Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke barberhøvler synes du er best? 

Anonymkode: 012e0...308

Skrevet

Estrid.

Anonymkode: e26e7...7b0

Skrevet

Har prøvd haugevis med forskjellige og syns gode gamle Venus er den klart beste. Har lest at mange er fornøyd med Estrid, men det er hands down den verste høvelen jeg har prøvd

Anonymkode: 43b5c...32f

• Liker 1
Skrevet

Ikke særlig miljøvennlig, men billige engangshøvler fra matbutikken. Alltid nye skarpe blader, kan fint brukes et par ganger før de må kastes. 

Anonymkode: 5a7b0...a25

Skrevet

Gillette for menn.

Anonymkode: 60759...6af

• Liker 3
Skrevet

Kjøper gillette engangs på butikken i 4 pk. Den blå pakken som er for menn. De er like gode som de svindyre bladene fra Venus osv.  Bruker de 4-5 ganger før jeg hiver de.  Det viktigste er å sprite huden i bikinilinjen etter barbering, da unngår man nupper. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gillette for menn.

Enig!

Anonymkode: a86e0...426

Skrevet

Gillette Mach3 på Venus-høvel.

Anonymkode: f89e4...d75

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det spørs hva du vil spandere/ utholde. De beste høvlene er etter min mening (og flere tester): De gode gammeldagse  double edge-høvelene, De er noe dyrere i innkjøp(du får en god en til 400 ( Feks en Mühle R89 eller en Edwin Jagger DE89), selv om de går opp til nærmere 2000 for de dyreste(jeg har en Feather AS-D2 og den er rett og slett utrolig.) Det er dyrere i innkjøp.. Men en firepakning med giletteblader koster vel ca 150 kr? En får en fempakning av blader til 25 kr til disse. Levetiden er ca tilsvarende per blad. Det er også kun metall og det er dermed også mer miljøvennlig.
Du bør også ha en barberkost, du får vurdere selv hvor mye du vil bruke på den. Min kostet 800, men ser de nede i 200.
Hvis du kjøper skikkelig barberskum som en bruker kosten på så kan du få en tube for ca hundrelappen. Jeg brukte ca et år på å bruke den opp. Så dette er skikkelig dyrt i innkjøp, men etter det igjen? Vesentlig  billigere i bruk .

Det er også en lærekurve med dem og du kan kutte deg, men etter du får til teknikken? Det er nesten som om jeg gleder meg til å barbere meg.

Endret av Shantaram
Skrevet

Akkurat nå for tiden bruker jeg en 4bladers såkalt engangshøvel fra Bic som jeg er godt fornøyd med. Jeg er rimelig kresen så de er fullt på høyde med dyrere! Den holder også fint til noen omganger, så det er egentlig bare tull at det er engangshøvel. De mener vel at man ikke kan bytte ut hodet, men hva gjør det når de er billige og bra! Kjøpte noen pakker på Clas og de var ganske rimelige. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gillette for menn.

Enig, eneste jeg liker :)

Anonymkode: c70d4...645

Skrevet

Dere som sier Gillette for menn, er det de engangshøvlene i 4pk eller noen andre? 

Anonymkode: 012e0...308

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...