LiseTV Skrevet 23. august 2020 #81 Del Skrevet 23. august 2020 Betalt ut lån og kjøpt en ladbar hybrid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #82 Del Skrevet 23. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: de som skal slutte å jobbe om de vinner 2 mill,de vet ikke hvor lite to mill egentlig er Anonymkode: 5e161...f20 Eller kanskje de som ikke ville sluttet å jobbe vet hvor lite penger en kan leve godt på? 4 timer siden, addict skrev: Men nå spurte TS hva man hadde gjort om man fikk/vant 2 mill, og for meg så virker det helt søkt å slutte å jobbe pga 2 mill som i det store og hele ikke er veldig mye i dag. Hva som er mulig er et helt annet spørsmål. Atte? Logikken din henger sammen hvordan, mener du? Så om noen oppgir «ville slutta å jobbe» på et spørsmål DU ikke ville oppgitt det svaret på så «virker det helt søkt»? Hva ville DU gjort er et personlig spørsmål. Ikke rot deg oppi andres svar. Anonymkode: 76708...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. august 2020 #83 Del Skrevet 23. august 2020 8 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Håper du ikke har det i vanlig bankinnskudd for det er, i det minste i disse dager, ikke noen god butikk Det er jeg klar over, men det er i allfall "sikker butikk". Har valgt å spre det litt mer enn som så da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #84 Del Skrevet 23. august 2020 Jeg hadde brukt en av millionene som egenkapital på en leilighet og den andre millionen på operasjonene jeg nå må bruke fem år på å spare til å kunne gjennomføre. Anonymkode: efce7...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #85 Del Skrevet 23. august 2020 Har alerede hus og bil, men hadde solgt bilen og kjøpt meg en enda kulere bil og en liten hytte langt øde 🤎 hvis det ble noe igjen av pengene så hadde heg brukt det på det som gjenstår av opppussing av huset. Anonymkode: 41496...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 23. august 2020 #86 Del Skrevet 23. august 2020 4 minutter siden, Cata skrev: Det er jeg klar over, men det er i allfall "sikker butikk". Har valgt å spre det litt mer enn som så da. Det er det jo, ingen tvil om det, bare dårlig nå for tiden. Vi har eget AS som fond til barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 23. august 2020 #87 Del Skrevet 23. august 2020 Hadde betalt ned studielånet og satt resten i aksjefond. 5 hours ago, AnonymBruker said: Utlendinger får ikke kjøpt feriehus i danmark,så finn noe annet å bruke penga på. Anonymkode: 5e161...f20 Jo det kan man. Hvis man har familiær tilknytning til Danmark, eller har bodd der fast i 5 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #88 Del Skrevet 23. august 2020 Alternativ 1: pusset opp badet, bygget garasje og kjøpt en bil til mannen i en prisklasse som tilsier at den overlever neste EU-kontroll. Alternativ 2: fylt ut skilsmissepapirene, bestilt flyttebil og begynt å pakke. Leid en liten leilighet i utkanten av Stavanger og flyttet «hjem». Drømmejobben er nettopp utlyst i Stavanger, og jeg har både utdanningen og erfaringen som kreves. Alternativ 3: gått privat og fått behandling for en kronisk sykdom som dessverre er veldig nedprioritert i det offentlige helsevesenet. Anonymkode: 7db63...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 23. august 2020 #89 Del Skrevet 23. august 2020 Kvittet meg med gjeld og spyttet i til leilighet til barnet mitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #90 Del Skrevet 23. august 2020 Vi når aldri helt opp i budrunden på de boligene vi ønsker oss med den rammen vi har nå, men er ikke så langt unna. Så med to mill ekstra hadde vi vel endelig fått kjøpt noe, og likevel sluppet å låne maks av det vi kan få låne. Anonymkode: a0103...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saul Skrevet 23. august 2020 #91 Del Skrevet 23. august 2020 Hmm, 2 millioner? Har over det dobbelte i lån så tror jeg hadde betalt ned litt på gjelda og brukt 300-400 000 på å bygge garasje nummer to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #92 Del Skrevet 23. august 2020 Sånn i forhold til å slutte å jobbe - alle har jo ikke mange år igjen i arbeidslivet. Godt mulig noen kan leve flott frem til de er "ekte" pensjonister på 2 millioner, man trenger ikke ha manglende forståelse for hvor mye penger det er det kan være akkurat nok til å kunne ta et slikt valg med senkede skuldre. Jeg er usikker på hva jeg ville gjort. Enten ville jeg fått bygget på huset med en glassveranda og pusset opp kjøkkenet, ellers ville jeg solgt den sekundærboligen jeg har og kjøpt en ny og større som jeg hadde lov til å leie ut fritt. Pga egen helse som begrenser gleden ved å reise (tror jeg nå når jeg ser for meg en slik mulighet) at jeg ville prioritert hverdagsgleden med å gjøre hjemmet mitt enda bedre å leve i Anonymkode: 39eb7...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 23. august 2020 #93 Del Skrevet 23. august 2020 Mer treningsutstyr, og spare det meste av pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keso Skrevet 23. august 2020 #94 Del Skrevet 23. august 2020 39 minutter siden, tdm900 skrev: Nå vet du heller ikke noe om min økonomi! Jeg har uansett, til gode å betale banken for at jeg kan ha pengene trygt der. Selv i de svært dårlige tider er det renteinngang på en sparekonto. Men ja, man kan sette av en sum og ta en risk, for banken anbefaler uansett ikke å bruke hele beløpet til fond/aksjer. Din økonomi vet jeg ikke noe om, annet enn hva du selv har skrevet her - men så har jeg heller ikke nevnt noe om din økonomi, så poenget ditt i å kommentere dette er? Man betaler ikke banken, man får noe rente, men trekker du fra det som påvirker disse pengene, så sitter man altså med minus idag. (Forøvrig: indirekte så tar banken penger fra deg for at du skal ha pengene hos de - de gjør det via f.eks rente-nivå de setter. Du skjønner sikkert at de ikke gjør ting gratis for deg, de skal overleve de også, de er ikke der for å tjene deg, de er der for å tjene seg selv og gjøre dette med pluss i sin egen bok) Så det det til slutt dreier seg om, er: Renteinntekt, skatt og inflasjon. Det har faktisk vært ganske lenge det har vært tap å ha penger på sparekonto, ingen vet om når dette ev endrer seg, kommer helt an på rente-nivå og inflasjon (skatt er ganske fast, selv om denne også kan endre nivå) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #95 Del Skrevet 23. august 2020 Brukt det som egenkapital slik at jeg kunne kjøpe hus og flytte fra mannen. Anonymkode: bfc90...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #96 Del Skrevet 23. august 2020 Pusset opp litt i huset , reist på en lang ferie og betalt ned noe lån. Da hadde jeg hatt noen tusenlapper mer i måneden, og kunne jobbet 80%. En fridag i uka med ungene hadde ikke vært feil Anonymkode: dd1db...946 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lasox Skrevet 23. august 2020 #97 Del Skrevet 23. august 2020 (endret) Da ville jeg ha lånt 2 millioner kroner til slik at jeg har 4 millioner, kjøpt huset til besteforeldrene mine og oppgradert uteboden til en ekstra stue og kjøkken, koblet uteboden/leiligheten til hovedhuset (slik at den har soverommet rett ved siden av og badet). Slik at jeg ville hatt det som leilighet og hovedhuset ville blitt leid ut. Endret 23. august 2020 av Lasox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 23. august 2020 #98 Del Skrevet 23. august 2020 1 mill ned på lånet. 100 000 til hver av søsknene mine. En hest til meg 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magenta81 Skrevet 23. august 2020 #99 Del Skrevet 23. august 2020 Jeg hadde betalt ned studielån og en del huslån. Da kunne jeg jobbet litt redusert og hatt tid til litt andre ting. Hadde også satt inn penger på barnas sparekonto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 23. august 2020 #100 Del Skrevet 23. august 2020 Hadde studert litt.. da kunne vi ha levd som normalt selv med redusert inntekt. (her går det med ca 600 000-800 000 tenker jeg) vurdert om vi skulle ha betalt litt ned på boliglånet og satt av litt til barn og en regnværsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå