Gå til innhold

Hva si når man tar imot barna i bhg på morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler hei og god morgen blir så stusselig 😅 har dere noe spesielt dere pleier å si foran barn og forelderen? Alle har jo ikke tid til å småprate men hvis de har to minutter, hva pleier dere å si?

Anonymkode: 35fca...608

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvem det er som kommer. Enkelte av mødrene er noen ordentlig surpadder så da prøver jeg å henvende meg mest til barnet. 

Anonymkode: 417f8...89f

• Liker 3
Skrevet

Du kan jo fortelle hva dere skal gjøre i dag, hvis du jobber i barnehagen og de har tid til å høre det. Å bare hilse er ikke stusselig da :) 

Skrevet

Det kommer jo an på, men det mest vanlige er god morgen! Så hyggelig å se deg! Hvordan har du det i dag? I dag skal vi.... 

Slike ting. Viktig at barnet opplever at det er velkommen. 

Anonymkode: 830c6...e96

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor er det stusselig? Jeg sier god morn både til mine kollegaer og foreldre/barn. Det er jo morgen når de kommer 😅 Så kommer praten av seg selv. Noen foreldre er pratsom, mens noen sier nesten ingenting, da pratet jeg mest med baret

Anonymkode: 12919...505

• Liker 4
Skrevet

God morgen småtroll

Anonymkode: 88374...665

• Liker 2
Skrevet

Jeg sier :God morgen Kari, Ola... Kjekt å se deg/dere😀med et stort smil. 

Anonymkode: 0a773...516

Skrevet

Jeg sier god morgen, koselig å se dere igjen. 

Anonymkode: a64f5...15f

Skrevet

Når barnet mitt gikk på småbarns avdeling var det ikke ofte en voksen møtte oss i garderoben.

Som oftest satt de inne på avdelingen og ropte god morgen ut i garderoben. Heldigvis så hadde jeg et barn som var utadvendt og ikke ble lei seg eller sjenert over å ikke bli møtt. Han ropte god morgen tilbake, og gikk inn på avd, men det var slapt av de. 

Jeg forstår det hvis det kun er en person på avdelingen som har hendene fulle, men når det er to hos voksne der inne, der den ene filer negler og den andre er opptatt er det ikke riktig. 

• Liker 3
Skrevet

Hei,

- så koselig at du kom

- har du sovet godt i natt?

- var det kaldt ute i dag?

- vet du hva vi skal idag?

osv.

Så sier foreldrene hadet, før jeg prøver å få de i gang med lek (om de trenger hjelp til det). 

Anonymkode: 0f5c6...781

• Liker 4
Skrevet

Fint å se deg

Anonymkode: 2055b...db5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvem det er som kommer. Enkelte av mødrene er noen ordentlig surpadder så da prøver jeg å henvende meg mest til barnet. 

Du høres ikke særlig oppegående ut selv heller når du omtaler mødrene til barna på den måten.

Anonymkode: ec903...05a

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, Tough cookie skrev:

der den ene filer negler

Jommen.

Det skulle jeg likt å se.

Anonymkode: 43ab4...060

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jommen.

Det skulle jeg likt å se.

Anonymkode: 43ab4...060

Det var ofte hun filte negler om morgenen... Jeg hadde ikke akseptert det hadde jeg vært ped leder der. 

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk 😊 fortsett gjerne med det. Jeg orker virkelig ikke småprat etter en travel morgen og allerde for sen til jobb 😂 

Anonymkode: b9469...b94

• Liker 2
Skrevet

God morgen Petter, så kjekt å se deg :) I dag skal vi på tur i skogen.. 

Etter hvert som Petter tar av seg skoene så kan du feks si «Jonas og Ida har også kommet, kom så går vi inn og ser hva de leker med!» :) Så gjerne til slutt «Skal du vinke hadet til pappa? Kom så går vi inn og finner noe gøy å gjøre sammen» :) 

Anonymkode: 59d21...c08

• Liker 1
Skrevet

Hei, «Ole»! Så gøy å se deg i dag! I dag skal vi gå tur i skogen/lete etter insekter/brette papirfly/perle/hva-som-helst, det blir moro!» 

Anonymkode: 7cff1...7d9

Skrevet

I barnehagen til guttene er de veldig trivelige på morgenen.

Ei pleier ofte å si «god morgen, min venn» også noe om at det er hyggelig at du kom i dag og litt om hvem som er der (av barna) og hva de gjør. 

Ei annen godt voksen dame har en så barnslig entusiasme som ungene elsker. Hun kan si med masse innlevelse: så kul genser du har i dag! Er det dinosaurer? Eller: kule støvler! Er gul favorittfargen din? Hun kommenterer selvfølgelig andre ting enn klær, men gutten min har vært veldig opptatt av hvilken genser han skal ha på osv. den siste tiden. 

Anonymkode: 95d93...4c4

• Liker 1
Skrevet

God morgen, så bra du kom - nå har jeg ventet på deg 🙂

Anonymkode: 9cd29...43a

Skrevet

Er du forelder eller barnehageansatt som spør her i tråden?. Er du forelder snakker du med de ansatte,  sier god morgen. finne ut hva barnet vil begynne dagen med, spørre de ansatte hva dagen bringer osv

Jobber du barnehage TS: ja, så er det jo trist at du må KG for å spørre om det i det hele tatt...

Anonymkode: 2a408...fb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...