AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #21 Del Skrevet 23. august 2020 Hadde brukt det meste som EK til bolig, samt satt av en 300' til buffer, reise og hygge. Anonymkode: 746c7...5c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #22 Del Skrevet 23. august 2020 Åååå... guuu så deilig det hadde vært. Ja, jeg vil. 😁😁 Jeg hadde betalt ca 300 000 på huslånet i første omgang. Satt av litt penger i indexfond, usikker hvor mye. Hadde fått litt hjelp av interiørkonsulent, bad og kjøkken hadde blitt pusset opp. Ellers kjøpt noe nye møbler. Jeg hadde kjøpt noe jeg likte, men hadde ikke tatt av og blakket meg. Hadde jo vært litt penger igjen.. ungene hadde fått noe. Hadde satte av noe penger til utenlandstur for meg og ungene når det etterhvert blir trygt å reise. Enda hadde jeg hatt litt penger igjen. Jeg hadde satt noe på en buffer konto og resten hadde jeg satte også på en sparekonto på ubestemt tid. Mulig jeg hadde betalt inn mer på huslånet, spart mer i fond osv. Må være en helt fantastisk frihetsfølelse. Anonymkode: 8c547...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. august 2020 #23 Del Skrevet 23. august 2020 Hadde betalt ned leiligheten og kjøpt ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #24 Del Skrevet 23. august 2020 de som skal slutte å jobbe om de vinner 2 mill,de vet ikke hvor lite to mill egentlig er Anonymkode: 5e161...f20 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #25 Del Skrevet 23. august 2020 33 minutter siden, Ishm skrev: Jeg ville nok kjøpt meg en leileighet og satt den til leie. Så ville jeg jobbet en gang en-to gang uka. Og levd livet😍 (kunne ikke tenkt meg å droppe jobb helt da variasjon i hverdagen er viktig for meg) For en leilighet til 2 mill for man leieinntekter på kanskje 10.000 om du er heldig, så skal strøm og fellesutgifter for denne trekkes fra. Det blir ikke mye igjen til å leve av😂Du kunne kanskje reduser jobb med å ta en dag fri i uken, altså jobbet 80% istedenfor 100.og da går det opp i opp, så ingen ekstra penger å "leve livet" for. Anonymkode: 3b61c...c2a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 23. august 2020 #26 Del Skrevet 23. august 2020 Ville satt av 500.000 til hvert av mine to barn til bidrag boligkjøp i fremtiden. Så ville jeg bygd garasje, kjøpt meg nyere bil enn den 16 år gamle jeg har. Renovert ett bad. Svosj, så var to mill disponert 😊 Er pr nå gjeldfri, og det kunne jeg fortsatt å være hvis jeg ikke trenger ta opp lån for bil, garasje, oppussing av bad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 23. august 2020 #27 Del Skrevet 23. august 2020 Jeg hadde kjøpt ny bil og pusset opp huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #28 Del Skrevet 23. august 2020 Tatt friår fra jobb, for å gå mest mulig på skolen de årene det tar før pengene er oppbrukt. Har alt jeg trenger i livet ellers. Stort hus på et småbruk. Nyoppusset med fine møbler, og biler. Så det er nok bare det jeg ønsker meg. Men hadde beløpet vært mye høyere så hadde jeg sluttet å jobbe på dagen. Slippe å være slave halve dagen hadde vært godt. Anonymkode: d47a8...c6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mordi Skrevet 23. august 2020 #29 Del Skrevet 23. august 2020 2 mill er ikke SÅ mye. Hadde kjøpt meg større bolig og ny bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 23. august 2020 #30 Del Skrevet 23. august 2020 Fantasere om å slutte å jobbe pga 2 millioner 😂 jaja. Jeg hadde brukt det som egenkapital til huset vi skal bygge, og lagt til uteområde i totalentreprisen 😬 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #31 Del Skrevet 23. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en leilighet til 2 mill for man leieinntekter på kanskje 10.000 om du er heldig, så skal strøm og fellesutgifter for denne trekkes fra. Det blir ikke mye igjen til å leve av😂Du kunne kanskje reduser jobb med å ta en dag fri i uken, altså jobbet 80% istedenfor 100.og da går det opp i opp, så ingen ekstra penger å "leve livet" for. Anonymkode: 3b61c...c2a 1 dag fri i uken skulle det stå* Anonymkode: 3b61c...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #32 Del Skrevet 23. august 2020 Herregud så mye 2mill er for dere?! Jeg fikk 2mill i forsikringspenger i fjor, fjernet dermed 2mill fra boliglånet. Ellers ingen endring. Anonymkode: 56aeb...dff 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. august 2020 #33 Del Skrevet 23. august 2020 Hadde plassert det sammen med de andre sparepengene i tilfelle dårlige tider/arbeidsledighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #34 Del Skrevet 23. august 2020 Kjøpt et hus (nordnorge), pusset det opp og leid ut litt. Solgt det, brukt avkastningen til å kjøpe en leilighet i nærmeste by, slik at barna mine kunne bodd der når de skal studere. Anonymkode: 9928a...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 23. august 2020 #35 Del Skrevet 23. august 2020 5 minutter siden, addict skrev: Fantasere om å slutte å jobbe pga 2 millioner 😂 jaja. Jeg hadde brukt det som egenkapital til huset vi skal bygge, og lagt til uteområde i totalentreprisen 😬 Tja.. Kunne tatt meg noen år fri fra jobb med 2 mill jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 23. august 2020 #36 Del Skrevet 23. august 2020 2 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Tja.. Kunne tatt meg noen år fri fra jobb med 2 mill jeg Deg om det 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 23. august 2020 #37 Del Skrevet 23. august 2020 Akkurat nå, addict skrev: Deg om det 😊 Meg om det, ja. Medianinntekten og snittinntekt er jo tross alt mellom 500 og 550 i året. Hadde man fått 2 mill, vil altså gjennomsnittsnordmannen kunne ta fri i 3,5 - 4 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 23. august 2020 #38 Del Skrevet 23. august 2020 Akkurat nå, Mrs Robinson skrev: Meg om det, ja. Medianinntekten og snittinntekt er jo tross alt mellom 500 og 550 i året. Hadde man fått 2 mill, vil altså gjennomsnittsnordmannen kunne ta fri i 3,5 - 4 år. Ja altså nå tenker vi tydeligvis litt forskjellig angående trygghet, opptjening av pensjon, trygderettigheter og økonomisk sikring. 2 mill for meg betyr litt romsligere økonomi, ikke mulighet til å slutte å jobbe bare for å gjøre det liksom. Kunne sikkert tatt en lengre periode fri for å reise med ungene på sikt, men ikke slutte i jobben min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 23. august 2020 #39 Del Skrevet 23. august 2020 Akkurat nå, addict skrev: Ja altså nå tenker vi tydeligvis litt forskjellig angående trygghet, opptjening av pensjon, trygderettigheter og økonomisk sikring. 2 mill for meg betyr litt romsligere økonomi, ikke mulighet til å slutte å jobbe bare for å gjøre det liksom. Kunne sikkert tatt en lengre periode fri for å reise med ungene på sikt, men ikke slutte i jobben min. Nå tenker jeg utelukkende på det å ha råd til å slutte i jobben en periode Personlig hadde jeg jobbet deltid fordi jeg trenger å bruke hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 23. august 2020 #40 Del Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, Mrs Robinson skrev: Nå tenker jeg utelukkende på det å ha råd til å slutte i jobben en periode Personlig hadde jeg jobbet deltid fordi jeg trenger å bruke hodet. Men nå spurte TS hva man hadde gjort om man fikk/vant 2 mill, og for meg så virker det helt søkt å slutte å jobbe pga 2 mill som i det store og hele ikke er veldig mye i dag. Hva som er mulig er et helt annet spørsmål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå