Gå til innhold

Kjøpe stukkatur til leilighet?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Jeg har en venninne som akkurat har kjøpt lelighet. Stor og fin leilighet i en gammel bygård.

Hun hadde undret seg over hvorfor taket hadde litt ujevnheter, og det viste seg at de forrige eierne hadde pusset opp leiligheten og fjernet stakkaturen som var der :overrasket: Noe må gjøres med taket, og venninnen min vurderer å kjøpe stakkatur for å dekke over. I såfall vil hun også ha listeverk (som også har vært i leiligheten før..).

Jeg er litt usikker på hva jeg synes. I utgangspunktet synes jeg det er litt teit å tilføye "gamle" detaljer som er fjernet, men tja.. Hva synes dere?

Endret av susanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så lenge det er en leilighet som originalt har hatt stukkatur og slike lister, så ser jeg ikke noe feil i å få tak i det så lenge det hun får tak i ser ekte og "tungt" ut.

å hente igjen gamle elementer som har vært der opprinnelig synes jeg kan være stilig jeg, så lenge det gjøres skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg synes det er helt ok så lenge man tilfører detaljer som faktisk har vært i leiligheten før. Stukkaturer er også helt utmerket til å ta oppmerksomhet vekk fra ujevnheter og skjønnhetsfeil som ellers er vanskelig å skjule, og gamle leiligheter er gjerne full av slike:) Bare pass på at hun får tak i stukkaturer som passer i dimensjonen til leiligheten! Hvis de er for små eller store blir det fort helt feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge det er snakk om å gjenopprette originaldetaljer, er dette både estetisk pent i tillegg til at det kan medføre en verdistigning på leiligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...