Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forhold til andre ting som er mer "actionfylt"? Ser for meg at det er tyngre med akuttmedisin mens øyet er mer "kos"? Roligere og lettere pensum? 

Ville også tro vaktene var litt lettere og kortere enn en del andre retninger? Noen som vet litt om dette?

Anonymkode: 529cc...650

Videoannonse
Annonse
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I forhold til andre ting som er mer "actionfylt"? Ser for meg at det er tyngre med akuttmedisin mens øyet er mer "kos"? Roligere og lettere pensum? 

Ville også tro vaktene var litt lettere og kortere enn en del andre retninger? Noen som vet litt om dette?

Medisinstudiene + turnustiden/LIS1 er likt for alle, så det kommer man ikke unna. 

Kjenner flere som er LIS på øye, det er travelt nok og et enormt "pensum". Som øyelegene sier, kroppen er jo bare stativet. Vaktene er heller lengre/like lange som innen andre spesialiteter, men særlig på mindre sykehus kan de være roligere, og man har gjerne hjemmevakter. Men ingen garanti. 

Fordelen med øye er at man har mye poliklinikk og ikke så mange innlagte, man kan velge å gå i mer kirurgisk retning eller mer sykdomsretning. Det er også mulig å gå privat etterhvert. Men det å få en stilling på en øyeavdeling kan være vanskelig, det er gjerne mange søkere. 

Anonymkode: 9e0ad...3df

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, vaktene er ikke så mye «kos», etter det jeg forstår (hadde en kollega hvis kone var øyelege). De blir typisk kalt ut når folk kommer inn etter bilulykker og lignende. Vaktene er ikke kortere enn andre spesialiteter. 
Tror i alle fall ikke at det er «lett» faglig! 

En fordel er jo at man etterhvert har mulighet til å gå privat, hvor det kan være gode penger å tjene. 

Anonymkode: 36a32...607

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...