AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Del Skrevet 23. august 2020 Har fagbrev som kjole og draktsyer. Men hva skal til for å kunne jobbe som lærer? Må jeg ta en bachelor som faglærer i Kunst og design? Eller holder det å kun ta ped om jeg skal vil jobbe på barneskole/ungdomsskole? Er det vanskelig og få jobb?noen erfaringer? Anonymkode: ccee4...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 23. august 2020 #2 Del Skrevet 23. august 2020 Vanskelig å få jobb i grunnskolen med bare kunst og håndverk. Hadde nok siktet mot videregående. (Kjenner flere som har blitt gående på tilfeldige vikariat i en årrekke. Siden grunnskolen stort sett ansetter folk som har enten matematikk, norsk eller engelsk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Del Skrevet 23. august 2020 Det utlyses relativt ofte lærerstillinger i K&H i Osloskolen. Se litt på stillingsannonsene i området du bor. Anonymkode: 27b7d...828 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #4 Del Skrevet 23. august 2020 https://www.oslomet.no/studier/tkd/evu-tkd/ppu-design-kunst-handverk Tar du PPU (ett år heltid eller over flere år deltid) kvalifiserer du til å undervise i kunst og håndverk på både grunnskole og vgs. Anonymkode: 3c69d...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Del Skrevet 23. august 2020 Ville gått for ppu, er jo bare å ta årsstudium i norsk, engelsk, matte etc etterpå om du ikke får noe fast. Mye mer fleksibelt. Bare bli ferdig med ppu. Anonymkode: e04ed...6f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariam Skrevet 23. august 2020 #6 Del Skrevet 23. august 2020 Usikker på om PPU er nok når du kun har fagbrev, og ikke bachelor, sjekk med universitetene om du kommer inn. Ellers er jo faglærer utdanning veien å gå om ikke ppu er aktuelt 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #7 Del Skrevet 23. august 2020 Jeg har lest om et studie som utdanner deg til yrkesfaglærer. Men vet lite om det. Du får Google litt rundt Ellers kan du gå faglærer kunst og håndverk. Den var 3-årig da jeg tok den, ble ferdig i 2014. Usikker på om den er blitt 4-årig nå. Anonymkode: 5012e...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #8 Del Skrevet 23. august 2020 Jeg slet forresten veldig med å få jobb med kun bachelor som faglærer. Har tatt to fag i tillegg + spesialpedagogikk. Fått fast jobb nå på barneskole. Men underviser i de aller fleste fag. Anonymkode: 5012e...0f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #9 Del Skrevet 24. august 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg slet forresten veldig med å få jobb med kun bachelor som faglærer. Har tatt to fag i tillegg + spesialpedagogikk. Fått fast jobb nå på barneskole. Men underviser i de aller fleste fag. Anonymkode: 5012e...0f1 Trives du i jobben?😊 Anonymkode: 74d5d...48f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #10 Del Skrevet 24. august 2020 Må man ikke ta lærerutdanning for å være lærer? Anonymkode: 53652...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #11 Del Skrevet 24. august 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Trives du i jobben?😊 Anonymkode: 74d5d...48f Jaa:) Men bare jobbet en uke. Litt mye styr og stress fordi jobb som kontaktlærer er nytt for meg. Tidligere har jeg bare vært faglærer. Trives nok mest fordi jeg har gode og støttende kolleger. Vil hvertfall anbefale å jobbe som faglærer noen år før kontaktlærer. Anonymkode: 5012e...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå