AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Jeg bor i et sentrum av Bergen, og det er en del studenter her. Jeg har bodd her i snart 10 år, men i løpet av de to siste ukene har det vært mer festing og bråk i gata her enn på de 10 årene til sammen. De oppfører seg som om de er på russetreff og tar null hensyn. Tvert i mot er de svært frekke og demonstrative hvis noen prøver å be dem roe seg. De flirer høyt og kommenterer utseendet til vedkommende, o.l. Politiet har ikke kapasitet til å avslutte alle festene, og mange slår musikken på igjen etter at politiet har dratt. Jeg oppfatter årets kull som mye frekkere og mer umodne enn før. Hva har skjedd? Ikke nok med at de fester til 5-6 både i helgene og ukedagene, de trekker også ut på gaten og snakker høylydt/roper opp til leilighetene helt til morgenkvisten. Ingen her i gata har fått sove en eneste natt siden studentene kom. Slik hensynsløshet har jeg aldri sett. På mine 10 år her har jeg aldri opplevd maken. Vi pleier å ha en fest eller to i fadderuken og etter siste eksamen. Men de varte kortere, hadde mindre lydnivå og avsluttet festene ved tilsnakk. Nå er det hver dag, mye lengere og det virker som om de er stolte av å ikke ta hensyn. Jeg hører dem rope og snakke høyt ute på gaten her, og har hørt flere herme etter folk som sier «slå av musikken, vi prøver å sove», og de skryter av at de «driter i dem». Hvordan burde vi gå fram for å få slutt på bråket? Anonymkode: 40b81...49f 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Ringe politiet, igjen og igjen. Anonymkode: 5e93f...81c 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Ring politiet. Lever anmeldelse for støy på nattestid. Kontakt huseier som de leier av. Hvis de leier i f.eks sameier eller borettslag bør det meldes inn til styret, og styret kan ansvarliggjøre huseier slik at vedkommende må kaste dem ut om ikke bråket roer seg. Dagens studenter er dessverre bortskjemte drittunger som er dullet med at mor og far hele livet, og som alltid har fått viljen sin. Da ser man hvor dårlig det fungerer når de må ut blandt folk. Anonymkode: 14ce1...916 12
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 Ta ut sikringen. Anonymkode: 324ed...07d 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Gjør som meg. Ha en bøtte med vann klar som du i tillegg tisser i. Kast den over balkongen der nede hvor de bråker. Anonymkode: 1b69f...749 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 Husk at mange av mange av fadderbarna i år er ungdommer som «gikk glipp» av russetiden og skal nå ta igjen det tapte. Anonymkode: 383a9...b57 4
Gjest Optimo Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: 100 % av skylden for dette ligger selvfølgelig på de tullingene som mente at det var en "veldig god ide" å gjøre det forbudt å selge alkohol etter ett visst klokkeslett på utestedene. Blir ikke akkurat en bombe når det blir mer fest og bråk når folk dermed blir nødt til å ta all denne drikkingen hjemme hos dem selv. Etter hvert finner folk ut at det blir langt billigere å ha fest hjemme. i tillegg er det mer lettvint enn å ta drosje til og fra svindyre utesteder. Anonymkode: b5e44...19e 100% av skylden ligger på de som har fest og holder naboene våkne til langt ut på morgenkvisten. I kampens hete er det ikke så mye annet gjøre enn å (i rekkefølge) 1) prøve å snakke med dem 2) ringe politiet 3) ta sikringen, hvis du har tilgang (man skal helst ikke gjøre noe selv, men det er nok ingen dommer som henger deg for det her, hvertfall ikke hvis punkt 1 og 2 er forsøkt først) Morgenen etter passer det jo fint å drive med litt oppussing eller hagearbeid med motorsag. Sånn i halv åtte-tiden.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 Hevnaksjon dagen etter når de skal sove. Hvis du vet nøyaktig hvor du bor, kan du sette teip over ringeklokken kl 7 om morgenen slik at den ringer og ringer og ringer. Men pass på at det ikke er en stakkars nabo du plager med det. Anonymkode: f86f4...41b 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 De bryr seg ikke om å ta hensyn og gjør sitt beste for å ødelegge men kommer sikkert til å skryte av at de bor i ett av verdens beste land om noen år, om ikke nå. Så hjernedøde. Er det så vanskelig å ta vare på og vise hensyn til det stedet du bor i selv? De vil liksom at andre skal være greie mot dem mens de ikke er mot andre. Det er ikke sånn det fungerer. Kast vann til dem, de har fortjent det. Trist å måtte gjøre det. Anonymkode: bf8f8...c67 2
OPIgirl Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Husk at mange av mange av fadderbarna i år er ungdommer som «gikk glipp» av russetiden og skal nå ta igjen det tapte. Anonymkode: 383a9...b57 Man skal ikke godta det for det. 4
Destroyer Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 Årets kull, født rundt 2002 - er dessverre svært umodne. Går i klasse med flere yngre studenter, og de kan ikke oppføre seg. Jeg hater disse like mye som deg. De er barnslige, klarer ikke ta i mot kritikk, og tenker heller ikke på smittespredningen!! 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 Dette hjelper deg ikke nå, men jeg er klar til å ta en hevnaksjon i eksamenstiden 😄 Jeg tenker da å ta med meg noen andre (venner, andre naboer som har blitt forstyrret osv), komme oss inn i en studentbolig og gå rundt i oppgangene med kraftige høyttalere på full guffe midt på natten. For problemet akkurat nå syntes jeg bøtta med vann og tiss var en god ide. Ellers må du fortsette å ringe politiet. Politianmeld dersom du vet hvor de bor. Ring på tidlig om morgenen dersom du vet leiligheten. Tru de med bank (jeg vet det ikke er lov, men de driter jo i alt av lover og regler selv). Anonymkode: 3bed3...0b1 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #13 Skrevet 24. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette hjelper deg ikke nå, men jeg er klar til å ta en hevnaksjon i eksamenstiden 😄 Jeg tenker da å ta med meg noen andre (venner, andre naboer som har blitt forstyrret osv), komme oss inn i en studentbolig og gå rundt i oppgangene med kraftige høyttalere på full guffe midt på natten. Anonymkode: 3bed3...0b1 Snilt gjort å ødelegge nattesøvnen til de uskyldige også... 🙃 Anonymkode: a6708...d17 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #14 Skrevet 24. august 2020 Gå inn og ta med deg stereoanlegget. Anonymkode: 0f93b...a3c 1
Destroyer Skrevet 24. august 2020 #15 Skrevet 24. august 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Husk at mange av mange av fadderbarna i år er ungdommer som «gikk glipp» av russetiden og skal nå ta igjen det tapte. Anonymkode: 383a9...b57 Kjempetrist. 😁 Vi har en situasjon i verden nå for tiden som gjør at folk må ta hensyn - det klarer som regel ikke fulle ungdommer. Hva er viktigst? Russetiden/fadderuken 2020 eller Corona-situasjonen 2020? En kan redde liv! Ved mitt studiested er det flere som er smittet, blant annet lærere! 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #16 Skrevet 24. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snilt gjort å ødelegge nattesøvnen til de uskyldige også... 🙃 Anonymkode: a6708...d17 Du mener slik de ødelegger nattesøvnen til alle oss uskyldige nå? Anonymkode: 3bed3...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #17 Skrevet 24. august 2020 2 timer siden, Destroyer skrev: Årets kull, født rundt 2002 - er dessverre svært umodne. Går i klasse med flere yngre studenter, og de kan ikke oppføre seg. Jeg hater disse like mye som deg. De er barnslige, klarer ikke ta i mot kritikk, og tenker heller ikke på smittespredningen!! Det er fordi de aldri har hørt ordet nei i hele sitt unge liv. Anonymkode: 324ed...07d 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #18 Skrevet 24. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du mener slik de ødelegger nattesøvnen til alle oss uskyldige nå? Anonymkode: 3bed3...0b1 Det var ikke jeg som skrev det, men tror hun mener at alle studentene i studentboligen ikke er med og fester nå, så da vil dere ødelegge også for de studentene som ikke har ødelagt nattesøvnen deres. Anonymkode: f86f4...41b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #19 Skrevet 24. august 2020 6 timer siden, Destroyer skrev: Årets kull, født rundt 2002 - er dessverre svært umodne. Går i klasse med flere yngre studenter, og de kan ikke oppføre seg. Jeg hater disse like mye som deg. De er barnslige, klarer ikke ta i mot kritikk, og tenker heller ikke på smittespredningen!! De som er født i 2002 har nettopp begynt i 3 gym. Du mener 2001 og eldre? Anonymkode: 00430...3cb 2
Drizzt Skrevet 24. august 2020 #20 Skrevet 24. august 2020 På 23.8.2020 den 12.02, AnonymBruker skrev: Ring politiet. Lever anmeldelse for støy på nattestid. Kontakt huseier som de leier av. Hvis de leier i f.eks sameier eller borettslag bør det meldes inn til styret, og styret kan ansvarliggjøre huseier slik at vedkommende må kaste dem ut om ikke bråket roer seg. Dagens studenter er dessverre bortskjemte drittunger som er dullet med at mor og far hele livet, og som alltid har fått viljen sin. Da ser man hvor dårlig det fungerer når de må ut blandt folk. Anonymkode: 14ce1...916 Dette. TS, ring politiet om og om igjen, lever anmeldelse, kontakt huseier, osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå