MrsRobot Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Hei. Jeg er 23 år gammel, jeg hadde ubeskyttet sex med eksen min (før han ble min eks) og han kom i meg 2 dager på rad. Han tar mye rus så vet ikke engang om han er fruktbar (han er 22 år gammel). De to dagene han kom i meg så var jeg ikke på p-piller, hadde helt glemt at jeg ikke hadde tatt dem før litt senere når jeg så at jeg hadde mistet noen dager... dette var i juli, tror jeg. Vi slo opp ca en måned siden og jeg slutta med p-piller noen dager etter vi slo opp, dagen etter jeg slutta på p-piller var alt normalt, dagen etter det igjen så hadde jeg migrene hele dagen.. og tredje dagen uten p-piller så fikk jeg lett blødning. Hadde middels blødning i 2 dager og resten (som var 5 dager til med mensen så 8 dager til sammen) så hadde jeg skikkelig små blødninger av og på, en dag hadde mensen forsvunnet og plutselig kom det små blødninger dagen etter. Jeg har forresten uregelmessig mensen sånn at dere vet det, kan gå 2 måneder uten mensen og plutselig få mensen igjen. Denne uka her har jeg hatt såre brystvårter, de er forstatt litt såre, har hatt kramper flere dager bare denne uka, vært kjempe kåt også. Siden igår (den 22. til idag tidlig 23.) så har jeg vært utrolig kåt og har hatt kramper. Det er altså en måned siden jeg har hatt "mensen" nå. Så siste mens var 27. juli til 3. august. Har hatt kramper i 2-3 dager tidligere i uka, har hatt vondt i ryggen som jeg vanligvis får før mens, utfloden min har vært annerledes nesten hver eneste dag... Jeg elsker sjokolade og sushi, men i det siste så har ikke det smakt det samme, craver det ikke like mye som før. Søtsuget mitt har nesten gått bort helt og jeg elsker sukker. Jeg har nesten ikke spist de siste 2 ukene. Har tatt graviditetstest tidligere i uka gjennom flere dager. Vet ikke om jeg har lav eller gøy estrogen (hormoner), men tror den er lav fordi jeg har aldri klart å komme når jeg har tatt på meg selv eller når noen har prøvd å få meg til å komme før. Men igår og idag har jeg vært utrolig kåt for ingen grunn, pleier aldri å være så kåt + har masse kramper itillegg så er forvirret. Det har aldri skjedd før... Jeg blir andpusten fortere, klarer ikke å sove, har ryggsmerter ofte, kramper ofte, er uvanlig kåt, mensen min var rar og unormal (kanskje det var spontanabort?), har hatt en drøm om at jeg fikk positiv graviditetstest, har hatt vondt i hodet ofte (men det kan være fordi jeg sover lite/spiser lite, ingen næring), har hatt forstoppelse - men det kan også være relatert til at jeg ikke har fått i meg næring eller søvn, såre brystvorter... Jeg vet ikke hva jeg skal tro, har vært bekymret over å være gravid før, men med en gang testen kom ut negativ så tenkte jeg aldri på det igjen, nå så overtenker jeg hver gang jeg får "unormale" symptomer fordi mange av disse tingene har ikke skjedd samtidig før. Det kan bare være relatert til at jeg slutta på p-piller en måned siden, men føler det er noe som ikke stemmer. Har aldri vært så stressa over det før. Blir morsomt hvis jeg plutselig får mensen iløpet av dagen her eller imorgen rett etter jeg poster det innlegget her...
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Du er nok ikke gravid med negativ test så sent. Sannsynligvis hormontull pga p-pilleslutt 😊 Anonymkode: 35520...a6d 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Kroppen min hadde også masse graviditets/mensensymptomer i flere måneder etter p-pilleslutt. Blir du veldig stresset, så ta en ny test. Tryggheten en negativ test gir er verdt det Anonymkode: 3b354...5ef 1
MrsRobot Skrevet 23. august 2020 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er nok ikke gravid med negativ test så sent. Sannsynligvis hormontull pga p-pilleslutt 😊 Anonymkode: 35520...a6d Jeg har gått av og på p-piller flere ganger iløpet av 2 år og det har aldri vært sånn før. Vet ikke hva som plutselig har forandret seg nå. Jeg startet å sjekke tråden for graviditetstest i "prøver og ufrivillig barneløse" og man kan tydeligvis få en positiv test med en sterk og en svak strek... Det visste jeg ingenting om, med en gang jeg fikk bare en sterk strek så kasta jeg testen, men har ikke engang sjekket om jeg fikk de svake strekene, visste ikke at det var sånn en test funka før idag. 🥴
MrsRobot Skrevet 23. august 2020 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroppen min hadde også masse graviditets/mensensymptomer i flere måneder etter p-pilleslutt. Blir du veldig stresset, så ta en ny test. Tryggheten en negativ test gir er verdt det Anonymkode: 3b354...5ef Jeg tror jeg må ta en ny test fordi jeg visste ikke hvordan graviditetstester egentlig fungerer! Tydeligvis så kan du se en ganske svak strek og det må ikke nødvendigvis være to sterke streker for å være gravid, fokuserte aldri på detaljer når jeg tok de testene fordi jeg tenkte automatisk at det er negativ med en sterk strek... Skal definitivt ta en test til for å være 100% sikker 😅
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 4 minutter siden, MrsRobot skrev: Jeg har gått av og på p-piller flere ganger iløpet av 2 år og det har aldri vært sånn før. Vet ikke hva som plutselig har forandret seg nå. Jeg startet å sjekke tråden for graviditetstest i "prøver og ufrivillig barneløse" og man kan tydeligvis få en positiv test med en sterk og en svak strek... Det visste jeg ingenting om, med en gang jeg fikk bare en sterk strek så kasta jeg testen, men har ikke engang sjekket om jeg fikk de svake strekene, visste ikke at det var sånn en test funka før idag. 🥴 Man kan bli overrasket over hvor mye rart kroppen kan finne på 😉 men veldig lurt å ta en test til. Lykke til 😊 Anonymkode: 35520...a6d
MrsRobot Skrevet 23. august 2020 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man kan bli overrasket over hvor mye rart kroppen kan finne på 😉 men veldig lurt å ta en test til. Lykke til 😊 Anonymkode: 35520...a6d Det er sikkert en falsk alarm, typisk at jeg overtenker, men skal prøve å ta en test til. Hvis den er negativ og jeg ikke får vanlig mensen innen noen dager så skal jeg ta blodprøve også, bare for sikkerhetsskyld. Siden jeg har uregelmessig mensen så vil jeg være 100% sikker på at jeg ikke er gravid, plutselig finner jeg det ut 3-4 måneder uten noen symptomer eller med symptomer som pleier å være helt vanlige symptomer før mensen og mens jeg har eggløsning. Tusentakk! 😁❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 12 minutter siden, MrsRobot skrev: Jeg har gått av og på p-piller flere ganger iløpet av 2 år og det har aldri vært sånn før. 🥴 Bare for å nevne det, det er ikke lurt å ta p-piller av og på. Det øker risikoen for blodpropp. Anonymkode: 9143c...083
MrsRobot Skrevet 23. august 2020 Forfatter #9 Skrevet 23. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare for å nevne det, det er ikke lurt å ta p-piller av og på. Det øker risikoen for blodpropp. Anonymkode: 9143c...083 Det visste jeg ingenting om. Takk for at du sier ifra! Må snakke med legen min om dette nå 👀
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 Hvis du sist hadde ubeskyttet samleie var i juli ville en test vært veldig tydelig positiv nå. Anonymkode: 6f967...dff 1
MrsRobot Skrevet 23. august 2020 Forfatter #11 Skrevet 23. august 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du sist hadde ubeskyttet samleie var i juli ville en test vært veldig tydelig positiv nå. Anonymkode: 6f967...dff Jeg tror jeg har hatt ubeskyttet sex i starten av august også, husker ikke helt.. 😓
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #12 Skrevet 23. august 2020 13 minutter siden, MrsRobot skrev: Jeg tror jeg har hatt ubeskyttet sex i starten av august også, husker ikke helt.. 😓 Ok. Du får ta en ny test da 😊 Anonymkode: 6f967...dff
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #13 Skrevet 23. august 2020 25 minutter siden, MrsRobot skrev: Jeg tror jeg har hatt ubeskyttet sex i starten av august også, husker ikke helt.. 😓 Testen ville uansett vært tydelig positiv. De som tyder tester i den tråden begynner én uke etter samleie, derfor får de så svake streker. Du er ikke gravid, og du overtenker. Anonymkode: a6c5a...4d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå