Gå til innhold

Dette med tilleggsprevensjon i 7 dager....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på minipiller på mandag, tar de om morgenen. Begynte utenom mens så må bruke tilleggsprevensjon i 7 dager. I går kveld var jeg full og hadde sex uten kondom. Jeg hadde da tatt 6 piller (på nøyaktig samme tid osv så har gjort alt riktig), og tok nr 7 i dag tidlig til samme tid. Bør jeg ta en angrepille eller er jeg ganske safe? Ammer fortsatt litt (baby 10 mnd) så har ennå ganske uregelmessig syklus. Det er helt uaktuelt med ny baby.

Anonymkode: 6df6e...09a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta angrepille. Og fortsett med kondom og edru sex.

Minipillene er ikke sikker prevensjon før etter 1 syklus. 

Anonymkode: c4a22...f4a

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta angrepille. Og fortsett med kondom og edru sex.

Minipillene er ikke sikker prevensjon før etter 1 syklus. 

Anonymkode: c4a22...f4a

Rart det står 7 dager i pakningsvedlegget da?

Skrevet

De er trygge etter 7 dager 😊 Dette dobbeltsjekket jeg både med lege og apotek. 

Anonymkode: 2174c...fed

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er trygge etter 7 dager 😊 Dette dobbeltsjekket jeg både med lege og apotek. 

Anonymkode: 2174c...fed

Men er de trygge etter 6? 🙈🙈 Jeg har uansett tatt en angrepille, satser på at det går fint.

Skrevet

Angrepille hjelper uansett ikke. 

Minipille hindrer eggløsning. Angrepille hindrer eggløsning (men hjelper ingenting om eggløsning først har skjedd). Årsak til at man skal bruke tilleggsprevensjon i 7 dager er at eggløsning kan ha skjedd rett før/rundt man begynte med pillen.

Det sagt, etter 6 dager er du nok så godt som trygg. 7 dager er ikke en magisk grense, kun en grense som er satt for at man skal være helt trygg på at det ikke ligger et egg klart til å bli befruktet. 

Anonymkode: 4f2e9...9cf

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angrepille hjelper uansett ikke. 

Minipille hindrer eggløsning. Angrepille hindrer eggløsning (men hjelper ingenting om eggløsning først har skjedd). Årsak til at man skal bruke tilleggsprevensjon i 7 dager er at eggløsning kan ha skjedd rett før/rundt man begynte med pillen.

Det sagt, etter 6 dager er du nok så godt som trygg. 7 dager er ikke en magisk grense, kun en grense som er satt for at man skal være helt trygg på at det ikke ligger et egg klart til å bli befruktet. 

Anonymkode: 4f2e9...9cf

Ånei.. Jeg tok nå en likevel jeg 😛 Jaja. 

Takk for svar! Begynte på pillene ca en uke etter forrige mens og har ganske lange sykluser ennå, så at det har rukket og skjedd en eggløsning der tviler jeg på. Men man vet jo aldri, får bare ta en test etter hvert for sikkerhets skyld. Satser på det gikk fint 👍🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...