Gå til innhold

Teppe på hele trinnet, eller halvmåner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal pusse opp trappen fra yttergangen og opp i hoveddelen av huset, kjapt og enkelt og ikke ta helt av. Gjør det i grunn kun fordi vi skal male gangen og trappen er i en grim farge som ikke passer til noe 🤡 Trinnene er veldig slitte, men vi har ikke tid til å pusse den helt ned. Vi har hund og barn, så teppe i trappen høres lurt ut, vil både gjøre det mer sklisikkert og også skjule hakkene i treverket. 

Halvmåner er desidert billigst, men jeg syns det ser noe umoderne ut. Teppe i hele trinnet ser finere ut, men koster garantert en god del mer - og i følge en kjapp Googling bør dette legges av faglærte - hvorfor? 

Noen erfaringer å dele, bør vi ta oss den ekstra utgiften eller gå enkelt med Halvmåner? Tenker å male trappen i en farge som går litt i ett med teppet uansett. 

Anonymkode: 79d0d...2f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil klebre seg fullt av hundehår i de teppenesene du planlegger. Mye støvsuging som ikke alltid fjerner de hårene som har kilt seg godt ned i teppebitene. 

Jeg er hundeeier selv, og skygger langt unna alt av tepper i hele huset så lenge den hunden lever. Lettere å støvsuge opp hundehår fra glatte gulv enn fastkilte i tepper.

Skrevet

Det samler seg vanvittig mye bøss og pels i gulvteppe, ville ikke valgt det. 

Hadde tatt jobben med å pusse ned, legge laminat eller satt på sånn du kan sette på trinnene som er der. 

Skrevet

Du kan jo legge belegg i trappen. Mye enklere å holde rent og du kan jo velge i massevis av kule farger og mønstre. 

Skrevet

Jeg har halvmåner og hund. Ikke så utrolig lekkert at det gjør noe, og jeg ser jo når jeg støvsuger at teppet er en støvsamler. Men det er skikkelig skli-sikkert, og det er et viktig argument når det gjelder sikkerhet i trappa for hele familien på både to og fire bein. Jeg syns ideen din om å ha tilnærmet samme farge på teppebiten som på trinnet ellers var god. Jeg antar at det ikke er hvitt!

Hvis du har teppe på hele trinnet tror jeg det blir støv langs kanter og i hjørner som er vanskelig å støvsuge opp.

• Hjerte 1
Skrevet

Halvmåne av god kvalitet. Jeg støvsuger lett med trådløs suger fra dyson, animal. 

image.jpg

Anonymkode: 94e79...234

Skrevet

Støv og hår blir det uansett med hund i hus, og vi har gulvmatter i stuen vi må støvsuge daglig fra før så jeg er kjent med problemene med pels + teppe. 

3 timer siden, onyx skrev:

Du kan jo legge belegg i trappen. Mye enklere å holde rent og du kan jo velge i massevis av kule farger og mønstre. 

Belegg høres voldsomt glatt ut i trapp med tanke på barn og hund (og samboer som hittil er eneste som har gådd på trynet ned trappa). Men hvordan er det å legge? 

Anonymkode: 79d0d...2f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...