Gå til innhold

3 åring som er over alt hele tiden!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 3 åring som til tider er veldig vanskelig å hanskes med.. er over alt hele tiden, plukker på alt, ødelegger masse og har ikke ro til å sitte stille 10 min engang

vil at vi skal underholde og leke sammen med hele tiden, noe vi selvfølgelig ikke har tid til. Vi leker mye sammen (ca.1-2 timer daglig) men vi klarer ikke bistå med konstant underholdning, må jo lage mat, rydde, vaske osv også 

hvis vi sier «nei nå må du leke selv, mamma skal lage middag f.eks» så ender han bare opp med å dra alt mulig ut av skuffer, plukke og fikle med alt han ikke ha lov til, og nesten «vandre rundt» og lete etter ting å finne på.. 

jeg holder på å bli sprø! Føler han er så ufattelig mye mer aktiv og krevende enn andre barn. I tillegg til denne rastløsheten er det også voldsomme sinneutbrudd om vi sier nei til ting

jeg kunne så sårt trengt at han satt å lekte litt selv så jeg kunne få puster litt🥵

bortsett fra disse tingene ligger vi godt Ann språklig og motorisk - så ingen bekymringer der 

Anonymkode: 36cca...54c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste var likedan. Begynte så snart han kunne krabbe og gå, han var overalt. Utrolig plukkete, det var et mareritt å ta han med på besøk eller andre steder. Han hadde null interesse av å se i en bok eller leke med medbrakte leker, her skulle det utforskes! Slapp vi han ned så var han over alle hauger med en gang. Vurderte noen ganger å sette et bånd på han 🤪 roet seg fra fireårsalder. Nå er han snart seks år og det blir jo bedre og bedre. Han hører etter og kan fint leke selv over lang tid uten å rive ned eller sette fyr på huset. Han er fortsatt en aktiv gutt med mye lyd og vilje, men han hører etter når vi gir beskjed. 

Anonymkode: 330eb...368

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en 3 åring som til tider er veldig vanskelig å hanskes med.. er over alt hele tiden, plukker på alt, ødelegger masse og har ikke ro til å sitte stille 10 min engang

vil at vi skal underholde og leke sammen med hele tiden, noe vi selvfølgelig ikke har tid til. Vi leker mye sammen (ca.1-2 timer daglig) men vi klarer ikke bistå med konstant underholdning, må jo lage mat, rydde, vaske osv også 

hvis vi sier «nei nå må du leke selv, mamma skal lage middag f.eks» så ender han bare opp med å dra alt mulig ut av skuffer, plukke og fikle med alt han ikke ha lov til, og nesten «vandre rundt» og lete etter ting å finne på.. 

jeg holder på å bli sprø! Føler han er så ufattelig mye mer aktiv og krevende enn andre barn. I tillegg til denne rastløsheten er det også voldsomme sinneutbrudd om vi sier nei til ting

jeg kunne så sårt trengt at han satt å lekte litt selv så jeg kunne få puster litt🥵

bortsett fra disse tingene ligger vi godt Ann språklig og motorisk - så ingen bekymringer der 

Har ingen råd...men vit at du er ikke alene..var vel derfor jeg trykket meg inn i tråden; tittelen på tråden var kjent for meg 😊 Vårt barn er likedan..

Anonymkode: eca32...f7b

Skrevet

Prøv å la husarbeid være en del av leken? La han hjelpe til og aksepter at det blir merarbeid i en innkjøringsfase? 

Anonymkode: 90982...865

Skrevet

Nesten litt godt å lese 🙈  vår 3 åring er akkurat sånn! Plukker på ting, river ned og nesten "leter" etter noe fanteri å gjøre, ting jeg føler at andre barn rundt ikke gjør eller har vokst fra. Men er godt utviklet ellers og han vet og forstår at det ikke er lov. Forferdelig slitsomt 

Anonymkode: 106da...e9e

Skrevet

Tusen takk for oppløftende svar❤️❤️ Godt å høre at vi i hvertfall ikke er alene

ts 

Skrevet

Du beskrev akkurat min 3 åring😲 han sitter aldri helt i ro. Og leter også etter noe galt å gjøre om man ser vekk ett øyeblikk. Nå skjønner jeg hva mange snakker om når de har vært sliten av 3 åringer🤭 

Regner med det blir bedre etterhvert😂

Anonymkode: 1b48d...720

Skrevet

Slik var eldstemann her også i den alderen. I tillegg hadde vi baby. Det var så slitsomt i den tiden at jeg nesten ikke husker noenting av hverken lillebror sin babytid eller noe særlig fra storebroren, kun at han var overalt og det var totalt kaos.

Nå er han 6 år og det går myye bedre! Lillebror er  4 år, og en helt annen type, mye roligere enn storebror. Barn er forskjellige.

Anonymkode: 1626d...a52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...