Vera Vinge Skrevet 25. august 2020 #41 Del Skrevet 25. august 2020 For øvrig enig i at det er en del rare holdninger til hvor greit det liksom skal være å strikke til andre. De fleste som strikker har vel fått høre at "du som strikker så mye uansett, kan vel strikke en genser til meg også". Overhørte også en kunde i en strikkebutikk en dag, som sa til den ansatte "jeg strikker ikke selv, men jeg ser på genseroppskrifter, for jeg har en venninne som er glad i å strikke, så jeg regner med hun strikker noe til meg også". Jeg blir så oppgitt over det å nærmest ta det for gitt at noen skal bruke mange timer på noe sånt. Jeg syns det er hyggelig å strikke gaver, men det blir jo noe annet når det kjennes helt frivillig, og jeg velger selv garn og mønster. Til barna mine, derimot, syns jeg det er bare gøy å strikke noe de har bedt om, men der har jeg jo stor innflytelse på mønster og garn likevel, selv om de ønsker seg bestemte farger og en type modell. Og jeg får sett plagget i bruk hjemme osv. Men å bruke mange timer på en voksengenser, hvor mottakeren selv har valgt farger og modell, og det egentlig handler om at de vil spare penger i forhold til å få det strikket av noen som tar betalt for det, nei, det ville jeg ikke gjort. Jeg har sagt nei til de som har spurt meg om å strikke til dem, fordi jeg vet jeg ikke ville likt det. Strikking for meg er en hobby og ren avslapning/rekreasjon, så for meg ville det tatt bort mye motivasjon dersom det føltes som jobb eller plikt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #42 Del Skrevet 27. august 2020 Mamma tar kun garnpris når det er snakk om plagg/prosjekter hun allerede har strikket ferdig og som ligger til lagring i skapet. Når det er snakk om plagg/prosjekter på bestilling, går hun ut ifra garnpris + varierende sum etter hvor krevende plagget/prosjektet er. Anonymkode: ff7ff...c64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #43 Del Skrevet 27. august 2020 På 23.8.2020 den 13.50, AnonymBruker skrev: Å se på timeantall når det gjelder håndarbeid er håpløst! Man må se på garnprisen og gange denne med tre, minst! Anonymkode: 86813...4e7 Det er jo helt håpløst. Så hvis jeg finner noe rælete akrylgarn på Nille som er helt jævlig å strikk med skal jeg ha dårligere betalt dor selve arbeidet enn hvis jeg har et nydelig luksusgarn det er kos å strikke med? Anonymkode: b107c...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå