AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Bor under ei dame som oppfører seg som en 14åring. Det er henne-henne-henne, hun er 40år. Spiller høy musikk midt på natta, og når jeg sier i fra later hun som at hun ikke er hjemme osv. Spiller piano midt på natta, dunker med bassen søndag og skrur sammen møbler klokka 12 på kvelden. Tramper rundt med sko hver kveld og midt på natta. Tar gjerne med seg en hel flokk mennesker fra byen og har nach klokka 04. Litt må man tåle, men det er tydelig at hun ikke bryr seg om at hun bråker. Jeg har alltid lurt på hvordan enkelte har samvittighet til å holde på sånn når man VET at man er til bry for andre. Jeg ville aldri funnet på å sette på høy musikk på tungt musikkanlegg hver eneste dag, eller øvd på instrumenter midt på natta. Jeg har forsøkt å si i fra en titalls ganger på en hyggelig måte, enten blir jeg ignorert, eller så får jeg bare en frekk melding tilbake om at det er hennes rett til livsutfoldelse. Det skal sies at jeg ALDRI har sagt noe på om hun bråker mellom klokka 06 og 24, selv om det selvfølgelig er irriterende at hun bråker unødvendig mye ellers til å bo i leilighet ellers også. hun mener jeg er helt urimelig som vil ha nattero... Anonymkode: 07069...8bf 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Har du tatt det opp med styret? Du kan også involvere politiet hvis det er seint nok. Hater sånne mennesker noe helt jævlig. Anonymkode: c8985...d11 9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Det skal vel være stille mellom 7-23? Ts det opp med styret. Ring politiet om ordensforstyrrelse om hun spiller høy musikk på natta. Anonymkode: 1e406...235 3
Høna79 Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 (endret) Send brev/ mail til styret, med kopi til naboen. Legg ved kopi av tidligere klager til naboen hvis du har noe skriftlig, på SMS, mail e.l. Normalt er tidspunkter for nattero angitt i vedtekter for borettslag, sameie m.m Edit: les denne, et styre kan faktisk pålegge salg av leilighet/utkastelse https://www.advokatenhjelperdeg.no/jus-artikler/strenge-krav-ved-utkastelse/ Endret 23. august 2020 av Høna79 Ekstra info 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Huff føler med deg. Hun høres ut som en kvinne med personlighets forstyrrelse og narsissisme. Å bli forstyrret av høy musikk, og romestrering, dunking, og banking sent om kveld/natt eller grytidlig om morgenen hver dag er stressende og reduserer livskvaliteten utrolig mye...og kan gjøre at man blir syk. Du må nok desv sende inn en klage til styre eller en evt husvert. I verste fall flytte... Anonymkode: 67076...38f 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 Føler med deg jeg også. Disse menneskene kan være så problematiske. Jeg var en helt normal person som ikke brydde seg for mye om nabobråk. Jeg tok hensyn til naboene og tenkte nesten ikke på andre sine støy i det hele tatt. Det var rett og slett ikke et problem. Da flyttet mine nye naboer hit for tre år siden. Disse idiotene er svært overfladiske generelt sett og må lage fester hver gang noe skjer i deres liv, og ofte varer det flere dager. Festene tar ikke hensyn til naboene og alt som de tilsynelatende bryr seg om er om politiet er i stand til å tvinge dem til å stoppe. Er noe lovlig, så driter de i om det irriterer oss. Så frekke er de at de ikke engang prøver å skjule denne holdningen, det er liksom helt normalt for dem og ingenting å skamme seg over. Hensyn? det gjelder ikke dem. Det er patetisk. Slike mennesker burde ikke eksistere. Jeg ville gjerne sende dem til Mars. Hver gang de fester, så må de spille skikkelig høy musikk med deres store høyttalere, og det er det som er langt verst. Hele dagen. De har tre barn som alle ble født om sommeren, og hver bursdag tilsvarer en halv ukes fest, for eksempel. De fester også flere mange andre dumme ting i løpet av året. Men om sommeren må noe skje minst to dager i uka. Minst. Bare etter de første to år (!!) klagde jeg på dem. Han faren holder bare på å sutre og rope "JEG GIR BLAFFEN DIN JÆVLA IDIOT, DETTE ER HUSET MITT OG JEG SKAL GJØRE HVA JEG VIL, BARE Å RINGE POLITIET, DET KOMMER IKKE TIL Å GJØRE NOE SOM HELST" og lignende hver gang. Han sier til og med at han skal ringe selv, om jeg ikke vil. Ikke noen vits i å snakke med ham. Jeg sa enkelte ting til ham siste gang som jeg gjerne ikke vil skrive her og nå er de mye, MYE mindre irriterende, de er nesten normale. Bare lurer på hvor lenge det vil vare... men det har fungert denne sommeren for det meste, så det er noe. Men nå sliter jeg med at jeg ikke lenger tåler så mye nabobråk. Jeg kjenner at jeg blir paranoid når jeg hører noe som helst, det ødelegger min stemning for mye. Jeg må ha blitt psysisk syk eller noe. Jeg jobber med å bli som før igjen og jeg tror jeg klarer det men det er litt tungt. (Beklager eventuelt klønete norsk, jeg er utlending, tipper at det er åpenbart når jeg prøver å skrive så lange innlegg) Anonymkode: 10d6e...374 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 Naboen din er nok litt i psykisk ubalanse/rusmisbruker.. Klag på kjerringa til styret. Anonymkode: 8fe05...31e 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 Har ikke prøvd dette selv, men kanskje verdt forsøket: Hold ringeklokka til naboen inne, plasser en tannpirker inn på siden slik at klokka fortsetter å ringe, brekk av tannpirkeren slik at den ikke synes. Gjerne når du vet at naboen sover. Anonymkode: c96eb...5c4 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke prøvd dette selv, men kanskje verdt forsøket: Hold ringeklokka til naboen inne, plasser en tannpirker inn på siden slik at klokka fortsetter å ringe, brekk av tannpirkeren slik at den ikke synes. Gjerne når du vet at naboen sover. Anonymkode: c96eb...5c4 Jeg har hørt dette mange ganger men har også hørt at det er en fare for brann med noen ringeklokker hvis tannpirkeren ikke fjernes tidlig nok. (Og jeg regner med at det ikke er meningen). Anonymkode: 10d6e...374
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skal vel være stille mellom 7-23? Ts det opp med styret. Ring politiet om ordensforstyrrelse om hun spiller høy musikk på natta. Anonymkode: 1e406...235 Nei, det er klokken 23-7. Anonymkode: 4601e...098 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #11 Skrevet 26. august 2020 Vi har et litt talentløst styre, og utkastelse tar latterlig mye tid. Per akkurat nå har hun skrudd på dunkende musikk med skyhøy bass og tramper rundt med sko. Klokka er "bare" kvart over åtte, men det er så tydelig at hun gjør det fordi hun ikke liker meg. Jeg sendte en høflig melding her en natt(!) og spurte om de vennligst kunne dempe musikken. Først latet hun som hun sov, og da jeg sa at det var løgn klikket hun helt i vinkel og sa jeg var en drittkjerring og kunne drite i å snakke noe mer med henne fordi "jeg visste faen ikke noe om hennes liv og hennes problemeR!!" Det gadd jeg ikke svare på, makan til drittmenneske. Anonymkode: 07069...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #12 Skrevet 26. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har et litt talentløst styre, og utkastelse tar latterlig mye tid. Per akkurat nå har hun skrudd på dunkende musikk med skyhøy bass og tramper rundt med sko. Klokka er "bare" kvart over åtte, men det er så tydelig at hun gjør det fordi hun ikke liker meg. Jeg sendte en høflig melding her en natt(!) og spurte om de vennligst kunne dempe musikken. Først latet hun som hun sov, og da jeg sa at det var løgn klikket hun helt i vinkel og sa jeg var en drittkjerring og kunne drite i å snakke noe mer med henne fordi "jeg visste faen ikke noe om hennes liv og hennes problemeR!!" Det gadd jeg ikke svare på, makan til drittmenneske. Anonymkode: 07069...8bf Slutt med det der, du kaster bare bensin på bålet skjønner du vel. Eneste løsningen her, hvis det ikke går an å snakke med styret og hun ikke kommer til å flytte med det første, er at du flytter selv. Det nytter ikke å prate til sånne folk, trust me. Anonymkode: 4649f...28e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå