Gå til innhold

Hvordan bli Kunst og håndverk lærer? Barneskole, ungdomsskole eller faglærer design vgs

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fagbrev som kjole og draktsyer. Men hva skal til for å kunne jobbe som lærer? Må jeg ta en bachelor som faglærer i Kunst og design? Eller holder det å kun ta ped om jeg skal vil jobbe på barneskole/ungdomsskole?

Er det vanskelig og få jobb?noen erfaringer?

Anonymkode: ccee4...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å få jobb i grunnskolen med bare kunst og håndverk. Hadde nok siktet mot videregående. (Kjenner flere som har blitt gående på tilfeldige vikariat i en årrekke. Siden grunnskolen stort sett ansetter folk som har enten matematikk, norsk eller engelsk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det utlyses relativt ofte lærerstillinger i K&H i Osloskolen. Se litt på stillingsannonsene i området du bor.

Anonymkode: 27b7d...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for ppu, er jo bare å ta årsstudium i norsk,  engelsk, matte etc etterpå om du ikke får noe fast. Mye mer fleksibelt. Bare bli ferdig med ppu.

Anonymkode: e04ed...6f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om PPU er nok når du kun har fagbrev, og ikke bachelor, sjekk med universitetene om du kommer inn. Ellers er jo faglærer utdanning veien å gå om ikke ppu er aktuelt 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest om et studie som utdanner deg til yrkesfaglærer. Men vet lite om det. Du får Google litt rundt :) 

Ellers kan du gå faglærer kunst og håndverk. Den var 3-årig da jeg tok den, ble ferdig i 2014. Usikker på om den er blitt 4-årig nå. 

Anonymkode: 5012e...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet forresten veldig med å få jobb med kun bachelor som faglærer. Har tatt to fag i tillegg + spesialpedagogikk. Fått fast jobb nå på barneskole. Men underviser i de aller fleste fag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slet forresten veldig med å få jobb med kun bachelor som faglærer. Har tatt to fag i tillegg + spesialpedagogikk. Fått fast jobb nå på barneskole. Men underviser i de aller fleste fag. 

Trives du i jobben?😊

Anonymkode: 74d5d...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Trives du i jobben?😊

Anonymkode: 74d5d...48f

Jaa:) Men bare jobbet en uke. Litt mye styr og stress fordi jobb som kontaktlærer er nytt for meg. Tidligere har jeg bare vært faglærer. Trives nok mest fordi jeg har gode og støttende kolleger. 

Vil hvertfall anbefale å jobbe som faglærer noen år før kontaktlærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...