Snop Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 ...det seg være venterom, buss, fly eller tog. Barn i alle aldre som ser på tegneserier eller spiller spill. Hvorfor kan de ikke bruke høretelefoner? HVORFOR?! 32
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Det lurer jeg også på. Eller skal jeg ha på alle true-crime-podcaster som jeg lytter til, med lyd, sånn at alle kan høre? Tror det er mindre irriterende stemmer og musikk på dem ihvertfall. Anonymkode: 90eb1...253 12
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Tok nattog en gang, og da var det flere barn som spilte spill på iPad med full lyd midt på natta når alle liksom skulle sove. SÅ irriterende! Skjønner ikke at foreldrene ikke korrigerer/ber barna ta på seg høretelefoner. Anonymkode: 05d2a...b5a 17
Snop Skrevet 23. august 2020 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tok nattog en gang, og da var det flere barn som spilte spill på iPad med full lyd midt på natta når alle liksom skulle sove. SÅ irriterende! Skjønner ikke at foreldrene ikke korrigerer/ber barna ta på seg høretelefoner. Anonymkode: 05d2a...b5a Sist jeg tok toget, på dagtid vel å merke, hørtes vogna ut som en spillehall på grunn av alle iPadene. Plingplongdingdong med musikk - og selvfølgelig stressende tegnefilmstemmer på toppen av det fordi noen så på tegnefilm. Dette var ikke i familievogna engang. 9
altflyter Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Jeg tror foreldrebobla gjør dem døve rett og slett. Virker ikke som om de forstår hvor plagsomt det er for dem rundt. 12
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 Fordi ikke alle kan bruke det selvsagr Anonymkode: 6a126...02f
Snop Skrevet 23. august 2020 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi ikke alle kan bruke det selvsagr Anonymkode: 6a126...02f Hvorfor kan de ikke det? 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi ikke alle kan bruke det selvsagr Anonymkode: 6a126...02f Da må de velge: med høretelefoner eller uten lyd. Anonymkode: cd7e9...01d 18
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 Veldig til mas på folk da, dere er ute i offentligheten og da må dere regne med lyder. Ofte er det slik at folk snakker på telefonen, skal man nekte folk å snakke på telefonen? Hvor går egentlig grensen? Dere får heller bruke ørepropper selv så dere minsker lyden rundt dere. Anonymkode: ce46b...ae3 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig til mas på folk da, dere er ute i offentligheten og da må dere regne med lyder. Ofte er det slik at folk snakker på telefonen, skal man nekte folk å snakke på telefonen? Hvor går egentlig grensen? Dere får heller bruke ørepropper selv så dere minsker lyden rundt dere. Anonymkode: ce46b...ae3 Alternativt dropper alle hodetelefoner og lytter til det de vil. Ikke mitt problem om noen barn (eller voksne) blir skremt/støtt av beskrivelser av drap i podcastene jeg lytter til. Anonymkode: 90eb1...253 8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #11 Skrevet 23. august 2020 Har selv hatt pappa gris på full guffe på tlf sist jeg ukeshandla med 2åringen på slep. Når hun plutselig finner ut at hun skal slå seg vrang, tenker jeg det er bedre at hun ser på tlf enn at hun hyler under hele handleturen Anonymkode: a2cb2...a4c 1
Khadira Skrevet 23. august 2020 #12 Skrevet 23. august 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig til mas på folk da, dere er ute i offentligheten og da må dere regne med lyder. Ofte er det slik at folk snakker på telefonen, skal man nekte folk å snakke på telefonen? Hvor går egentlig grensen? Dere får heller bruke ørepropper selv så dere minsker lyden rundt dere. Anonymkode: ce46b...ae3 Det er forskjell på støy i form av f.eks medpassasjerer som har en rolig samtale og et barn som sitter og spiller med høy lyd. Du synes kanskje ikke det er irriterende - gratulerer med det, forresten - men at man lar unga holde på med film/spill høyt i det offentlige rom uten headset er en ordentlig uting. 13
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #13 Skrevet 23. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Har selv hatt pappa gris på full guffe på tlf sist jeg ukeshandla med 2åringen på slep. Når hun plutselig finner ut at hun skal slå seg vrang, tenker jeg det er bedre at hun ser på tlf enn at hun hyler under hele handleturen Anonymkode: a2cb2...a4c Så du belønnet oppførselen med at hun får se på tlf på full lyd? Her hos oss, som oppdra barn riktig, tar vi de hjem hvis ikke de kan oppføre seg bra, og heller ikke hadde med en 2 åring på en lang ukeshandel. Bruk kolonial eller hodetelefoner, eller bruk tlf uten lyd slik du ikke forstår alle andre med peppa gris. Anonymkode: 71c2c...8f3 20
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #14 Skrevet 23. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Alternativt dropper alle hodetelefoner og lytter til det de vil. Ikke mitt problem om noen barn (eller voksne) blir skremt/støtt av beskrivelser av drap i podcastene jeg lytter til. Anonymkode: 90eb1...253 Kunne ikke brydd meg mindre hva du hører på. Anonymkode: ce46b...ae3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #15 Skrevet 23. august 2020 2 timer siden, Nightcrawler skrev: Det er forskjell på støy i form av f.eks medpassasjerer som har en rolig samtale og et barn som sitter og spiller med høy lyd. Du synes kanskje ikke det er irriterende - gratulerer med det, forresten - men at man lar unga holde på med film/spill høyt i det offentlige rom uten headset er en ordentlig uting. Nå mener jeg ikke rolige samtaler, er ofte folk som faktisk SKRIKER til hverandre på telefonen. Ofte er dette utlendinger, men hender seg at nordmenn også gjør dette. Anonymkode: ce46b...ae3 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #16 Skrevet 23. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da må de velge: med høretelefoner eller uten lyd. Anonymkode: cd7e9...01d Nei Anonymkode: 6a126...02f 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #17 Skrevet 23. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne ikke brydd meg mindre hva du hører på. Anonymkode: ce46b...ae3 Så bra! Blir kanskje mye støy om alle rundt deg har høyttaler på i stedet for å bruke hodetelefoner, da. Anonymkode: 90eb1...253 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #18 Skrevet 23. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå mener jeg ikke rolige samtaler, er ofte folk som faktisk SKRIKER til hverandre på telefonen. Ofte er dette utlendinger, men hender seg at nordmenn også gjør dette. Anonymkode: ce46b...ae3 Det er også en uting. Anonymkode: 90eb1...253 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #19 Skrevet 23. august 2020 3 timer siden, Snop skrev: Hvorfor kan de ikke det? Av ulike årsaker liksom Jeg kan ikke ha noe på ørene fpr det da skaper ett trykk i øret som ikke går bort Anonymkode: 6a126...02f 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #20 Skrevet 23. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av ulike årsaker liksom Jeg kan ikke ha noe på ørene fpr det da skaper ett trykk i øret som ikke går bort Anonymkode: 6a126...02f Da får man la være å lytte eller se på noe med lyd på offentlige steder. Anonymkode: 90eb1...253 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå