Gå til innhold

Jeg har vært ute på byen to helger på rad og jeg har registrert noe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere natteravner i byen du bor i? Du kunne jo kanskje kontaktet dem og fortalt hvilket område dette var i. Lov å tipse politiet også. Jeg bor i Oslo og har ikke opplevd dette selv. Men vet at ved busstoppet i Brugata kunne det føles litt utrygt å vente på nattbuss pga mye fulle folk og mye småslossing osv, men der satte de ut et par vakter der hver kveld og da ble det mye bedre. (Dette var før de startet å bygge der så noen få år siden). Det var ikke politi da så vet ikke egentlig hvem som hadde satt ut vaktene, kanskje det var Ruter?

Anonymkode: c1d84...720

• Liker 22
Skrevet

Sånn har det "alltid" vært, det er dritekkelt. Her jeg bor er det en blanding mellom nordmenn og utlendinger. Det verste er de som står der hvor nattbussene går fra for de kan plutselig finne på å tvinge seg med deg hjem. 

Anonymkode: b4c6b...d11

• Liker 23
Skrevet

Ja altså det er jo ganske åpenbart hva de vil. De går jo ikke etter mannfolka, det er berusede jenter de skal ha kloa i. Og når de blir konfrontert så bsre trekker de på skuldrene og  mener de bsre ville hjelpe og ta seg av jenta. Hvis du ville hjelpe så hadde du vel fulgt henne til en taxi? Utspekulert og skummelt! 

Anonymkode: 0b609...1a9

• Liker 21
Skrevet

😳😳

Anonymkode: bc6a6...f14

• Liker 3
Skrevet

TS, kan jeg spørre: er dette i Oslo? Er du herfra?

For de fleste (jenter) som er oppvokst her så er dette ganske innarbeidet fra barnsben av. Jeg henger ikke innvandrertette områder på kveldstid. Da jeg dro inn til sentrum som tenåring fikk jeg ikke gå forbi Freia-skiltet, og for å være helt ærlig, gjør jeg sjelden det som voksen på kveldstid heller.

Anonymkode: deb32...524

• Liker 13
Skrevet

Ja, dette er en uting, og skjer stort sett med yngre jenter. Opplevde dette mye i Torggata i Oslo da jeg var i tjueåra. Etter at jeg passerte tredve får jeg stort sett gå i fred, jeg blir ikke dritings, og prøver å passe på de som er yngre og fullere, de få gangene jeg er ute. Opplever at politiet her i Oslo er relativt oppmerksomme på problemstillingen, og plukker opp en del av de som ikke greier å ta vare på seg selv, og dyktige dørvakter likeså, men det er desverre mange som blir dørvakt fordi de liker trøbbel, og ikke fordi de vil hjelpe folk. Har en venn som er dørvakt, og veldig oppmerksom på dette, når det skjer inne på utestedet, eller på uteområdet deres bortviser han mennene og hjelper jenta å skaffe taxi. Veldig ofte påstår mennene at de kjenner hverandre, men for en edru person er det veldig tydelig på hennes kroppspråk at hun er veldig ukomfortabel, men litt for rusa og "snill jente" til å sette foten ned. 

Anonymkode: 3f8fc...699

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

TS, kan jeg spørre: er dette i Oslo? Er du herfra?

For de fleste (jenter) som er oppvokst her så er dette ganske innarbeidet fra barnsben av. Jeg henger ikke innvandrertette områder på kveldstid. Da jeg dro inn til sentrum som tenåring fikk jeg ikke gå forbi Freia-skiltet, og for å være helt ærlig, gjør jeg sjelden det som voksen på kveldstid heller.

Anonymkode: deb32...524

Nei, som jeg skrev bor jeg i en mellomstor by og jeg har bodd her hele livet. Jeg er som deg skeptisk av natur når det kommer til slike ting og tar mine forhåndsregler. Bare reagerer på hvordan det har blitt i denne byen og sikkert andre steder også og hvorfor det ikke blir slått hardere ned på. Hva med de jentene som er så beruset at de blir med disse folkene hjem? :( de vil jo ikke inn på utestedene, de sitter utenfor og venter på at berusede folk skal komme ut. Politiet og vektere burde seriøst være tilstede når byen stenger for å få de til å forstå at dette ikke er greit. I stedet er det oss som faktisk får det med oss som må "redde" jentene. Jeg vet at jenter har et ansvar selv også for å ikke få i seg for mye å drikke og unngå å gå alene, men er det  liksom greit at de mannfolkene bevisst sikter seg inn på de uheldige jentene og tydeligvis gjør alt de kan for å lure de med seg hjem? Skummelt.. 

• Liker 11
Skrevet

Utlendingene vil bli med deg hjem, nordmennene vil ha deg med hjem, det er hovedforskjellen på byen. Nordmenn vil ha fitte og at du drar hjem etterpå, utlendinger vil ha fitte og tilgang til deg og der du bor dagen derpå, og dagen etter det og dagen etter det. Nordmenn er slemmere og eklere verbalt, utlendinger er smooth talkers, men slemmere og eklere fysisk. Nordmenn er cavemen som tenker med pikken, utlendinger manipulerer og tenker hva de kan få ut av deg long term både kroppslig og materialistisk. 

• Liker 14
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

men det er desverre mange som blir dørvakt fordi de liker trøbbel, og ikke fordi de vil hjelpe folk.

Det her reagerer jeg også på. Jeg ser dørvakter som forteller jenter at de er for beruset til å være på puben og viser de ut uten å i Det hele tatt spørre om hun kommer seg hjem, om de skal skaffe taxi eller om de har noen som kan følge de hjem. Bare peker på døra og ber de gå. Og de går. Da er liksom problemet løst? 

• Liker 7
Skrevet

Jeg er glad for at jeg er mann og slipper det. Bortsett fra noen innpåslitne horer i Bergen så får jeg lov til å gå i fred.😂

Anonymkode: ca53d...1eb

• Liker 3
Skrevet

Dette har jeg ikke opplevd, hvilken by er det her? Og jeg har vært mye på Grønland etc. Kanskje fordi jeg kan litt arabisk og de blir imponert, aner ikke jeg. 

Anonymkode: e9e07...3ce

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utlendingene vil bli med deg hjem, nordmennene vil ha deg med hjem, det er hovedforskjellen på byen. Nordmenn vil ha fitte og at du drar hjem etterpå, utlendinger vil ha fitte og tilgang til deg og der du bor dagen derpå, og dagen etter det og dagen etter det. Nordmenn er slemmere og eklere verbalt, utlendinger er smooth talkers, men slemmere og eklere fysisk. Nordmenn er cavemen som tenker med pikken, utlendinger manipulerer og tenker hva de kan få ut av deg long term både kroppslig og materialistisk. 

Spot on! Kunne ikke beskrevet det bedre selv!

• Liker 8
Skrevet

Jeg har verken observert eller opplevd noe slikt selv. Jeg tenker at i det øyeblikket man enten observerer eller opplever noe slikt bør man  ringe politiet. Er man flere kan gjerne en ringe mens en filmer adferden.

Anonymkode: a2952...4d2

• Liker 3
Skrevet

Samme som på dansegulvet. Nesten bare utlendinger som presser seg på og er ubehagelige. De ser også hvem de skal gå etter. De som er mest beruset og lette ofte. Bra du fulgte med og tok tak i det. Ring politiet neste gang. Ofte er de nær og kanskje kan ta en liten runde. Er jo også mulig informere taxiselskapende. Mulig de kan sende ut info til sjåførene om å være ekstra obs i det området mtp når de kjører to stk hjem. Da er de gjerne litt obs og kan følge ekstra med om en jente er kanakas og har med en gutt i bilen. 

Anonymkode: 07a87...1e2

• Liker 7
Skrevet

Mye «oss» og «dem» i det kommentarfeltet her... fysj. Har helt klart opplevd dette selv, både fra folk med innvandrerbakgrunn og fra den typiske «Ola nordmann». Svært mange som vil si at noen med annen bakgrunn enn seg selv er sånn og sånn, men please ikke gå i den fella. Kvalm lesning

Anonymkode: 92b32...2a5

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mye «oss» og «dem» i det kommentarfeltet her... fysj. Har helt klart opplevd dette selv, både fra folk med innvandrerbakgrunn og fra den typiske «Ola nordmann». Svært mange som vil si at noen med annen bakgrunn enn seg selv er sånn og sånn, men please ikke gå i den fella. Kvalm lesning

Og forresten, sånn oppførsel er selvfølgelig ikke ok! Verken fra Ola eller Ahmed

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og forresten, sånn oppførsel er selvfølgelig ikke ok! Verken fra Ola eller Ahmed

Har ikke Norge mer menn enn kvinner?

Ikke rart det blir sånn at menn står i grpper for å prøve å få jentene...

Anonymkode: c9b89...7bc

Skrevet

Er utlending og må si meg enig med at afghanske menn er ekle, synger sanger og følger etter. Norske jenter må bli sterkere og støtte jentegjengen når de er ute. Ikke vær sørpa fulle og bli med afghanerne. Vær streng og se sterk ut. Disse ferske mennene fra Afghanistan har ikke sett damer i hjemmelandet og tror at det er fritt frem her. Jeg blir kvalm av dem selv man må passe seg. Når det er sagt er norskr gamliser og fulle nordmenn like kvalme og slibrige. Som kvinne uansett hvor man er blir man sett som kjøttstykke ute på byen.

Anonymkode: 3aba1...db9

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...