innlagt da jeg kom i uke 36 og det planlagt igangsetting. Et par dager etter innleggelsen ble jeg kvalm, kastet opp og ble lyssky. Etter en undersøkelse ble det konstatert eklampsi og da ble det KS. Det tok da 3 uker fra det ble påvist til jeg utviklet eklampsi. Anonymkode: a063a...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå