PokemonGone Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Definisjonen er veldig forvirrende. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk tror dette er mulig.
stan Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Hva er det som ikke er mulig? Vi mennesker bruker mer ressurser enn jorda fornyer. Så gjør man det om til en dato. Så resten av året bruker vi ressurser som ikke vil bli fornyet. Så finnes det noen ulike måter å regne ut hvor mye vi bruker og hvor mange ressurser som finnes.
PokemonGone Skrevet 24. august 2020 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2020 Jeg synes beregningen er forvirrende. Det er ærlig for mange variabler. Bruker folk virkelig mer enn det selskaper produserer? For virkelig er det selskaper som produserer det vi bruker. Det er en modell for salg etter aksje, når kriser oppstår i verden, prisene faller og selskapene beholder produktene til prisen stiger. Mange produkter var umulige å selge under karantenen. Importen ble stoppet. Folk lagerførte produkter hjemme i løpet av mars og april. Mange hektar plantasjer ble ikke gjødslet som før fordi folk ikke kunne jobbe, dette betyr forverring av landet og de avledede produktene. Jeg beklager forsinkelsen av svaret hh😅
Druid Skrevet 25. august 2020 #4 Skrevet 25. august 2020 For å produsere den maten vi trenger, bruker vi fosfat, som på dette tidspunktet er en ugjenvinbar ressurs, vi rydder nytt land av økosystemet, tømmer vannressurser og fisker opp ressurser raskere enn fiskestammene klare reprodusere. Tilsammen med flere tilsvarende miljøproblemer, presser vi naturen for å levere det vi trenger for å mate en befolkning som nå er større enn Jorden naturlig kan fø. (Du skulle praktisk talt vært vegetarianer som fikk utdelt matboks daglig nå) Dette er ett kalkulert tall, og ingen eksakt vitenskap. Men det er en god måte å synliggjøre vårt overforbruk. Hvilket demonstreres i at EOD er i år 3 uker SENERE enn i fjor, noe som er nytt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå