Gå til innhold

Dere som bor på Østlandet- strømkostnad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags/hvor stor bolig bor dere i og hvor mye kommer strøm og nettleie på om vinteren?

Anonymkode: 77e3d...806

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beror på hvor kaldt det er, opp mot hvor mye vann det er i magasinene rundt om. Umulig å si hvor mye det koster. Det er  mange variabler for å kunne sette en sum. Hvordan varmes boligen opp? Hvor godt isolert? Hvor mange bor i den?

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, tdm900 skrev:

Det beror på hvor kaldt det er, opp mot hvor mye vann det er i magasinene rundt om. Umulig å si hvor mye det koster. Det er  mange variabler for å kunne sette en sum. Hvordan varmes boligen opp? Hvor godt isolert? Hvor mange bor i den?

Ja kanskje noen vil svare. Jeg kan begynne.

Bor i 60 km leilighet. Kun panelovner og varmekabler bad. Blir rundt 1.200 om vinteren.

Bolig fra 1967.

Skrevet

Bor i leilighet på 65 kvm fra 1950, oppvarmet av panelovn og vedovn, varmekabler på badet. Kommer maks opp i 800 kr regning om vinteren.

Anonymkode: 4f6a8...49e

Skrevet

Bor alene i en leilighet i byen på 74 kvm. Gården er gammel, men jeg vet ikke akkurat hvor gammel.

På det meste har jeg hatt strømkostnader opp i 2.000,- om vinteren. Jeg holder ganske moderat varme selv, men ved et par anledninger har jeg leid ut leiligheten på Airbnb og når jeg har kommet hjem har alle ovnene stått på full guffe, da gjestene åpenbart synes det er kaldt.

Jeg prøvde en gang å skru ovnene nesten helt ned om vinteren, og gå med skjerf og lue inne. Regningen ble fortsatt rundt 800,-, grunnet nettleie og diverse.

Har nå byttet strømleverandør, da jeg tror Hafslund er dyrt.

Anonymkode: 5d703...cb4

Skrevet

Å oppgi kostnaden blir jo litt bingo all den tid betingelsene kan variere så mye, det er forbruket som gir best sammenlikningsgrunnlag. 
Bruker normalt 1800-2000 kWH i mnd i vintermånedene, men har også varmepumpe. 140 kvm, men kåken er for 40 år siden og isolasjonen ikke gjort noe med siden. 

Anonymkode: f910e...4f7

• Liker 1
Skrevet

200 m2 enebolig med to elbiler. Vi har hatt strømregning på over 5000kr for noen vintere siden da det var veldig kaldt og strømmen var dyr. 

Vi bruker 20-25k kWh i året, to voksne og et barn. 

Denne juli måned hadde vi 600kr regning  der strøm utgjorde 80kr.

Anonymkode: 43880...1b2

Skrevet (endret)

Gammelt hus fra før krigen, gjort mye med men langt fra bra med tanke på isolason og varmetap. Bruker ca 2 paller med ved hver vinter og ca 17000 kwt i året.

Jeg regner ca 1kr pr Kwt i snitt gjenom året så da blir det ca 17000 i strøm pr år inklusiv nettleie og påslag fra leverandør.

Har da elbil som lades ca 8 Kwt hver dag, bor 2 voksne i huset

Endret av ferdig
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å oppgi kostnaden blir jo litt bingo all den tid betingelsene kan variere så mye, det er forbruket som gir best sammenlikningsgrunnlag. 
Bruker normalt 1800-2000 kWH i mnd i vintermånedene, men har også varmepumpe. 140 kvm, men kåken er for 40 år siden og isolasjonen ikke gjort noe med siden. 

Anonymkode: f910e...4f7

Joda, men det sier meg ingen ting om hva det koster deg, er det strøm og nett for ca 1.400 kr?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men det sier meg ingen ting om hva det koster deg, er det strøm og nett for ca 1.400 kr?

Svarer for andre her jeg menn 😂 Jeg tenker 1 kr pr Kwt i året i snitt, det har stemmt så passe de siste 10 årene for mit vedkommne. Klart er det en veldig kald vinter blir det mere, er det mye regn en sommer er det mindre men i snitt pleier det stemme +- 1000kr

Skrevet

Bor i leilighet på 60 kvadrat i blokk som ble bygget på 1930-tallet. Har fast strømpris fra Fjordkraft nå på 499. Betalte mye mer før når jeg hadde Hafslund. Faktisk forbruk aner jeg ikke, hadde god kontroll når jeg hadde Hafslund og fikk fysiske regninger, men nå går betalingene via eFaktura.

Leiligheten varmes opp via radiatorer med varmtvann (tidligere olje, men ble byttet for noen år siden). 

Anonymkode: a50fb...08a

Skrevet

Må vel snart begynne å fyre😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...