Gå til innhold

Jente 9 misfornøyd med utseendet sitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg støtte henne og bygge opp selvtilliten hennes på en god måte? Hun er ei nydelig jente men hvis jeg sier at hun er fin hvis hun tar på seg kjole eller har ordnet håret sitt klager hun på utseendet sitt, spesielt en enkelt ting, og trekker seg unna. 

Anonymkode: 5e6b4...164

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å kommentere utseendet hennes og fokuser på de gode egenskapene hun har i steden.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Kitcat skrev:

Slutt å kommentere utseendet hennes og fokuser på de gode egenskapene hun har i steden.

Takk for svar. Jeg er ikke utseendefokusert selv, har alltid hatt en enkel og sportslig stil. Men hvis jenta som er glad i klær og hårpynt kommer ut av badet for å vise meg det er det vel naturlig å si "så fin du var i den" eller lignende? 

Skrevet

Mitt tips er å vise at du selv godtar utseende når du står foran speilet. Hvis du for eksempel har gredd deg og satt opp i strikk, kommenter med: «Sånn, nå ble jeg fin». 

Pass også på ikke å ha fokus på andres utseende, det snapper hun eventuelt fort opp. 

Anonymkode: 7f0a3...347

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg er ikke utseendefokusert selv, har alltid hatt en enkel og sportslig stil. Men hvis jenta som er glad i klær og hårpynt kommer ut av badet for å vise meg det er det vel naturlig å si "så fin du var i den" eller lignende? 

For meg er det ikke naturlig å kommentere barnas utseende. Jeg kan noen ganger kommentere at en kjole var pen, fargen eller mønsteret på et plagg osv men ikke noe utover det. Hvis hun har dårlig selvfølelse så kan det fort bli til at hun søker bekreftelse ift eget utseende, eller at hun trekker seg unna som du sier hvis du kommenterer noe. Hun kan bruke det mot deg som en form for «trass» 

Endret av Kitcat
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...