Gå til innhold

Hvem kan jeg snakke med om utdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vil studere til neste år, har ikke tatt noe etter ungdomsskolen og jeg trenger litt veiledning, jeg veit hva jeg vil men ikke hvordan og hva jeg har rett på, søknader osv. Det er mye og det ville vært fint å snakke med noen. Hvor starter jeg?

Anonymkode: e77a1...ae8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må på generelt grunnlag ha studiekompetanse dersom du ønsker å studere på høyskole eller universitet, men det fins unntak.

https://www.samordnaopptak.no/info/

Anonymkode: f7566...aa1

Skrevet

Ring en VGs og spør om å få snakke med en rådgiver :) masse lykke til 

Anonymkode: e69c3...355

Skrevet

Det finnes sikkert en veileder på studiet du vil ta, men har du generell studiekompetanse?

Skrevet

Alle fylker har senter for karriererådgivning. Dette kan du bruke om du ikke er tilknyttet en videregående eller et universitet.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, krympeline skrev:

Det finnes sikkert en veileder på studiet du vil ta, men har du generell studiekompetanse?

Nei jeg har bare ungdomsskole, har jobbet siden da men det er renhold, jeg vil gå for kokk nå, alltid ønsket meg det. Beklager, usikker på hva studiekompetanse er. 

Ts.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har bare ungdomsskole, har jobbet siden da men det er renhold, jeg vil gå for kokk nå, alltid ønsket meg det. Beklager, usikker på hva studiekompetanse er. 

Ts.

Ok, generell studiekompetanse er det man behøver for å ta høyere utdanning og som man får etter treårig videregående skole. Men skal du bli kokk behøver du ikke tenke på det. 

vilbli.no

Anonymkode: e37c7...d13

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts.

Kontakt voksenopplæringssenteret i din fylkeskommune. De hjelper deg i gang. Om du bor i Rogaland kan jeg hjelpe deg med kontaktinfo 🙂 men om du søker på Google etter «voksenopplæring fylke» så finner du det. Om du ikke har utdanning etter ungdomsskolen er det en god mulighet for å få det gratis. 

Anonymkode: 87041...0cc

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt voksenopplæringssenteret i din fylkeskommune. De hjelper deg i gang. Om du bor i Rogaland kan jeg hjelpe deg med kontaktinfo 🙂 men om du søker på Google etter «voksenopplæring fylke» så finner du det. Om du ikke har utdanning etter ungdomsskolen er det en god mulighet for å få det gratis. 

Anonymkode: 87041...0cc

Takk! Det er så snilt, men jeg bor i Viken. Dette virker veldig bra :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...