Gå til innhold

Brukket ankel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dere,

På tirsdag var jeg uheldig. Tråkka skikkelig stygt over og klarte å brekke det ytterste benet i ankelen (rett over "ankelkulen"). Dro rett på sykehuset og har fått gips fra kneet og ned. 

Smertene på selve bruddstedet er ikke så ille, men jeg opplever smerter i leggmuskelen og lurer litt på om dette er normalt? Er akkurat som at leggmuskelen ikke klarer å "slappe av" uansett hva jeg gjør, og det kjennes som jeg har kramper i muskelen under gipsen. Har så klart skremt meg selv ved å lese på nettet om blodpropper, betennelser osv., men vil gjerne høre om noen har erfaring med det samme. Hva kan jeg evt. gjøre? Hvilke stillinger kan jeg holde beinet i som gjør at muskelen slapper av? 

Akkurat nå er jeg på 5. natta uten søvn, og begynner å bli litt desperat. Skal inn på kontroll på sykehuset førstkommende tirsdag, men akkurat nå kjennes det som det er en evighet til. Jeg bruker 1 grams Paracet mot smerte, hvis det har noen betydning. 

Anonymkode: fe74a...6a9

Skrevet

Fikk du øvelser du skulle gjøre for kne, legg, tær og hofte?

Anonymkode: 3c482...140

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du øvelser du skulle gjøre for kne, legg, tær og hofte?

Ja, disse gjør jeg med jevne mellomrom. 

Anonymkode: fe74a...6a9

Skrevet

Hør med legen når du skal innom. Jeg syntes det var vanskelig å vite at jeg brukte musklene i leggen når jeg hadde gips på. Måtte gjøre øvelsen med den andre leggen samtidig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...