AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Jeg skal ta av fem kilo (er ikke overvektig, men har fem kilo mer enn trivselsvekten min) og trenger å få i meg litt mer protein. Er veldig glad i både havregrøt og chiagrøt. Bruker noen ganger å ha begge deler i glass med mandelmelk over natten; men som regel blir det kun chia. Spørsmålet mitt er hva dere tenker om denne frokosten (ofte etter trening)?: 3 ss chiafrø, 2 dl mandelmelk, (Noen ganger med 1/2 Ts råkakao), kardemomme, blåbær og 1/2 banan på toppen. Selv blir jeg ganske mett, men er det nok? Spiser lett lunsj, men mer til middag (mye grønt). Anonymkode: 942b5...c2d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 En liten rettelse: 1/2 ss råkakao😌 Anonymkode: 942b5...c2d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Det er en god frokost hvis du liker det. Du trenger ikke spise mer protein for å gå ned i vekt. Anonymkode: fc10d...6a8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 Forferdelig mye oksalater i det måltidet... Og forferdelig dårlige protein-kilder. Protein er ikke protein. Det finnes forskjellige aminosyrer og kjøtt, ost og egg og sånt er flotte proteinkilder. Planter er elendige proteinkilder fordi de enten ikke inneholder alle aminosyrene vi trenger (og dette gjelder 99.9% av plantekildene) eller så inneholder de helt feil forhold mellom aminosyrene. For lite av en, for mye av en annen. Spis heller noe kjøtt eller egg for å få i deg høyverdig protein. Omelett for eksempel. Anonymkode: 4f8dd...b67
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forferdelig mye oksalater i det måltidet... Og forferdelig dårlige protein-kilder. Protein er ikke protein. Det finnes forskjellige aminosyrer og kjøtt, ost og egg og sånt er flotte proteinkilder. Planter er elendige proteinkilder fordi de enten ikke inneholder alle aminosyrene vi trenger (og dette gjelder 99.9% av plantekildene) eller så inneholder de helt feil forhold mellom aminosyrene. For lite av en, for mye av en annen. Spis heller noe kjøtt eller egg for å få i deg høyverdig protein. Omelett for eksempel. Anonymkode: 4f8dd...b67 takk for opplysningen, men jeg er ganske klar over at dette alene ikke er fullverdig og nok. Jeg spiser egg og magert kjøtt til både lunsj og middag! Spiser dessuten andre meieriprodukter med høyere proteininnhold mellom måltidene. Anonymkode: 942b5...c2d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: takk for opplysningen, men jeg er ganske klar over at dette alene ikke er fullverdig og nok. Jeg spiser egg og magert kjøtt til både lunsj og middag! Spiser dessuten andre meieriprodukter med høyere proteininnhold mellom måltidene. Anonymkode: 942b5...c2d Godt å høre. Det trenger ikke å være magert kjøtt da. Fett kjøtt er også sunt. Bare det er rent kjøtt og ikke pølse med mye potetstivelse for eksempel. Anonymkode: 4f8dd...b67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå