AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Sitat På en buss i Oslo sentrum ble 22 år gamle Edvin Eriksen angrepet av flere personer og skallet ned. "Jeg er i grunnen ikke overrasket, for de fleste av de skeive vennene mine har opplevd det samme. Men jeg ble veldig sint og lei meg over at dette er realiteten i Norge i 2020, forteller 22 år gamle Edvin Eriksen til Dagbladet. For nøyaktig ei uke siden ble Eriksen trakassert og skallet ned på bussen i Oslo. Han mener det er på grunn av legningen hans. - Gjerningspersonene likte ikke den regnbuefargede glorien jeg hadde på hodet, og sa de ikke syntes det er riktig at man forelsker seg i samme kjønn, forteller Eriksen." Tenk at det skal gå an at noen skaller ned noen fordi de elsker en av samme kjønn. En påminnelse om at pride ikke er overflødig, og at alt ikke er en dans på roser for homofile i Norge, som noen liker å påstå. ❤️💙💚💛🧡💜 Anonymkode: 987c3...e12 17
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Akkurat nå, Konungr skrev: Hvem var gjerningsmennene? Noe spesielt du tenker på? Anonymkode: 0dbca...059 3
Konungr Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noe spesielt du tenker på? Anonymkode: 0dbca...059 Tilhørte de "berikelsen"? 9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 Ble noe feil med linken. Står ikke annet enn at det var en gruppe på fire personer. Anonymkode: 987c3...e12
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 Akkurat nå, Konungr skrev: Tilhørte de "berikelsen"? Venta på det svaret, ja. Trodde bare ikke det skulle være den første kommentaren. Anonymkode: 0dbca...059 16
Silva Pluvialis Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 Helt uakseptabelt. Det er så trist og så urettferdig at folk ikke blir akseptert for den de er. Kjærlighet er kjærlighet, og jeg forstår ikke at noen skal henge seg opp i hvilket kjønn folk elsker. 🏳️🌈 Kan ikke homofobe holde meningene for seg selv og la folk være i fred? I alle fall ikke ty til vold? 😕 4
Konungr Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venta på det svaret, ja. Trodde bare ikke det skulle være den første kommentaren. Anonymkode: 0dbca...059 Ettersom det ikke blåses opp i avisa at det er snakk om "høyreekstreme" gjerningsmenn er det en lett konklusjon at dette bare handler om "berikelsen" som følger profetens anbefalninger, det må selvfølgelig ikke nevnes i media. 17
Konungr Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble noe feil med linken. Står ikke annet enn at det var en gruppe på fire personer. Anonymkode: 987c3...e12 Står det ikke klart og tydelig at gjerningsmennene var etniske nordmenn er de som regel ikke det. 13
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, Konungr skrev: Ettersom det ikke blåses opp i avisa at det er snakk om "høyreekstreme" gjerningsmenn er det en lett konklusjon at dette bare handler om "berikelsen" som følger profetens anbefalninger, det må selvfølgelig ikke nevnes i media. Jada jada. Anonymkode: 0dbca...059
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #11 Skrevet 23. august 2020 6 minutter siden, Konungr skrev: Står det ikke klart og tydelig at gjerningsmennene var etniske nordmenn er de som regel ikke det. Uskyldig til det motsatte er bevist. Ikke gidd å spre hat. Denne tråden var ment å motvirke akkurat det. Anonymkode: 987c3...e12 8
Konungr Skrevet 23. august 2020 #12 Skrevet 23. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uskyldig til det motsatte er bevist. Ikke gidd å spre hat. Denne tråden var ment å motvirke akkurat det. Anonymkode: 987c3...e12 Det var gjerningsmennene som spredte hat. Hvis jeg tipper riktig er det da snakk om gammelt hat skrevet ned for 1400 år siden. 8
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #13 Skrevet 23. august 2020 1 time siden, Konungr skrev: Ettersom det ikke blåses opp i avisa at det er snakk om "høyreekstreme" gjerningsmenn er det en lett konklusjon at dette bare handler om "berikelsen" som følger profetens anbefalninger, det må selvfølgelig ikke nevnes i media. Du tenker at det finnes bare to grupper mennesker i Norge, høyreekstreme og innvandrere? Du har ikke fått med deg at vi er et litt mer sammensatt sammfunn enn det? Anonymkode: 2749c...bd0 7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #14 Skrevet 23. august 2020 Jeg er i mot generalisering av innvandrere, men vi må kunne snakke om hvem gjerningspersonene var. Disse holdningene er importert fra kulturer der folk synes at vold mot homofile er greit. Det må vi kunne snakke om for at ting skal bli bedre. De ferreste innvandrere ville noen gang slått en homofil, men nesten alle som slår ned homofile er innvandrere. Det må snakkes om på en skikkelig måte! Anonymkode: d4ef1...169 17
Konungr Skrevet 23. august 2020 #15 Skrevet 23. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tenker at det finnes bare to grupper mennesker i Norge, høyreekstreme og innvandrere? Du har ikke fått med deg at vi er et litt mer sammensatt sammfunn enn det? Anonymkode: 2749c...bd0 Noen andre grupper du kunne sett for deg angripe noen kun fordi de var homo enn muslimer og nynazister? 5
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #16 Skrevet 23. august 2020 5 minutter siden, Konungr skrev: Noen andre grupper du kunne sett for deg angripe noen kun fordi de var homo enn muslimer og nynazister? Ja. Helt alminnelige mannemenn. Anonymkode: 2749c...bd0 2
Konungr Skrevet 23. august 2020 #17 Skrevet 23. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Helt alminnelige mannemenn. Anonymkode: 2749c...bd0 "Mannemenn" - høres mer ut som noen som ville blitt fysisk med han på en helt annen måte 😅 6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #18 Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, Konungr skrev: "Mannemenn" - høres mer ut som noen som ville blitt fysisk med han på en helt annen måte 😅 Jeg synes ikke egentlig hatkriminalitet er noe å tulle med. Anonymkode: 2749c...bd0 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #19 Skrevet 23. august 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Helt alminnelige mannemenn. Anonymkode: 2749c...bd0 Så naivt! Ikke rart homofile fremdeles slås ned, når dette er holdningen blant sidrumpa nordmenn. Det er ingenting maskulint over det å slå ned folk, så å kalle det mannemenn er et feilskjær. Det maskuline er å være mot at slike ting skjer, og forsøke å nøste opp i hvorfor det gjør det, og få orden i rekkene. Anonymkode: 528c2...a8d 6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #20 Skrevet 23. august 2020 Er overbevist om at folk som utøver vold mot homofile, uten annen provokasjon, egentlig slåss med seg selv og er skap-homser. Anonymkode: 4b339...7e8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå