AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Hva gjorde at du bestemte deg for å gå ned i vekt? Hva gjorde at du klarte holde vekten nede? Anonymkode: 31199...8c5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Jeg så ei venninne hadde god suksess med lavkarbo og bestemte meg for å prøve jeg også. Har gått ned 50 kg og holdt meg slank siden. Jeg spiser nå carnivore, altså kun animalskt. Det er en slags paleo+. Enda sunnere enn lavkarbo, siden lavkarbo ikke er spesifikk nok med hvilk matgrupper man bør spise (planteoljer f.eks. er veldig usunne og bør aldri brukes, men er lavkarbo). Jeg spiser når jeg er sulten og spiser meg mett. Jeg har det helt supert! Jeg spiser det jeg vil, fordi kroppen vet nå hva den trenger og det den trenger er animalsk mat. Noen dager blir jeg småkvalm av fett og tilsetter ikke fett til kjøttet. Da er det kroppen sin måte å si at den har nok fett. Andre dager lesser jeg på med masse ekstra fett fordi jeg har lyst på det. Jeg følger kroppens signaler nå som jeg gir den sunn mat. Litt etter at jeg ble slank så fikk jeg faktisk LYST til å trene også siden kostholdet har leget det som var galt i kroppen. Det er ikke slik at man blir feit fordi man er inaktiv. Man blir inaktiv fordi man har en syk kropp som sliter med energiomsetningen. Man må ikke være overvektig for at dette kan skje. Slanke mennesker kan også være metabolsk syke. Anonymkode: 4a68f...822 8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjorde at du bestemte deg for å gå ned i vekt? Anonymkode: 31199...8c5 Jeg fikk ikke lenger på meg klærne mine uten at de strammet, og jeg nektet å kjøpe en enda større størrelse. Sitat Hva gjorde at du klarte holde vekten nede? Jeg sluttet å ta alle slankemytene ("tips, råd og oppskrifter") og skremselspropagandaen ("spis dette, ikke dette") for god fisk, og begynte å tenke selvstendig, kritisk, rasjonelt og ikke-dualistisk. Anonymkode: a075b...f78 2
addict Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 (endret) Jeg synes rett og slett at jeg var sinnsykt lite attraktiv, jeg var tung, svett, rett og slett feit og usunn. Var veldig lite komfertabel med meg selv. Begynte å gå ned når samboer fridde, da skulle jeg inn i brudekjole. Gikk ned ca 30 kilo og skal ned 5 ish til. Det er så sinnsykt uaktuelt å gå opp igjen. Bildet sier vel sitt 😊 (har fjernet løs hud fra magen) Endret 30. august 2020 av addict 20
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Jeg innså at vekten var usunn og at jeg sannsynligvis kom til å få helseplager når jeg blir eldre. BMI'en var på 40,6 hvis jeg husker rett. Har gått ned ca. 40 kg og er greit inne på normalvekt. Er egentlig ganske fornøyd med egen kropp nå, men tenker å gå ned 2-4 kg til. Må se det an. Det å holde vekten er det mange som sliter med. Jeg tenker at det er viktig å fortsette med de samme matvanene også etter at man er "ferdig". Når man går ned så mye må man gjennomføre en livsstilsendring for å lykkes med både nedgang samt holde vekta, ellers vil man bare legge på seg igjen. Derfor må man velge kosthold og aktiviteter man liker. Jeg hadde gitt opp for lenge siden om jeg skulle gått på lavkarbo f.eks. Typiske dietter med "ja-mat" og "nei-mat" hadde jeg ikke klart. Har jeg lyst å spise burger, pizza, lasagne, spagetti osv, så vil jeg kunne spise det. Jeg er heller ikke så glad i grønnsaker, så det å måtte fylle på med ting jeg ikke vil ha.. Sier seg selv at det ikke ville fungert over tid. For meg var og er kaloritelling eneste alternativ. Jeg må fortsette å veie meg ofte samt telle kalorier. Dette må jeg nok gjøre i mange år fremover. Har lært meg hvor mye jeg kan spise av ulike ting slik at jeg slipper å veie maten nå. Det kan jo skli ut, og jeg må derfor være forberedt på å ta vekten frem senere. Jeg har jobbet hardt for å gå ned i vekt. Det er ikke et alternativ å gå opp igjen. Anonymkode: 55e4b...3a7 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 7 timer siden, addict skrev: Jeg synes rett og slett at jeg var sinnsykt lite attraktiv, jeg var tung, svett, rett og slett feit og usunn. Var veldig lite komfertabel med meg selv. Begynte å gå ned når samboer fridde, da skulle jeg inn i brudekjole. Gikk ned ca 30 kilo og skal ned 5 ish til. Det er så sinnsykt uaktuelt å gå opp igjen. Bildet sier vel sitt 😊 (har fjernet løs hud fra magen) Utrolig bra jobba om dette er sannferdige bilder!! Stusser litt over at strekkmerkene fra første bilde er borte på bilde to. Anonymkode: cd368...2c8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 Førtse gang; jeg hadde nettopp tatt en svær, supernice tattis og ville at jeg skulle tørre å vise den fram 😂 Funks fjell, ned fra 90 til 65 med trening og sunt kosthold i løpet av en halvt års tid. Andre gang (etter barn nr. 2) oppdaget lavkarbo og fikk et nytt liv. Ned fra 85 til 60 i løpet av et halvt år. 2 år siden jeg startet med LK, og holder fortsatt på med det, men trivselsvekta er nådd Anonymkode: 95a46...61b
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Førtse gang; jeg hadde nettopp tatt en svær, supernice tattis og ville at jeg skulle tørre å vise den fram 😂 Funks fjell, ned fra 90 til 65 med trening og sunt kosthold i løpet av en halvt års tid. Andre gang (etter barn nr. 2) oppdaget lavkarbo og fikk et nytt liv. Ned fra 85 til 60 i løpet av et halvt år. 2 år siden jeg startet med LK, og holder fortsatt på med det, men trivselsvekta er nådd Anonymkode: 95a46...61b Har nylig begynt på igjen med lk fordi det er så bra for kroppen min men vanskelig å holde motivasjonen (blir jo mye man ikke kan spise). Hva er ditt triks for å holde ut i lengden? Anonymkode: 1d010...456
addict Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utrolig bra jobba om dette er sannferdige bilder!! Stusser litt over at strekkmerkene fra første bilde er borte på bilde to. Anonymkode: cd368...2c8 Jeg skrev jo at jeg har fjernet løs hud fra magen 🙃 Nå er jo forøvrig hele prosessen dokumentert med bilder her inne på KG i treningsdagboka mi også. Endret 23. august 2020 av addict 9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 6 minutter siden, addict skrev: Jeg skrev jo at jeg har fjernet løs hud fra magen 🙃 Nå er jo forøvrig hele prosessen dokumentert med bilder her inne på KG i treningsdagboka mi også. Ja, ser det nå 🙂 Blir du lei deg på egne vegne over at du lot deg selv bli så tykk før du tok grep? Anonymkode: cd368...2c8 1
addict Skrevet 23. august 2020 #11 Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, ser det nå 🙂 Blir du lei deg på egne vegne over at du lot deg selv bli så tykk før du tok grep? Anonymkode: cd368...2c8 Ikke like lei meg som jeg blir på dine vegne når jeg ser at du har behov for å stille den typen spørsmål. Sender deg en klem og håper du finner ut av ting ❤️ 24
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #12 Skrevet 23. august 2020 2 minutter siden, addict skrev: Ikke like lei meg som jeg blir på dine vegne når jeg ser at du har behov for å stille den typen spørsmål. Sender deg en klem og håper du finner ut av ting ❤️ Herregud så sur du er da? Jeg har faktisk gått ned like mye som deg, og det gjør meg vondt å se bilder fra tiden jeg var feit. Jeg hadde det ikke bra med meg selv da. Anonymkode: cd368...2c8 2
addict Skrevet 23. august 2020 #13 Skrevet 23. august 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud så sur du er da? Jeg har faktisk gått ned like mye som deg, og det gjør meg vondt å se bilder fra tiden jeg var feit. Jeg hadde det ikke bra med meg selv da. Anonymkode: cd368...2c8 Veldig leit å høre! Som sagt, jeg sender deg en klem og håper du finner ut av ting ❤️ Endret 23. august 2020 av addict 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #14 Skrevet 23. august 2020 3 minutter siden, addict skrev: Veldig leit å høre! Som sagt, jeg sender deg en klem og håper du finner ut av ting ❤️ Kroppen din har blitt fin, men personligheten fortsatt bedriten, skjønner jeg ❤️❤️ Klem til deg også. Håper du finner ut av sinne-problemet ditt. Anonymkode: cd368...2c8 1
addict Skrevet 23. august 2020 #15 Skrevet 23. august 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroppen din har blitt fin, men personligheten fortsatt bedriten, skjønner jeg ❤️❤️ Klem til deg også. Håper du finner ut av sinne-problemet ditt. Anonymkode: cd368...2c8 Altså hva i alle dager 😂 hvor har jeg vært sint? Jeg har jo basicly bare skrevet at jeg håper du finner ut av ting du sier er vanskelig for deg..? Nå skjønner jeg faktisk ingenting, forveksler du meg med noen andre? 🙃 Endret 23. august 2020 av addict 8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #16 Skrevet 23. august 2020 Etter noen år med skam over egen vekt og kommentarer om min vektøkning som gikk inn på meg, gikk jeg på min nykjøpte vekt å så at jeg veide 115 kg og hadde en BMI på 35, som viste "sykelig fedme". Da ble jeg så lei meg at jeg låste med inn på rommet og gråt. Jeg som alltid hadde vært slank hadde tillatt meg å bli sånn som dette. Iløpet av kvelden googlet jeg mye om matinntak og kalorier, og laget en plan over diett. Min egen plan med min kalorimengde, på det jeg ville spise. Dagen etter kastet jeg alt i skap og skuffer, dro sporenstreks ned på butikken og handle inn ny mat. Jeg begynte å gå turer, trene lett med vekter og holdt meg fullstendig til min egen plan. 6 mnd senere veide jeg 90 kg, ned 25 kg. Da løsnet jeg litt på planen, og spiste basert på hva jeg da kunne om mat, kalorier og ingredienser. Kunnskapsnivået økte parallelt med at kg raste ned. 6 mnd etter veide jeg 80 kg. Og 6 mnd til veide jeg 70 kg med en BMI på 22. Noe som jeg anså som perfekt for å være meg. For første gang følte jeg at jeg så himla sykt bra ut, og bedre enn hvordan jeg så ut i mine slanke dager. Nå har det gått 2 år siden jeg nådde 70 kg, og veier fortsatt 70 kg. Slingringsmonn mellom 69 - 71. Perfekt. Tenk kalorier. Både når det kommer til valg av matvarer, matinntak og aktivitet. Og si NEI til alt annet! Livet er fylt med fristelser og folk som mener noe om dette, det driter du i. "Enkelt" og "greit". Anonymkode: 68255...015 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #17 Skrevet 25. august 2020 På 23.8.2020 den 16.56, addict skrev: Altså hva i alle dager 😂 hvor har jeg vært sint? Jeg har jo basicly bare skrevet at jeg håper du finner ut av ting du sier er vanskelig for deg..? Nå skjønner jeg faktisk ingenting, forveksler du meg med noen andre? 🙃 Les det du har skrevet til meg en gang til du 😘 Anonymkode: cd368...2c8 1
addict Skrevet 25. august 2020 #18 Skrevet 25. august 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les det du har skrevet til meg en gang til du 😘 Anonymkode: cd368...2c8 Du ser spøkelser på klar dag 😊 men altså, jeg traff jo tydelig et eller annet punkt selv om intensjonen var god 🤷🏼♀️ 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #19 Skrevet 26. august 2020 På 23.8.2020 den 16.23, AnonymBruker skrev: Utrolig bra jobba om dette er sannferdige bilder!! Stusser litt over at strekkmerkene fra første bilde er borte på bilde to. Anonymkode: cd368...2c8 De er sikkert skåret vekk under bukplastikk operasjon. Jeg også har tatt en slik operasjon. Og som bonus ble strekkmerkene borte. For de drar huden ned ovenifra, skjærer av alt overfladisk nederst og syr igjen. Anonymkode: 02b23...6a0 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #20 Skrevet 26. august 2020 Ble til slutt bare lei av å være stor. Hadde lagt på meg mye og begynte å trene. Endret på ting litt og litt, ble gradvis mer aktiv. Kiloene raste av. Trente jevnlig med pt, og fikk hjelp med kostholdet. Brukte lifesum. 3 år senere har jeg gått ned 52 kg. Mest det første året, men sakte men sikkert nedover de siste to åra også. Anonymkode: b1281...68a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå