HalldirV2 Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Er det noen som kjenner til Kampkomiteen? Noen som vet hvem som står bak grupperingen? Jeg vet oppriktig ikke om jeg skal le eller grine av hva de skriver, ikke minst av ordbruken deres som virker være snytt ut av et AKPML møte på 70-tallet, eller som hentet fra et nitrist norsk sosialdrama. http://kampkomiteen.org/index.php/2020/08/22/massene-jagde-sian-og-snuten-vekk-fra-festplassen-i-bergen/
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Skulle nesten tro det var en humor/parodi-side? Anonymkode: 5affd...e59 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Jeg er ikke enig med SIAN, men å bruke vold er uakseptalt og primitivt. Og jeg skjønner ikke hvorfor demonstrantene går løs på politiet? Jeg mener at dersom du utøver vold og motstand mot politi burde du heller ikke forvente hjelp fra politiet i andre situasjoner. Anonymkode: 1ca36...d9d 11
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 Det er et stort demokratisk problem at folk tyr til vold fordi de blir "krenket", og det er et enda større demokratisk problem at folk unnskylder volden. Da er man ikke noe bedre enn voldsmennene selv. Dette handler ikke bare om Sian, men om også om din rett til å ytre deg. Anonymkode: acf4e...8dd 8
AndreasBR Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er et stort demokratisk problem at folk tyr til vold fordi de blir "krenket", og det er et enda større demokratisk problem at folk unnskylder volden. Da er man ikke noe bedre enn voldsmennene selv. Dette handler ikke bare om Sian, men om også om din rett til å ytre deg. Anonymkode: acf4e...8dd Problemet er at mange på venstresiden helt ærlig mener at ord kan være vold. Og at da fysisk vold er akseptabelt når de opplever "vold". Høyresiden er mer eller mindre aldri voldelige og oppfordrer til dialog. Venstresiden er imot dialog og vil helst slippe å høre andre meninger så de kan vinne "by default" Han her forklarer det på en så utrolig bra måte: 2
HalldirV2 Skrevet 23. august 2020 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skulle nesten tro det var en humor/parodi-side? Anonymkode: 5affd...e59 Det var det første som slo meg også 😅Men jeg kunne liksom ikke finne noe som bekreftet det, noe opplagt. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 3 minutter siden, AndreasBR said: Høyresiden er mer eller mindre aldri voldelige og oppfordrer til dialog. Venstresiden er imot dialog og vil helst slippe å høre andre meninger så de kan vinne "by default" Dette er i beste fall unyansert, og i verste fall helt uærlig. Mener du at SIAN er "høyresiden" her eller?? Og hvem er "venstresiden"? Hvis du svarer nei til det første, men mener at de veldig få som støtter voldsbruk mot Thorsen representerer venstresiden, så gir det et veldig skjevt bilde av begge sidene. Det store flertall av de som møter opp i motdemoer mot SIAN tar avstand fra all voldsbruk. Det er allerede et tema hvordan de som organiserer motdemoer kan forhindre dette fra å skje i fremtiden. Anonymkode: 58d27...f69 4
Sinsiew Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 8 timer siden, HalldirV2 skrev: Er det noen som kjenner til Kampkomiteen? Noen som vet hvem som står bak grupperingen? Jeg vet oppriktig ikke om jeg skal le eller grine av hva de skriver, ikke minst av ordbruken deres som virker være snytt ut av et AKPML møte på 70-tallet, eller som hentet fra et nitrist norsk sosialdrama. http://kampkomiteen.org/index.php/2020/08/22/massene-jagde-sian-og-snuten-vekk-fra-festplassen-i-bergen/ Det her har jo masse underholdningverdi! Litt som nyhetsspeilet; har man er dårlig dag er det bare å finne frem siden, da sitter latteren løst. 1
AndreasBR Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er i beste fall unyansert, og i verste fall helt uærlig. Mener du at SIAN er "høyresiden" her eller?? Og hvem er "venstresiden"? Hvis du svarer nei til det første, men mener at de veldig få som støtter voldsbruk mot Thorsen representerer venstresiden, så gir det et veldig skjevt bilde av begge sidene. Det store flertall av de som møter opp i motdemoer mot SIAN tar avstand fra all voldsbruk. Det er allerede et tema hvordan de som organiserer motdemoer kan forhindre dette fra å skje i fremtiden. Anonymkode: 58d27...f69 Nei, jeg siktet ikke til SIAN spesifikt. Jeg siktet til høyre/venstresiden generelt. Anti-islam er noe både høyre og venstresiden bør være for. Vil vel si at SIAN er mer mot høyre enn venstre, venstre vil jo motsatt.. De vil jo ha enda flere islamister inn her. De som større voldsbruk er nok venstreside-folk ja.. Sosialister. Motdemo mot SIAN er helt tullete. Alle burde stått sammen med folk som var imot islamisering av europa. 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 25 minutter siden, AndreasBR skrev: Nei, jeg siktet ikke til SIAN spesifikt. Jeg siktet til høyre/venstresiden generelt. Anti-islam er noe både høyre og venstresiden bør være for. Vil vel si at SIAN er mer mot høyre enn venstre, venstre vil jo motsatt.. De vil jo ha enda flere islamister inn her. De som større voldsbruk er nok venstreside-folk ja.. Sosialister. Motdemo mot SIAN er helt tullete. Alle burde stått sammen med folk som var imot islamisering av europa. Ja, det er egentlig vanskelig å finne ut hva venstre egentlig vil. De vil ha toleranse... Men hvordan tenker Islam om homofili f.eks? Er det ikke forbudt? Så hvordan foregår dette med LGBT rettigheter og islam sammen, siden mange av venstre støtter dette? Anonymkode: 6bcfa...f80 2
AndreasBR Skrevet 23. august 2020 #11 Skrevet 23. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det er egentlig vanskelig å finne ut hva venstre egentlig vil. De vil ha toleranse... Men hvordan tenker Islam om homofili f.eks? Er det ikke forbudt? Så hvordan foregår dette med LGBT rettigheter og islam sammen, siden mange av venstre støtter dette? Anonymkode: 6bcfa...f80 Nei, det er et jævlig godt spørsmål.. Men skeive og feminister står først i køen om ønske flere muslimer velkomne. Selv om de er de første som hadde blitt kastet av tak. Man kan ikke være pro-islam og feminist. De er rake motsetninger. Det blir litt som å rope for å ta livet av folk men være anti-vold. 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 Det er skremmende å lese kommentarfeltene på FB til diverse nettaviser, det er veldig mange innvandrere som synes det er helt greit å ty til vold mot de som kritiserer Islam. Mange av disse er også andre og tredjegenerasjons innvandrere og det viser veldig godt hvor feilslått innvandring og integreringspolitikken er, når man etter flere generasjoner ikke har tatt til seg norske verdier og respekterer norske lover så er det noe veldig galt. Dette er mennesker som fremdeles lever etter klankulturen fra hjemlandet i parallelle samfunn, jeg har ikke noe til overs for SIAN men de har et poeng med at Islam i Norge og Europa er et problem. Vi kan ikke tie ihjel disse temaene og det er noe som må diskuteres i full åpenhet der all dokumentasjon og sider blir lagt frem uten sensurering, å tie ihjel dette på den måten som medier og politikere gjør tror vil gi grobunn for ekstremister. Anonymkode: fb309...b6a 11
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #13 Skrevet 24. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Otto Jespersen valgte å brenne Bibelen i 2006 uten å bli slått ned, og han slapp å måtte flytte på hemmelig adresse - slik blant annet Hege Storhaug gjør. Man kan jo gjette hva som ville ha skjedd dersom noen hadde foreslått å gjøre ett elle annet med en koran. Anonymkode: b5954...177 At Hege Storhaug lever på hemmelig adresse gir meg en følelse av sterk skadefryd. Hilsen ateist Anonymkode: e49d4...8a7 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #15 Skrevet 24. august 2020 Det er muslimer som er de mest aggressive og hatefulle. De tåler ikke ytringsfrihet. Så hvorfor er de her ? Anonymkode: de7e8...dfe 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #16 Skrevet 24. august 2020 Søk på kampkomiteen.org/om oss, gir en beskrivelse av hva de står for. Kommunisme tydeligvis. Men det står ikke noe om knytninger til andre organisasjoner, hvem som er leder el.l. Anonymkode: d62e8...b76
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #17 Skrevet 24. august 2020 Ifølge VÅR Grunnlov er YTRINGSFRIHETEN UKRENKELIG. Det er den viktigste garantien å beskytte , - for FRIHET og Demokrati Disse sinte unge muslimske mennene viser ingen respekt for yttringsfriheten, det norske lovverket, våre verdier, levesett mm. Vi kan gjerne være uenige i sak, men vi skal ikke tolerere vold som maktmiddel i meningsutveksling. Guttene viser heller ingen respekt for politiet, og derfor ble også flere av dem tatt hånd om av politiet. Media burde også intervjuet muslimske imamer relatert til denne hendelsen, og utfordret dem på om det var riktig av de muslimske guttene å ikke respektere yttringsfriheten, og ikke respektere politiet. Hvor står imamene - støtter de sine unge gutter, eller fordømmer de angrepet på yttringsfriheten og politiet? Anonymkode: de7e8...dfe 6
HalldirV2 Skrevet 24. august 2020 Forfatter #18 Skrevet 24. august 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ifølge VÅR Grunnlov er YTRINGSFRIHETEN UKRENKELIG. Det er den viktigste garantien å beskytte , - for FRIHET og Demokrati Disse sinte unge muslimske mennene viser ingen respekt for yttringsfriheten, det norske lovverket, våre verdier, levesett mm. Vi kan gjerne være uenige i sak, men vi skal ikke tolerere vold som maktmiddel i meningsutveksling. Guttene viser heller ingen respekt for politiet, og derfor ble også flere av dem tatt hånd om av politiet. Media burde også intervjuet muslimske imamer relatert til denne hendelsen, og utfordret dem på om det var riktig av de muslimske guttene å ikke respektere yttringsfriheten, og ikke respektere politiet. Hvor står imamene - støtter de sine unge gutter, eller fordømmer de angrepet på yttringsfriheten og politiet? Anonymkode: de7e8...dfe Nå var det heldigvis bare noen få gutter som angrep SIAN, og selv om guttene har innvandrerbakgrunn så kan vi ikke konkludere med et religiøst motiv. Det kan godt tenkes, men det kan like godt være politisk, eller bare pøbeloppførsel som mange gutter i den alderen gjør for å tøffe seg. Uansett, skulle det være religiøst motivert, så var tilnærmet 100% av alle norske muslimer enten stille i sin protest eller ga faen. Akkurat i dette tilfelle bør skylden tildeles venstreradikale aktivister.
Jolene Skrevet 24. august 2020 #19 Skrevet 24. august 2020 Det å bruke vold i stedet for verbal argumentasjon viser bare at man ikke egentlig har noen argumenter. Det viser bare at man ikke egentlig har noe å tilføye debatten uteover knyttnever og annet. Jeg kaller det feigt, og uverdig for et samfunn. I et samfunn er det viktig at man kan verbalt ytre sine tanker. Man bør være kritisk, og man bør benytte rettigheten til å ytre seg. Det å kose seg over at noen blir slått til blods, på hvilken måte fremmer det en dialog eller debatt? Derimot kan jeg ikke si at jeg er overrasket over utfallet. Det er jo bare å se til USA og den voldelige venstresiden med antifa i spissen. Der er det ikke rom for dialog, men rom for voldsbruk. Det er ikke en utvikling jeg ønsker velkommen. Jeg ønsker en utvikling til et punkt hvor man kan ha en dialog og en debatt mellom venstre- og høyresiden uten at vold skal være deltakende. Derimot ser jeg en økende trend av vold fra kommunister og venstresiden, noe som ikke annet er trist. 3
Elaine Marley Skrevet 24. august 2020 #20 Skrevet 24. august 2020 (endret) Tråden er ryddet for hatefulle innlegg, brukerangrep, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod. Endret 24. august 2020 av Elaine Marley
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå