AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #1 Skrevet 22. august 2020 Hvor lang tid tok det for deg å se etter bolig før den rette dukket opp? Jeg er på boligjakt og har sett i lang tid, men det kommer ikke noe jeg kunne tenke meg. Kanskje jeg er for kresen.. Fant du noe du virkelig likte eller måtte du nøye deg med noe som ikke var akkurat som du ville hatt? Anonymkode: 4f9e6...100 2
mebeforeyou Skrevet 22. august 2020 #2 Skrevet 22. august 2020 Begge ganger jeg har sett har det tatt meg ca 6 måneder. Nå sist var for 2 år siden.
Ginny Skrevet 22. august 2020 #3 Skrevet 22. august 2020 Første gang tok det vel 3-4 uker og 4-5 visninger. Andre gangen var et spontankjøp.
Aragorn ll Elessar Skrevet 22. august 2020 #4 Skrevet 22. august 2020 (endret) Ca 3 måneder Endret 22. august 2020 av Aragorn ll Elessar
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #6 Skrevet 22. august 2020 3 mnd ca, 9 visninger. Anonymkode: 4071c...71c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 Variert veldig. Noen ganger uker, noen ganger år. Mitt siste kjøp, et nybygg, brukte jeg to år på å finne den rette boligen blant mange nybygg. Og fortsatt er det ting jeg tenker at "Det skulle jeg ha tenkt på", og kanskje valgt en annen leilighet i samme bygg pga plassering, planløsning, størrelse osv. Så mitt tips er å bruke den tiden du trenger, men være forberedt på at bolig uansett er et sjansespill, for du vet ikke hva du har kjøpt før du flytter inn. Men man må prøve og feile litt for å lære. Anonymkode: 69186...158 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 Noen måneder første gang, nå har jeg/vi tittet i flere år etter neste hus. Men det skal jo være en oppgradering fra her hvor vi er veldig fornøyd, til en pris vi har råd til. Så vi er kresne og kommer nok ikke til å flytte med det første! Anonymkode: 08254...d9c
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 Ca 2 år nå sist. Jeg måtte finne ut hvilken planløsning jeg ønsket, og i hvilket område. Når jeg omsider skjønte hvilken planløsning jeg ønsket og hvilke områder jeg ville bo i, så fant jeg ingen slike i områdene jeg ville bo. Enten måtte jeg da få rette planløsning i "feil" område eller "feil" planløsning i rette området. Jeg valgte det siste. Og dette tok meg ca to år, mange leste boligannonser og ca 20 visninger. Anonymkode: 733b8...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #11 Skrevet 23. august 2020 Jeg har kjøpt bolig flere ganger, og har funnet det som da var bra nok og på riktig sted i løpet av 1-2 mnd. Om noen få år pensjonerer jeg meg, og da har jeg tenkt å flytte for siste gang. Det kommer det sikkert til å ta lenger tid denne gangen, det blir jakten på det perfekte for meg, helt uten å ta hensyn til barn eller arbeidsplass 😁 Anonymkode: 5cba8...3a7 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #12 Skrevet 23. august 2020 Jeg kjøpte for første gang for 2 år siden, i Oslo. Tok et par måneders boligjakt. Da handlet det mest om å i det hele tatt vinne en budrunde og komme seg inn på markedet, uten at leiligheten var altfor ille Å velge og vrake er liksom ikke et alternativ i den situasjonen. Hadde så klart noen krav, som at standarden måtte være grei, romløsningen ikke for merkelig og beliggenheten OK i min hverdag, men ellers var jeg forberedt på å måtte finne fram sparkel og malekost og gjøre det beste ut av noe ikke-ideelt. Fikk heldigvis en søt liten leilighet i et trivelig område, og med litt lavterskel oppussing har jeg fått det riktig bra her. Når jeg vil flytte herfra om noen år, kommer jeg sikkert til å kunne velge litt friere og bruke bedre tid på jakten. Anonymkode: 6e3e7...131 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #13 Skrevet 23. august 2020 Fant drømmeleiligheten etter å ha vært på en 4-5 visninger. Skulle studere på andre siden av landet og var bare i studiebyen en helg på boligjakt, så hvis jeg ikke hadde funnet drømmeleiligheten ville jeg nok bydd på en av de andre jeg så på. Anonymkode: e8170...0a1
GjestSiden2006 Skrevet 24. august 2020 #14 Skrevet 24. august 2020 (endret) Har ventet i 6 år. Vi vil bare ha på ett lite området og var nær på å kjøpe i påsken. Men det var så bratt at på vinterstid, med små barn, sekker og handleposer er jeg redd det skulle bli rene dødsfellen. Da måtte vi lagt varmekabler. Hagen var også liten. Men vi ser frem til å kjøpe når alt ligger tilrette for det. Vi kan velge og vrake, og bor OK nå, så ingen hast. Vi har to boliger fra før. Må se an om vi skal selge begge, eller bare den ene, når vi finner noe annet å flytte inni. Endret 24. august 2020 av GjestSiden2006
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #15 Skrevet 24. august 2020 Kjøpte for første gang i januar. Fikk finansieringsbevis i desember og gikk på 6-7 visninger. Vi kjøpte sentralt i Oslo og gikk på de visningene vi tenkte var aktuelle. Et par av dem gikk så langt over takst at vi aldri la inn bud. En tapte vi på OBOS-ansiennitet. Men den vi fikk var virkelig den beste leiligheten. Vi ville ha 3-roms med balkong og lite innsyn, i en rolig gate. Standaren er helt ok, men hjalp veldig bare å male og få inn litt nyere møbler. På sikt skal borettslaget ta badet, så da får vi forhåpentligvis verdiøkning der. Anonymkode: 73750...c95
Leamur Skrevet 24. august 2020 #16 Skrevet 24. august 2020 Leilighetene kjøpte jeg etter noen måneder. Nå når vi skal kjøpe hus... hoooofff... det går tregt. Nå skal den være stor nok, hage, garasje, beliggenhet, ikke for mye oppussing, og i vår prisklasse 😅 Vi håper å finne noe innen neste sommer 🤞🏻🤞🏻 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #17 Skrevet 24. august 2020 Har kjøpt på første visning begge gangene. Har kjøpt helt ok steder med litt potensial, har ikke hatt så høyt budsjett så har slått til når det har vært noe til salgs som passer min lommebok. Anonymkode: 7b3a9...cb8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #18 Skrevet 24. august 2020 3-4 måneder med visninger hver helg Anonymkode: af8df...9f6
Vilblimamma90 Skrevet 24. august 2020 #19 Skrevet 24. august 2020 (endret) Første gang kjøpte vi leilighet etter 4 visninger og to budrunder. Der har vi nå bodd og vært fornøyd i snart seks år. Denne gangen var vi i banken for en uke siden, og i dag var hus i boks etter ei visning og ett bud. Vi hadde drevet med Finn-surfing i ei stund først, men var bevisste på å ikke dra på visning før vi visste hvor mye vi kunne kjøpe for 😊 Huset og beliggenheten var akkurat det vi så etter, så da så vi ikke noe poeng i å drøye det. Endret 24. august 2020 av Vilblimamma90
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #20 Skrevet 24. august 2020 Vi har kikket i 3 år, har fortsatt ikke dukket opp bolig for salgs i område vi ønsker... Anonymkode: 3c55a...f53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå