AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Sønnen vår ønsker seg PlayStation til bursdagen i september, og har gjort det i mange år. Nå ser vi litt på utvalget og er usikre. PS5 kommer til jul; er det helt feil å kjøpe PS4 nå? Vil ikke prisene falle på sistnevnte straks - både ny og brukt? Er det greit å kjøpe en PS4 Slim til 3300kr - er alt det nødvendige med da - kontroller, kanskje et spill og slikt? Fins det gratis spill i PlayStation verdenen? Passer egentlig PS til en åtteåring som stort sett spiller Roblox på PC? Og kan man egentlig koble til en PC skjerm - vi eier ikke TV. Anonymkode: 83422...807
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Playstation butikk på nett. Vi har kjøpt spillene - dont Starve together og over cooked. Koster rett over hundre lappen begge to. Kjempe kjekt! Han kan spille de med venner eller med dere. Også masse spill der inne som er gratis Anonymkode: 1c667...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Det er HDMI kabel på PS så tja det burde gå. Har ikke prøvd det selv. Sjekk prisjakt for de beste prisene. Jeg syns 3300 for hele greia er et godt tilbud. Det kan lønne seg å kjøpe når PS5 kommer ut ja, men de eldre modellene pleier fly rett av hyllene når en ny kommer ut, og da er de borte fra markedet. Husker det var vanskelig å få tak i PS2 etter PS3 kom ut, og samme med PS3 etter PS4. Det er mye gøy med PS4. Man kan spille, se blurayfilmer og dvd, se på youtube/netflix/nrk/twitch/viaplay osv osv. Det er en del sånne "fallgruver" da. For eks er det noen spill som trenger PS+, som koster en del. Og nå er det noe som heter PS Now eller noe også, som også koster. Så man må være obs på hva som trenger hva, og om det koster. Med PS+ får man vel 2 gratis spill i måneden å laste ned (men husk å ha plass i lengden) og det koster... Selv ville jeg kaaaanskje ventet til PS5, men 3300 for en PS4 er fin pris det. Og det er myeeee moro i en PS4 Anonymkode: 7c3e9...084 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 Det finnes gratisspill slik som fortnite og lignende, men man må ha et ps plus abonnement for å spille online, med ps plus får man ca 2 spill gratis i mnd. Mange av spillene jeg spiller har jeg fått via ps pluss, koster ca 500 kr i året, men man kan stack opp ved salg, så abonnement for det neste året pleier jeg å kjøpe på Black Friday, koster da ca 300 for et år. Det vil ta litt tid før ps5 vil droppe noe i pris etter lansering. Anonymkode: ca0eb...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Det går å koble ps4 til data skjerm så lengde dataskjerm har hdmi inngang. De finnes noen gratis spill på ps store men de er ikke noe. Mann kan abonnere på ps+ ,ett år blir vel noe over 500kr ,da kan man laste ned 2 ok (gode) spill per måned. Men du kan sjekke finn for brukte ps4 ,ofte får man de med kontrollere og flere spill. Anonymkode: 0f3f4...39a 2
trøndermann38 Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 Jeg kjøpte en brukt ps4 for 2000 for snart 2 år siden. Da fikk jeg med en liten tv og headset. 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 Når ps5 kommer ut så pris på ps4 vil falle men ikke noe særlig akkurat. Var 10 åring spiller Roblox på pc og men så spiller han på ps4 og. Oftest går det i Fortnite og lignende. Regner med at sønnen din vil spille Fortnite og. Syns at nyere pen brukt ps4 med noen spill på finn.no er bedre deal en ny. Anonymkode: 0f3f4...39a 3
Fantorang1 Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 (endret) PS4 brukt med to stikker og er par fysiske spill burde være greit å finne brukt. FIFA 2019 og Minecraft koster høyst et par hundrelapper, greie spill til barn. Ekstra stikke koster ca 700,- PS5 vil neppe koste under 7000,- før godt ut i 2021. Spillene vil jo være kompatible fra PS4 om man venter til prisen blir litt mer oppnåelig. PS Now er mange hundre abbonent-spill a-la Netflix, man får hvertfall testet før et evt. kjøp men det koster litt å ha et løpende abbonement. PS Plus er rimeligst som årsabbonent, ca 600,- og da er det to gratisspill hver måned man kan legge beslag på. Hender det er kampanjer og enda billigere for årspakke. Du trenger ikke laste de ned der og da, de er tilgjengelig i skyen så lenge abbonentet er aktivt. Og de forblir tilgjengelig der om du ikke pauser for lenge. Endret 23. august 2020 av Fantorang1 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 Regner med at det kommer til å dukke opp en del ålreite PS4 på Finn når PS5 kommer ut, så jeg ville ventet til da og kjøpt brukt. Det fungerer helt fint å koble den til en PC-skjerm - han må bare sitte nærmere enn han ville trengt med en TV. Vi bruker PC-skjermer når vi har med oss våre på LAN, funker supert. PC-skjerm, spisebord/skrivebord og en god stol/kontorstol funker fjell, og er etter min mening bedre/mer komfortabelt enn TV når man spiller med annet stæsj enn bare kontroller (f.eks. bilratt og pedaler til bilspill). Er ellers enig med Fantorang1. PS Now var gøy å teste ut, men vi syntes ikke det var så kult at det var verdt et løpende abonnement. Anonymkode: 08aba...b0c 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #10 Skrevet 26. august 2020 På 23.8.2020 den 18.13, Fantorang1 skrev: PS4 brukt med to stikker og er par fysiske spill burde være greit å finne brukt. FIFA 2019 og Minecraft koster høyst et par hundrelapper, greie spill til barn. Ekstra stikke koster ca 700,- PS5 vil neppe koste under 7000,- før godt ut i 2021. Spillene vil jo være kompatible fra PS4 om man venter til prisen blir litt mer oppnåelig. PS Now er mange hundre abbonent-spill a-la Netflix, man får hvertfall testet før et evt. kjøp men det koster litt å ha et løpende abbonement. PS Plus er rimeligst som årsabbonent, ca 600,- og da er det to gratisspill hver måned man kan legge beslag på. Hender det er kampanjer og enda billigere for årspakke. Du trenger ikke laste de ned der og da, de er tilgjengelig i skyen så lenge abbonentet er aktivt. Og de forblir tilgjengelig der om du ikke pauser for lenge. PS-kunnskaper og god på gjeldsordning:-). En mangfoldig kar:-) Anonymkode: 20e32...d6c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #11 Skrevet 29. august 2020 Vurdert Nintendo switch? Kan spilles i håndholdt, og om det er fortnite som lokker kan han spille sammen med kamerater på andre plattformer likevel. Vår familie har begge deler, men guttungen foretrekker switch’en. Vi synes det er flere spill som passer unger hos Nintendo også. Skal vi ha familiekveld ender vi ofte opp med er ‘party-game’ på switch -altså spill med kortere, gøye runder hvor flere deltar. som ikke krever at en er ‘gamer’ Anonymkode: f340e...5ce 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #12 Skrevet 29. august 2020 Kjøp ps4 på finn. Ikke tenk så mye over om det er ps4 eller ps4 pro, forskjellene er minimale. Anonymkode: 0a049...d58 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #13 Skrevet 29. august 2020 Ja, vi voksne har vurdert Nintendo Switch, men han er fast bestemt på at det er PlayStation han vil ha. Nå nærmer bursdagen seg, så vi får vel ta en avgjørelse her i gården. Anonymkode: 83422...807
AndreasBR Skrevet 29. august 2020 #14 Skrevet 29. august 2020 Få ungen til å spille på PC istedenfor.. Mye bedre.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #15 Skrevet 29. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi voksne har vurdert Nintendo Switch, men han er fast bestemt på at det er PlayStation han vil ha. Nå nærmer bursdagen seg, så vi får vel ta en avgjørelse her i gården. Anonymkode: 83422...807 Da kjøper du bare den rimeligste PlayStation du finner Forvirrende med div navn, men det er liten forskjell på de ulike variantene. Det du bør legge merke til, er å lese på esken om det er med 1 eller 2 kontrollere. De er ganske dyre, og kan utgjøre forskjell i hvilket tilbud som er best - om du evt må kjøpe en ekstra kontroller utenom. Det er heller ikke alle esker som har med spill, vanligvis er det uten. Ikke sikkert det lønner seg å betale ekstra for en med spill, om det ikke er et spill gutten din kommer til å like. I nettbutikken inne på PlayStation finner en ofte gode tilbud på spill. Men beregn litt ekstra penger til et par spill, eller ønsk det fra tanter/onkler? Og ønsk han PS plus, som er online-tjenesten. Skal han spille fortnite, benytte nettbutikken og ha sky-lagring av spillefilene sine (sterkt anbefalt!) - så trenger han det. Mener de selger gavekort på matbutikker? I sånn ‘stand’ med gavekort til H&M m.fl Anonymkode: f340e...5ce 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #16 Skrevet 29. august 2020 Nå 8-åringen spiller minecraft, lego Worlds (alle legospillene egentlig) Anonymkode: f340e...5ce 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #17 Skrevet 31. august 2020 Jeg brukte noen uker på å finne gode tilbud - så slo jeg til da vi fant PS4 pro med Fifa 2020 til en rimelig penge på GameStop, tror jeg. Min åtteåring elsker Fifa, og vi spiller også Sonic Team Racing (det synes jeg også er gøy), Rayman, Knack II (kjempesuksess, da kan han og en kompis spille sammen, tror det er det spillet han er mest glad i foruten Fifa). Hvis han har ønsket det seg lenge, ville jeg nok ikke ventet så mye lenger. Min sønn på 8 hadde spart lenge, og i fjor jul fikk han spillet til jul, mot at han sponset litt med sparepengene sine i tillegg. Anonymkode: 4abc4...4d2 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #18 Skrevet 31. august 2020 Men er ikke grunnen til at han ønsker PS at han vil spille online med vennene sine? Jeg ville sjekket opp i dette før eventuelt kjøp, slik at dere ikke bruker masse penger på en modell som ikke kan kjøre de samme spillene som vennene hans. Anonymkode: 5eec3...aae 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #19 Skrevet 31. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er ikke grunnen til at han ønsker PS at han vil spille online med vennene sine? Jeg ville sjekket opp i dette før eventuelt kjøp, slik at dere ikke bruker masse penger på en modell som ikke kan kjøre de samme spillene som vennene hans. Anonymkode: 5eec3...aae Alle PlayStation som er i salg nå, og har vært det i de siste årene er egentlig bare varianter av samme maskinen. Så ikke noe å bekymre seg for - de kjører samme spillene Når de heter slim, pro o.l handler det bare om små kvalitetsforskjeller på vifte, grafikk og slikt. Størrelsen på lagringsplass. Med tanke på at det er en ny modell på trappene snart, og en 8-åring som skal ha den, er det bare å velge billigste en finner. 8-åringer flest har ikke nok spill til å fylke opp den minste harddisken. Blir han gira på å spille mer etterhvert, vil han uansett komme til å ønske seg den nye PlayStation. Ikke før den nye modellen (PlayStation 5) kommer ut trenger en å tenke på om hvilke spill kompisene spiller. Men den maskinen ser ut til å bli veldig dyr, og neppe barn som kommer til å kjøpe den i starten. Anonymkode: f340e...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #20 Skrevet 31. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle PlayStation som er i salg nå, og har vært det i de siste årene er egentlig bare varianter av samme maskinen. Så ikke noe å bekymre seg for - de kjører samme spillene Når de heter slim, pro o.l handler det bare om små kvalitetsforskjeller på vifte, grafikk og slikt. Størrelsen på lagringsplass. Med tanke på at det er en ny modell på trappene snart, og en 8-åring som skal ha den, er det bare å velge billigste en finner. 8-åringer flest har ikke nok spill til å fylke opp den minste harddisken. Blir han gira på å spille mer etterhvert, vil han uansett komme til å ønske seg den nye PlayStation. Ikke før den nye modellen (PlayStation 5) kommer ut trenger en å tenke på om hvilke spill kompisene spiller. Men den maskinen ser ut til å bli veldig dyr, og neppe barn som kommer til å kjøpe den i starten. Anonymkode: f340e...5ce Poenget til ...aae er vel at det ikke er noe vits i å kjøpe Xbox, Switch eller pc hvis vennene har PlayStation. Det er veldig få spill som har cross play og da kan han ikke spille online med vennene hvis han får Xbox eller Switch mens de PlayStation. Anonymkode: 2c49d...ed1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå