AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Kan ikke huske det var sånn sist?? Jeg er i 100% jobb og har en veldig aktiv 2-åring hjemme. Nå er jeg 8 uker på vei og de siste tre dagene har kroppen føltes som 100 kg. Legger meg rett etter å ha lagt ungen og er ikke senere til sengs enn 21. Sover til 7 (nå i helgene). Likevel trenger jeg å sove 2 timer på dagtid og jeg strever med å klare å gjøre helt hverdagslige gjøremål. Neste uke er jeg alene med 2-åringen siden mannen skal reise bort på jobb i 2 uker. Gruer meg for jeg strekker ikke til overalt. Uansett - kan ikke huske jeg var så slått ut i første svangerskap. Begynner å lure på om jeg bærer tvillinger 😂?? Mener å huske energien kom når jeg bikket 13 uker. Stemmer det? Tar en helt haug av vitaminer, så tror ikke jeg mangler noe. Men begynner jo å lure. Jeg er riktignok 30 denne gangen, mot 27 sist gang jeg gikk gravid. Anonymkode: 37551...bad
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Jeg hadde det helt jævlig for noen uker siden. Kjempetrøtt og kvalm og sliten. Er i uke 12 nå og det er ikke så ille. Det går over. Ikke sett for høye krav til deg selv, litt ekstra tv og litt ekstra ferdig mat er greit i denne perioden. Og hvis du sparer ryddingen til kvelden, slipper du å rydde flere ganger på dagen 😊 Anonymkode: 8481a...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Åh som jeg kjenner meg igjen! Det går seg til rundt uke 12/13 ja. Mye tyngre å være gravid når man har små barn fra før, man kan jo ikke bare slenge seg nedpå heller liksom. Anbefaler enkle middager som du vet 2-åringen liker (slipper å krangle), lag så du har til flere dager og senk kravene til rydding er mitt beste tips. Det er også lov med litt iPad/barne-TV om du trenger en pause (nå blir jeg sikkert drept av KG). Noen ganger er det ren overlevelse, og det er lov! Anonymkode: 61c7f...0af 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 Hadde det sånn jeg også da jeg hadde en toåring samtidig. Husker at jeg nærmest duppet av på jobben ved kontorpulten fordi jeg var så sinnsykt trøtt. Anonymkode: 36811...c48
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Jeg la meg klokka 20 flere kvelder da jeg var gravid med førstemann. Ble bedre etter uke 12/13 og jobbet fullt frem til permisjonen startet. Svømte og gikk lange turer hver dag. Med andremann var jeg helt skutt. Var sykmeldt fra uke 10, ble utslitt av en tur på butikken. Da var førstemann 2 år. Formen ble heldigvis bedre da det nærmet seg termin, men var dessverre sykmeldt nesten hele svangerskapet. Så svangerskap kan være forskjellig og det er uansett tyngre å være gravid når man har en fra før. Håper du føler deg bedre snart ! Anonymkode: 80f29...fda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå