Gjest Albbas Skrevet 24. august 2020 #41 Skrevet 24. august 2020 Cubus har elendig kvalitet, det styrer jeg unna. Samme med H&M. KappAhl har jeg noen plagg fra av overraskende god kvalitet. Da klær til jobb, pene og nøytrale men ikke noe spenstig. Lindex har også litt fint, kanskje hakket mer ungdommelig enn KappAhl, men lite i min stil. Jeg er 33, har "alltid" vært åpen for å handle i disse butikkene.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #42 Skrevet 24. august 2020 Jeg finner mye fint på Lindex - klær i gode stoffer og farger med fint, oppdatert snitt. Har passet meg godt i 30- og 40-åra. Cubus synes jeg generelt har yngre og billigere stil med mye polyester ol, men finner en sjelden gang noe fint der. KappAhl kjøper jeg aldri fra, synes det alltid er så blasse farger på klærne og så store størrelser. Kjøper klær overalt som jeg synes er fine, ingen butikker er uaktuelle. Ser heller på stoffene osv- kjøper aldri strikk i akryl feks Anonymkode: 2190a...795 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #43 Skrevet 24. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg finner mye fint på Lindex - klær i gode stoffer og farger med fint, oppdatert snitt. Har passet meg godt i 30- og 40-åra. Cubus synes jeg generelt har yngre og billigere stil med mye polyester ol, men finner en sjelden gang noe fint der. KappAhl kjøper jeg aldri fra, synes det alltid er så blasse farger på klærne og så store størrelser. Kjøper klær overalt som jeg synes er fine, ingen butikker er uaktuelle. Ser heller på stoffene osv- kjøper aldri strikk i akryl feks Anonymkode: 2190a...795 Helt enig. Man kan finne bra ting på Lindex, men les nøye på lappen, mens Cubus fremstår som billig polyester. På H&M er det og mulig å finne bra ting innimellom, hvis man vet hva man skal se etter. Anonymkode: 49550...156 3
Helgeline Skrevet 26. august 2020 #44 Skrevet 26. august 2020 På 24.8.2020 den 18.37, Fjollefyr skrev: Etter å ha kikket på Lindex etter omtale her på kg, dukker dette opp i reklame feeden. Men jeg finner ikke noe av det i butikkene. Er jeg litt ute/ kjerringstil siden dette er noe jeg fint kunne brukt?, om det satt bra selvfølgelig. Likte faktisk den blå kjolen, og det rosa skjørtet men da i beige som jeg fant på siden. Liker faktisk den røde kjolen nederst til høyre også.. har jeg sååå dårlig smak eller? Har selv kjøpt klær på Lindex, bla en kjole jeg har brukt i dåp. De kjolene du nevner var jo fine.. Men generelt kan du være uheldig med kvaliteten i disse butikkene, plagg holder dårlig fasongen osv. Jeans fra sånne butikker er ofte helt håpløse. Pluss at Lindex, Cubus osv sikkert er greie til de som har standardfigur, dvs er slanke. Det har ikke jeg lenger...buler ut her og der samt at jeg har kort overkropp. Har funnet en systue der jeg har tatt med kjoler som satt dårlig. Kjøper en del klær på Zalando. Lett å sende tilbake, hvis det ikke passer. Hun sydamen var veldig glad for at det var så bra stoff i ene kjolen. Merket var tom tailor fra Zalando.
Taluno Skrevet 26. august 2020 #45 Skrevet 26. august 2020 Jeg vil si det kommer mer an på stil enn alder, om disse butikkene "passer". Jeg har ganske enkel stil, og bruker for det meste basisplagg, som jeans eller enkle skjørt, tanktops og skjorter/cardigans, og finner mye på alle disse kjedene. Har hatt ganske lik stil fra jeg var 16 til nå i 30årene. Venner som er mer opptatt av moter og trender finner basisplaggene sine på disse kjedebutikkene, og resten kjøper de på nett.
Ti.09 Skrevet 9. september 2020 #46 Skrevet 9. september 2020 Jeg er i 20-årene, og handler ofte på Cubus og Lindex. Mest basisplagg, jeans og cardigan. 😊
applestories Skrevet 9. september 2020 #47 Skrevet 9. september 2020 Kappahl og Lindex er jeg sjelden innom - det har mest med avstand å gjøre, men også at jeg aldri har funnet noe der. Føles som det for litt eldre damer enn meg, selv om jeg er blitt 35. Cubus varierer veldig - noen sesonger har de en del fint, men så kan det gå et år uten at jeg kjøpe noe. De beste buksene jeg har, har jeg funnet der. De har alltid samme type, eller navn, men passform varierer veldig. Kjøper derfor to-tre når de har fått inn et bra parti, for det går fort minst to år før de får inn noe bra igjen.
Kaisamaia Skrevet 9. september 2020 #48 Skrevet 9. september 2020 Men dere som sier at KappAhl er "kjerring".. Har dere sett de klærne derifra som Sara Emilie reklamerer for? 🤔☺️ Synes ikke det ser mye kjerring ut, altså. 😊 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #49 Skrevet 10. september 2020 Jeg handler på Lindex og Cubus til barna mine. Jeg handler klær til meg selv fra merker som Filippa K og Tiger. Jeg vil heller ha få dyre plagg i gode materialer som jeg kan ha i mange år, enn mange billige. Ungene mine sliter ut klær så fort, så de får nøye seg med vanlige klær fra kjedebutikkene. Anonymkode: 4d373...5b8
Kasier Skrevet 10. september 2020 #50 Skrevet 10. september 2020 Jeg er 40+ nå, men har handlet på alle disse tre butikkene hele livet (helt fra KappAhl var Adelsten 😅). Så jeg tenker det har mer med stil å gjøre enn alder, jeg handlet der da jeg var 16, 23, 31, 38 osv. Men jeg handler jo også på Zalando, Nelly, Vero Moda, BikBok osv. Med andre ord går jeg innom alle klesbutikkene jeg finner på et senter (og på nettet) og kjøper de klærne jeg syns er fine, uavhengig av hva som står på merkelappen.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #51 Skrevet 10. september 2020 Er 42 og funnet mye fint på lindex. Synes de har tatt seg opp ned årene, men noe er harry eller for fashionista etter min smak. Kappahl og cubus har for dårlig kvalitet synes jeg, men av og til kan de ha noen kupp der og. Av billig butikkene foretrekker jeg Mango, Monki og hm. Monki er litt vinn eller forsvinn. For å ikke glemme zalando, halve lønna ryker der 😅 Anonymkode: 000b2...b74
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #52 Skrevet 10. september 2020 Ungdom og voksne som ikke har eller tar seg råd til en klesplagg for 600kr og mer. Fint alternativ når man er blakk eller tenåring. Ikke så gøy dersom man er klesentusiast med dårlig råd. Anonymkode: 112f0...c61 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #53 Skrevet 10. september 2020 Jeg har noen klær fra Lindex, og jeg er 20 😅😅 Synes de har noe fint i blant. Kappahl handler jeg aldri på, og egentlig ikke cubus heller. Har en joggedress og litt undertøy derfra. Anonymkode: efd88...aa1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #54 Skrevet 10. september 2020 Kvinne på 24 år her. Jeg finner mye fint på & Other Stories, Lindex, Mango og H&M (spesielt imponert over premium quality-plaggene). Har blitt flinkere til å se hvilke plagg som kommer til å holde seg fine over tid. Investerer også litt mer penger i sko, ytterjakker, ullundertøy etc. Da går jeg for Patagonia, Devold, Ecco o.l. Har dessverre dårlig erfaring med Cubus, KappAhl, BikBok og Vero Moda. Klærne blir fort nuppete, har opplevd at sømmer går opp, og ikke minst at plaggene gjennomgår en total transformasjon etter én gang i vaskemaskinen Har kanskje et plagg eller to fra disse butikkene, men ikke mer enn det. Anonymkode: 91af1...074
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå